Platt fall för Netflix reklamsatsning – återbetalar annonsörer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Reklam är så 90-tal

Det är så sjukt mycket mera reklam idag dock, rent generellt.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det som eventuellt händerna att Discovery säger att HBO Max inte längre finns, utan deras innehåll flyttas till D+ eller vad de nu kallar det. I så fall är det ju bara att säga att man fick HBO för halva priset för ett tag och vara nöjd med det. Finns ingen anledning att signa sig för D+ förrän det finns nåt nytt att se.

HBO Max kunder borde få ett erbjudande att få Discovery+ för samma pris livet ut. Vet inte om där finns mycket att glo på, har läst en massa åsikter om detta å det verkar mest vara en massa skit.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seville57:

HBO Max kunder borde få ett erbjudande att få Discovery+ för samma pris livet ut. Vet inte om där finns mycket att glo på, har läst en massa åsikter om detta å det verkar mest vara en massa skit.

Jag är tveksam till att det kommer att bli något erbjudande, eller i alla fall att det skulle vara i närheten av så bra som det förra. Sen verkar de ju plocka bort en del HBO-innehåll, vilket väl är den största anledningen att ha just HBO. Discovery var bra för tio-tjugo år sedan men nu är det mest reality där varvat med lite annat skräp liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag är tveksam till att det kommer att bli något erbjudande, eller i alla fall att det skulle vara i närheten av så bra som det förra. Sen verkar de ju plocka bort en del HBO-innehåll, vilket väl är den största anledningen att ha just HBO. Discovery var bra för tio-tjugo år sedan men nu är det mest reality där varvat med lite annat skräp liksom.

Det var bara en goodwill tanke, som dök upp. Tack för ditt påpekade angående Discovery.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av BasseBaba:

70:- för att bli matad med 4-5 minuter reklam per timme, när basic kostar 99:- per månad?

Man ska värdera sin tid bra lite om man hoppar på reklam för att spara 30:- i månaden.

Jag skulle inte orka med reklamen ens om tjänsten var gratis.

Visste faktiskt inte vad skillnaden var men vid den lilla skilllnaden hade inte jag heller tagit reklampriset.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

70:- för att bli matad med 4-5 minuter reklam per timme, när basic kostar 99:- per månad?

Man ska värdera sin tid bra lite om man hoppar på reklam för att spara 30:- i månaden.

Jag skulle inte orka med reklamen ens om tjänsten var gratis.

Sett till antalet på sweclockers som inte verkar klara av en liknande prishöjning, utan börjar istället tala om besök i en bukt, avsluta tjänster, etc, så verkar det ju inte vara så lite...

Permalänk
Medlem

Jag klarar verkligen inte reklam. Har haft TV3 i säkert 25 år (via boende) och det känns som att jag sett max ett par filmer eller serier på den kanalen någonsin. TV4 har jag väl sett mer på, om än inte de senaste 10-15 åren. Reklam "bryter förtrollningen" för mig, om den är i serien/filmen. Way back såg jag hockey-VM på TV3, så illa nödd och tvungen, men det blev allt mindre med det över tid och nu ser jag inte på hockey eller fotboll alls egentligen. Med stigande ålder har jag fått mindre tolerans och om det kostar 30kr med reklam eller 250kr utan reklam så skulle jag...välja något helt annat.

Såg någon reality-såpa från Qatar idag, sista avsnittet tydligen, som jag rattade in på TV4 via Tele2-appen, men jag skulle aldrig betala för att se reklam med fotboll, fast hockey är ju ännu värre. Såg sista 15 minuterna av VM-final-matchen, sedan var det reklam och då plockade jag ur diskmaskinen och missade lite av förlängningen. Sedan var det reklam igen och jag kokade kaffe. Sedan var det slut och rätt lag vann, bra manus där.

Jag är uppvuxen utan reklam-TV och även om jag som ung kunde tycka att det var lite intressant med reklam så har jag numera inget tålamod för det. Just nu prenumererar vi på 3 streamingtjänster, och fler lär det inte bli - och den som kommer med reklam, tja, är den gratis får barnen själva välja om de vill se på den när de är gamla nog.

Vill inflika att jag inte är omöjlig. Reklam på websidor eller 10s reklam innan ett youtubeklipp, fine, om det inte är popups eller liknande. Men reklam i filmer, ljudböcker, nej, då gör jag hellre något annat.

IPTV/Piratboxar är ju säkert på frammarsch, men orkar folk med det för annat än sport eller TV från "hemlandet"? För TV-serier eller filmer känns det som väldigt krånglig lösning och ändå inget man vill uppmuntra.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Avstängd

En sak jag märkt det senaste är att Prime Video har börjat visa reklam innan innehållet, bara reklam för annat där visserligen, men det är likväl reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

En sak jag märkt det senaste är att Prime Video har börjat visa reklam innan innehållet, bara reklam för annat där visserligen, men det är likväl reklam.

Märkte det första gången igår, gick dock att direkt klicka bort. Men allvarligt, vad i h...vete!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weenan:

Märkte det första gången igår, gick dock att direkt klicka bort. Men allvarligt, vad i h...vete!

Jo precis. Jag vet inte om de försöker ge en bio-känsla eller något, men irriterande är det. Vet inte om det är samma på alla plattformar, de senaste två veckorna eller så har jag mestadels kollat Prime via dator och det är där jag har sett detta, inte på TV-appen, men det kan också bero på att jag inte kört den så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

HBO Max kunder borde få ett erbjudande att få Discovery+ för samma pris livet ut. ...

Varför då? När HBO Max "dör" upphör ju definitionsmässigt dess livstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Utan tvekan den mest prisvärda streaming tjänsten sett till utbudet av serie/filmer.

Inte om man har ungar som gillar Marvel, eller DC

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Att du inte hört talas om något innebär ganska exakt ingenting mer än att du inte hört talas om det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Digiday

Att det finns en wiki-sida för något säger ingenting. Dålig källkoll är inte något nytt på SweC. Sensationalismen blir allt större, men så får man ju inte säga för då kommer en annan skribent och klankar ner på en.

Ta en jävla dubbelkoll innan man skriver en artikel om något. Annars om din artikel baseras på dragit-ur-röven-snack kan man väl ändå skriva att källan i frågan har haft någorlunda rätt tidigare eller så istället för att utforma artiklar så de drar mest clicks från Facebook?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Att det finns en wiki-sida för något säger ingenting. Dålig källkoll är inte något nytt på SweC. Sensationalismen blir allt större, men så får man ju inte säga för då kommer en annan skribent och klankar ner på en.

Ta en jävla dubbelkoll innan man skriver en artikel om något. Annars om din artikel baseras på dragit-ur-röven-snack kan man väl ändå skriva att källan i frågan har haft någorlunda rätt tidigare eller så istället för att utforma artiklar så de drar mest clicks från Facebook?

05:30 en lördagmorgon? Och då gräver du upp tt 3 månader gammalt svar att klanka ner på?

Blev nyfiken och hörde med en vän som jobbar inom media (SVT anställd) och ja, hon visste exakt vad digiday var. Som redan citerats i tåden: "om du jobbar i branschen så har du troligen använt digiday". Verkar ju stämma med min första bästa koll

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av comkri:

Förstår verkligen att tjänsten inte fungerar, betalar själv 44 kronor i månaden för HBO Max då de hade någon livstids deal för ett tag sedan.
Gör om, gör rätt.

Har samma deal men vad får man för 45 kr/mån. Mest en massa skit. Finns rykten om atr HBO Max försvinner.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har samma deal men vad får man för 45 kr/mån. Mest en massa skit. Finns rykten om atr HBO Max försvinner.

Tydligen ett event 12 april https://www.theverge.com/2023/3/16/23643419/in-about-a-month-...
https://swedroid.se/hbo-bjuder-in-till-event-12-april-for-att...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tack för infon.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.