Permalänk
Medlem

Testa wifi 6 i lokala nätverket

Funderar på att skaffa en Pico 4 VR headset. Om jag har förstått det rätt kan man köra PCVR trådlöst och då över Wifi 6. Jag har en unifi accespunkt som stödjer wifi 6. Det är relativt nära men skulle vilja testa kvaliten på aignalen i olika delar av rummet.

Någon som vet hur jag kan göra det? Jag har en samsung s22 som kör wifi 6.

Permalänk
Medlem

https://iperf.fr/

Du kan hosta iperf på en trådbunden dator och mäta med en lämplig app i telefonen. Tror det finns ett par att välja mellan men har glömt vilken som är bäst.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Dra ner nån app tex wifi analyzer från google playbutiken. Finns en del att välja mellan där du kan se signalstyrka mm

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Skrivet av Todilo:

Funderar på att skaffa en Pico 4 VR headset. Om jag har förstått det rätt kan man köra PCVR trådlöst och då över Wifi 6. Jag har en unifi accespunkt som stödjer wifi 6. Det är relativt nära men skulle vilja testa kvaliten på aignalen i olika delar av rummet.

Någon som vet hur jag kan göra det? Jag har en samsung s22 som kör wifi 6.

Du vet att du Wi-Fi 6 inte gör någon skillnad mot Wi-Fi 5 hastighetsmässigt?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dinkefing:

Du vet att du Wi-Fi 6 inte gör någon skillnad mot Wi-Fi 5 hastighetsmässigt?

Njae men det kan ju bli rejäl skillnad på kvaliteten när man pushar genom stora mängder data, eller har jag fel? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Du vet att du Wi-Fi 6 inte gör någon skillnad mot Wi-Fi 5 hastighetsmässigt?

Läste bara att pico 4 vill ha wifi 6. Så nu undersöker jag om jag får tillräcklig bandbredd och tillräxkligt låg latency