Skatteverket vill ha dina synpunkter…

Permalänk
Medlem

Skatteverket vill ha dina synpunkter…

Skatteverket vill ha dina synpunkter om beskattning av kryptovalutor:
https://skatteverket.se/omoss/varverksamhet/omwebbplatsen/bid...

Även kryptobolagen har samtal med Skatteverket:
https://news.trijo.co/debatt/svenska-kryptobolag-i-mote-med-s...

Hoppas det leder till enklare skatteregler!

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk

Perfekt om man vill bli flaggad för kryptohandel

Permalänk
Medlem
Skrivet av dissection:

Perfekt om man vill bli flaggad för kryptohandel

"Uppgifterna som du lämnar i intervjun kommer enbart att användas i denna undersökning, och kommer inte gå att koppla till dig."
Men man anmäler sig med en e-post adress så frågan är hur anonymt det egentligen är?

Har själv deklarerat min kryptohandel i flera år men tycker det verkar jobbigt att bli intervjuad i 45 minuter.
Å andra sidan är deklarationen ännu jobbigare...

Permalänk
Medlem

Neat, anmälde mig. Deklarerar visserligen inte i Sverige längre, men enligt lag är man väl aldrig helt frisatt som svensk medborgare, så min åsikt borde väl vara lika värd alla andras.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av dissection:

Perfekt om man vill bli flaggad för kryptohandel

Bättre att vara skattesmitare?

Permalänk
Medlem

Mycket engagemang.

Skrivet av Sacha van Herten:

Hej!

Vi vill tacka dig för visat intresse att delta i vår kundundersökning om krypto. Vi har fått många anmälningar och är just nu fullbokade.
Om du önskar stå på reservlistan kan du höra av dig till mig, i så fall hör vi av oss om någon ställer in.

Med vänlig hälsning,
Sacha van Herten
Verksamhetsutvecklare

Skatteverket
www.skatteverket.se

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell