Tv hittar inte delad mapp på datorn, samt SSDP Discovery problem

Permalänk

Tv hittar inte delad mapp på datorn, samt SSDP Discovery problem

Så jag försöker få min Tv att hitta min delad mapp på datorn, den hittar min Sonos högtalare och min router, men inte datorn. Så jag gick till "Network" för att kolla på problem men fick,

"Network discovery is turned off. Network computers and devices are not visible. Please turn on network discovery in Network and Sharing Centre."

Den ska vara på, så stängde av brandväggen, nu fugerar net att komma in på "Network" men Tv hittar den fortfarande inte. Jag kollar i loggen på Windows brandvägg för att tillåta vad det var som blockerade "Network" men Windows säger inte vad den blockerar. Jag ser dock att den tillåter ca 22st anslutningar var tredje sekund från,

Direction: In
C:\windows\system32\svchost.exe
SSDP Discovery (svchost.exe)
UDP
Service: SSDPSRV
Port: 1900
Remote Port: 34908
Local adress: 239.255.255.250
Remote adress: 192.168.1.1

Så jag stängde av WiFi och tog bort allt förutom WAN och port 1 som går till min dator, men får anslutningarna fortfarande. Så min asus RT-AC66U B1 router måste skicka alla dessa packet.

Så tre problem jag hitta, som kanske är relaterade till varandra, och måste lösas.

  1. Varför hittar Tv:n inte datorn när brandvägg är avstängd, och sharing är på? (Jag hittar min router och Sonos högtalare, men inte Tv:n, Tv hittar samma, men inte datorn)

  2. Vad är det som blockeras när jag trycker på "Network" för att öppna sharing?

  3. Varför skickar routern SSDP Discovery packet konstant till datorn? Och hur stoppar jag det, borde jag?