Helgsnack: Teknik i köket

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Automater är najs! Mina står iofs inte i köket längre, men ändå. Har inte med automatisk påfyllning, utan Surefeed-automater som bara öppnar sig för rätt katt Alla har lite olika behov och ska helst inte äta varandras mat, så den läser av ID-chipet i nacken och öppnar bara locket om ”rätt” katt står där. Bästa hade varit både och, med påfyllning och kontroll!

<Uppladdad bildlänk>

Köpta några sådana med stora förväntningar eftersom en av katterna har diabetes, men den andra är livrädd för mekanismen och svälter hellre ihjäl än går nära den, trots lång och gradvis tillvänjning. Nu löste det sig ändå tack vare att diabeteskatten inte gillar den andra kattens mat, som i sin tur inte tar skada av att knapra på diabetesmaten. Som teknologifreak var det dock lite av en besvikelse!

Kul att det fungerar bra för dig och dina!

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Har en kastrull avsedd enbart för popcorn!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

En sak som bara blivit sämre över tid är envisheten med touch-kontroller på induktionshällar. Har aldrig stött på en som inte göra allt sämre än ett hederligt fysisk reglage på sidan...

Du bekräftade min misstanke! Har kollat lite efter en häll till köksrenoveringen, 80 cm bred och vanliga vred önskas…

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Drömmen hade ju varit om alla köksapparater som har en klocka på sig automatiskt hade ställt om till sommar/vintertid.

Klocka på köksapparater borde förbjudas! På de flesta apparater går de att stänga av med en "hemlig" knappkombination eller pillande i menyer. Räcker väl med en klocka på väggen? Kommer aldrig köpa en köksapparat som har en klocka som inte går att stänga av. Basta!

Permalänk

Provade timern på mobilen en gång, och insåg hur i h-vete dumt det var istället för att bara vrida ett vred på en normal kökstimer. Först 3 knapptryck för att hitta klockappen, 2 nersvepningar och en uppsvepning för att hitta timern sedan x antal tryck för minuter men för att ställa in 40min kräver långtryck med medföljande upp och ner dutt för att hitta rätt och 3 tryck extra för att "är du säker på att du vill sätta på timern på 40min" tryck ok för att fortsätta... Att mobilen sedan var satt i tyst läge och inga larm då hördes blev skiten ändå bränd... Tekniken går framåt.
Blåtands uppkopplade "grilltermometrar" är ju bara så dumt att man häpnar. "device not found" eller att den inte dyker upp bland blåtandsenheter. "appen måste uppdateras" sedan visar det sig att termometerhelvetet måste uppdatera sin firmware för att fungera med senaste appen. Så letandet bland mikro usb sladdar som har utöver laddning även datakoppling i sladden inleds... 14 sladdar senare funkade en sladd (som fanns i soprummet/elektronik skrot avdelningen) tekniken går framåt igen...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Dredden100:

Provade timern på mobilen en gång, och insåg hur i h-vete dumt det var istället för att bara vrida ett vred på en normal kökstimer. Först 3 knapptryck för att hitta klockappen, 2 nersvepningar och en uppsvepning för att hitta timern sedan x antal tryck för minuter men för att ställa in 40min kräver långtryck med medföljande upp och ner dutt för att hitta rätt och 3 tryck extra för att "är du säker på att du vill sätta på timern på 40min" tryck ok för att fortsätta... Att mobilen sedan var satt i tyst läge och inga larm då hördes blev skiten ändå bränd... Tekniken går framåt.
Blåtands uppkopplade "grilltermometrar" är ju bara så dumt att man häpnar. "device not found" eller att den inte dyker upp bland blåtandsenheter. "appen måste uppdateras" sedan visar det sig att termometerhelvetet måste uppdatera sin firmware för att fungera med senaste appen. Så letandet bland mikro usb sladdar som har utöver laddning även datakoppling i sladden inleds... 14 sladdar senare funkade en sladd (som fanns i soprummet/elektronik skrot avdelningen) tekniken går framåt igen...

Jösses, det låter som att du verkligen haft otur med dina tekniska köksäventyr. Ett tips är att använda widgets för timers och sådant. Det blir mycket smidigare när dessa grejer är mer lättillgängliga.

Men håller delvis med ändå. Teknik är kalas, men i köket får det gärna vara analogt. Visst, kaffekokare med starttimer är guld för att vakna med kaffedoft i lägenheten, men utöver det får det gärna vara dumma lösningar. Det smartaste jag har nu är en surfplatta kopplat till bluetoothhögtalare som spelar upp musik och annat ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Automater är najs! Mina står iofs inte i köket längre, men ändå. Har inte med automatisk påfyllning, utan Surefeed-automater som bara öppnar sig för rätt katt Alla har lite olika behov och ska helst inte äta varandras mat, så den läser av ID-chipet i nacken och öppnar bara locket om ”rätt” katt står där. Bästa hade varit både och, med påfyllning och kontroll!

<Uppladdad bildlänk>

Ta detta som en komplimang, jag gillar't 😁
Du påminner lite om Jake i denna video:

Vad gör man inte för sina djur liksom?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziggemannen:

IKEA kulinarisk ugn. Bytte då vår gamla från -95 brann upp. Nu är det en fröjd att laga stek/fågel i ugn och få rätt innertemp. Slowcook och bakning är plötsligt förutsägbart. Trodde aldrig jag skulle bry mig om funktioner i en ugn, men så fel jag hade.

Induktionshällen är jag inte kompis med. Visst, snabb och effektiv reglering, men minsta fukt och stänk och hällen flippar ur

Det är ju inte induktionens fel, utan bara opraktisk implementering av kontrollen. Finns ju induktionsspisar med fysiska reglage.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredden100:

Provade timern på mobilen en gång, och insåg hur i h-vete dumt det var istället för att bara vrida ett vred på en normal kökstimer. Först 3 knapptryck för att hitta klockappen, 2 nersvepningar och en uppsvepning för att hitta timern sedan x antal tryck för minuter men för att ställa in 40min kräver långtryck med medföljande upp och ner dutt för att hitta rätt och 3 tryck extra för att "är du säker på att du vill sätta på timern på 40min" tryck ok för att fortsätta... Att mobilen sedan var satt i tyst läge och inga larm då hördes blev skiten ändå bränd... Tekniken går framåt.
Blåtands uppkopplade "grilltermometrar" är ju bara så dumt att man häpnar. "device not found" eller att den inte dyker upp bland blåtandsenheter. "appen måste uppdateras" sedan visar det sig att termometerhelvetet måste uppdatera sin firmware för att fungera med senaste appen. Så letandet bland mikro usb sladdar som har utöver laddning även datakoppling i sladden inleds... 14 sladdar senare funkade en sladd (som fanns i soprummet/elektronik skrot avdelningen) tekniken går framåt igen...

Får jag gissa att du har en android telefon?

Själv har inget smart i köket direkt, det skulle vara ägg klockan i så fall.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Får jag gissa att du har en android telefon?

Det är inte så många steg på Android (iallafall inte på vanilla Android).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredden100:

Provade timern på mobilen en gång, och insåg hur i h-vete dumt det var istället för att bara vrida ett vred på en normal kökstimer. Först 3 knapptryck för att hitta klockappen, 2 nersvepningar och en uppsvepning för att hitta timern sedan x antal tryck för minuter men för att ställa in 40min kräver långtryck med medföljande upp och ner dutt för att hitta rätt och 3 tryck extra för att "är du säker på att du vill sätta på timern på 40min" tryck ok för att fortsätta... Att mobilen sedan var satt i tyst läge och inga larm då hördes blev skiten ändå bränd... Tekniken går framåt.
Blåtands uppkopplade "grilltermometrar" är ju bara så dumt att man häpnar. "device not found" eller att den inte dyker upp bland blåtandsenheter. "appen måste uppdateras" sedan visar det sig att termometerhelvetet måste uppdatera sin firmware för att fungera med senaste appen. Så letandet bland mikro usb sladdar som har utöver laddning även datakoppling i sladden inleds... 14 sladdar senare funkade en sladd (som fanns i soprummet/elektronik skrot avdelningen) tekniken går framåt igen...

”Siri fifteen minutes”
”OK, setting timer for 15 minutes”

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

”Siri fifteen minutes”
”OK, setting timer for 15 minutes”

"Hej Google, sätt en timer på 15 minuter"
"Ok 15 minuter, den börjar nu"

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

"Hej Google, sätt en timer på 15 minuter"
"Ok 15 minuter, den börjar nu"

Ja, såklart android fungerar med, ville bara visa att det kan vara enklare än ett vred om man gör set rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja, såklart android fungerar med, ville bara visa att det kan vara enklare än ett vred om man gör set rätt

Fast här har ju en del spisar, inklusive min induktionshäll, inbyggd timer som även stänger av plattan. Den funktionen har jag inte kopplat till Google än. En smart platta skulle kunna styras med ett "Hej Google, stäng av platta 1 om 15 minuter". Går väl att lösa med lite smarta relän men inget jag pallar...

Vi har en induktionshäll där touch ger en fördel estetiskt, hällen blir helt svart och platt utan märkning på i avstängt läge, men överkokning sabbar som för alla ändå.. jag var sugen på vred men det estetiska vann. Även praktiskt att lätt ställa upp plåten där utan vred som sticker upp.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

"Hej Google, sätt en timer på 15 minuter"
"Ok 15 minuter, den börjar nu"

Det kan också bli:
"Hej Google, sätt en timer på femton minuter"
"Ok femtio minuter, den börjar nu"

Tror du att Siri eller Google hör bättre än en människa?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Många köksprylar här hemma men få är smarta. Det är egentligen först när man kommer till uteköket och grillfavoriten Traeger Timberline 850 som något börjar likna "smart". Har jag bara startat den kan jag justera temperaturen i mobilen, se värdet på stektermometern, sätta timer och få larm om rätt temperatur uppnåtts eller om jag börjar få slut på pellets. Grym "pryl" som bidrar med mycket god mat här hemma.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Det kan också bli:
"Hej Google, sätt en timer på femton minuter"
"Ok femtio minuter, den börjar nu"

Tror du att Siri eller Google hör bättre än en människa?

Under de 2 åren jag använt en Nest/Home enhet för timer har den aldrig hört fel på minutantalet jag sagt.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ånkokare är underbart när man bara vill ha lite enklare saker lagat för att äta utan fanfar- bara slå på och komma tillbaka senare.

Brödmaskin av samma ungefärliga skäl- när man bara är sugen på riktigt färskt bröd men inte faktiskt har tid/lust att gå igenom helt bakprocessen.

I övrigt inget behov av något "smart" i köket. Lagar i princip aldrig mat efter recept, har ett par bose quietcomfort earbuds som hänger med lite hit och dit under dagarna, utmärkta i köket för att lysta på podcasts i lugn och ro medan man slammrar och härjar runt.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Avskyr touch knappar på spisen. Funkar aldrig när det kokar över och man snabbt vill ändra värme. Ge mig vred med klong o klick i!

Annars använder jag Google Home Mini i köket. Smidigt .

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Är tillräckligt smart själv så behöver inga sådana prylar.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av talonmas:

Avskyr touch knappar på spisen. Funkar aldrig när det kokar över och man snabbt vill ändra värme. Ge mig vred med klong o klick i!

Annars använder jag Google Home Mini i köket. Smidigt .

Drömmen vore ju ändå en spis med Google Home inbyggd.

Permalänk
Medlem

Jag äger inte ens en micro, så antar det mest avancerade i mitt kök är antingen spisen med klassika plattor eller diskmaskinen. En keramikspis hade varit fint, men annars så har jag noll behov av massa avancerade pryttlar i köket.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RVX:

Ta detta som en komplimang, jag gillar't 😁
Du påminner lite om Jake i denna video:<Uppladdad bildlänk>
Vad gör man inte för sina djur liksom?

Hahaha jag kan ju inte neka till att vara lite crazy catlady, men jag är okej med det. Tar det 100% som en komplimang

Litter Robots är f.ö fett coola, men jag tror mina katter är för stora för dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Hahaha jag kan ju inte neka till att vara lite crazy catlady, men jag är okej med det. Tar det 100% som en komplimang

Litter Robots är f.ö fett coola, men jag tror mina katter är för stora för dem

Det är menat som en komplimang

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Det enda smarta jag har i köket är en Google Home, vilken funkar bra som timer och köksradio. En med display hade kunnat vara bra förstås, om man vill kolla ett recept eller så, men jag har en surfplatta till det idag med ett litet bambu-stativ så den kan stå upp, och det funkar helt ok. Jag vet inte om en Nest Hub hade varit bättre, bättre högtalare förstås och inget behov av stativ, men kan den visa recept lika bra som en vanlig surfplatta? Jag är inte helt säker, speciellt inte om vi snackar recept i appar eller så.

Annars har jag inte så stort kök så jag köper inte på mig en massa stora köksmaskiner i onödan. Men jag har en "assistent" för degar främst, kaffemaskin förstås, diskmaskin och så. Slängde en fritös i helgen som har varit på vinden sedan åtminstone sju år då vi flyttade hit, sannolikt några år till. Elvisp måste man ju ha, och jag har verkligen fattat tycke för en stavmixer, med tillhörande ballongvisp och små mixerskålar och så. Vattenkokare är inget måste för mig men tjejen dricker mycket te så hon behöver en sådan, och då kör vi med den för att snabba upp uppkok av pastavatten och liknande, men vi har också en gammal spis med gjutjärnsplattor och så som inte är det minsta snabb (hyresrätt så den byts inte förrän den är tillräckligt trasig).

Har gått igenom tre digitala stektermometrar, inte trådlösa alltså utan med en sticka man stoppar i och en enhet som sitter utanför ugnen som man kopplar in stickan i, men de har alla varit riktigt kassa så nu kör jag med en klassisk "analog" termometer bestående av metall och glas.

Om jag får drömma lite så hade jag gärna haft en ny spis med induktion och varför inte varmluft och kanske ångfunktion i ugnen också. Kyl och frys fick jag nytt kort efter jag flyttade in, så de är rätt fräscha, men de är för små för tre personer. En fullstor kyl hade varit väldigt trevligt, alltså typ 180-200 hög, frysen behöver inte vara lika stor dock.

Annars har jag inget behov av crock-pots, brödmaskiner, popcornmaskiner och liknande. De tar upp plats och typ allt de gör går ju utmärkt att göra utan dem också. Jag har en ånginsats av bambu, och en tryckkokare (som ju bara är ett specifikt lock till en vanlig gryta typ), långkok kör jag normalt i en gjutjärnsgryta (arvegods som är från 1800-talet) i ugnen. Etc.

Permalänk
Medlem

Spisen är nog det smartaste för mig, kan sätta timer så att plattor stänger av sig efter en viss tid, praktiskt när man kokar ris.
Ugnen har en medföljande stektermometer som stänger av ugnen vid inprogrammerad temperatur, jag upplever det mestadels som en korkad funktion.

Annars så händer det att jag ber telefonen att sätta en timer.

Ett allmänt problem med smarta prylar är ju att de måste bli ganska ordentligt smarta för att bli smartare än korkade prylar.

Permalänk
Medlem

Air fryern, men den körs mest via ratten på den ändå.

Skaffade en nest hub också för att visa recept vid behov, men det blir i regel ipaden som får bistå med det ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Denna tråden får mig att tänka tillbaka till millenieskiftet, ca 1999, när min far jobbade med ett projekt åt Electrolux, Screenfridge. Allt skulle vara uppkopplat och det var tal om "det smarta hemmet", där detta kylskåp skulle ha koll på vad du hade hemma i frysen, samt vara ett nav i köket - med familjemedlemmarnas kalendrar, videochatt, nyheter, osv.
Det föll dock på att det inte gick att få en standardisering på streckkoder för matvaruprodukter på ett sätt som gjorde att systemet skulle fungera på tillräckligt stor marknad, om jag inte missminner mig helt.
I slutändan så hade vi själva datorn, urmonterad från kylen, ståendes på matbordet för att läsa nyheter och kika på webbkamerorna längs E4:an för att se hur morgonköerna såg ut...

Själv så försöker jag hålla köket så fritt från onödigheter som möjligt, men i tidigare lägenheter har jag haft en del bra prylar och detta är jag sugen på att skaffa igen när det är dags att renovera:
-Ångugn som anpassar tillagningen av maten, så smidigt att kunna välja att det är en lax som ska tillagas; ersatte helt användandet av micro dessutom då det gick snabbt (testat Miele)
-Induktionshäll som har matlagningsprogram, så som rätt temp för pannkakor, eller kokar utan att koka över, så slipper en det där med vatten på den, iofs rätt besvärliga, pekskärmen. Berättade även hur mycket fläkt som behövdes (Haft Electrolux med temperatursensor, men även i Mieleköket hade vi fläktkommunikation)

Någon som kört en ugn med bra varmluftsfritös, så en slipper en extra apparat för det?

Vad gäller det där med sommartid, så är det hög tid att vi bestämmer oss för vilken tid vi ska ha - beslutet att ha en tid togs ju för flera år sedan. Produkterna jag tillverkar har redan blivit av med sin automatiska tidsomställning! xD

Permalänk
Medlem

Jag använder ganska flitigt en elvisp som min pappa fick byta stickpropp på för ungefär 50 år sedan, eftersom den som satt där när vispen var ny inte gick att ansluta till jordade uttag. (Det är helt okej att använda den även i jordade uttag eftersom den är dubbelisolerad, men motsvarande stickpropp ansågs inte vara ett måste när vispen var ny, gissningsvis runt 1960.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Smartaste prylen är Nest Hub, bästa köksradion ever!

Har denna också! För mig är det dock inte för radiofunktionen jag har den utan för timer-möjligheten. Säger bara "hey google, set an egg timer for 7 minutes". Så sjukt skönt att göra det utan att behöva trycka på knappar, ofta är man ju mitt uppe i något också. Antingen har man något i händerna eller att man bara kämpar på med något, så kan man bara säga det rakt ut i luften istället.

Sen kan man ju bara panga på med hur många timers som helst också vid behov, till skillnad från typ alla andra (både digitala) men framförallt analoga timers.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m