VPS Webhotell + andra tips om snabb Wordpress e-handel sökes! - SEO tips erhålles ;)

Permalänk
Medlem

VPS Webhotell + andra tips om snabb Wordpress e-handel sökes! - SEO tips erhålles ;)

Hej! Jag är en SEO Konsult som Söker en billig vps med budget ca 250-350kr i månaden för en privat e-handel där jag testar olika experiment. Jag kör wordpress med cpanel just nu. Jag vill migrera en Elementor sida med Astra theme som har ca 30 000 produkter. Ska dock radera och rensa och lämna kvar ca 300 produkter.

Anledningen för att jag använder Wordpress är pg a att jag inte har tid att göra om hela min webbsida, och dessutom har jag fullkontroll över sidans SEO.

Frågor:

1.- Tips på snabb VPS för wordpress som inte sliter på plånboken som ni haft erfarenhet av? Förklara också gärna varför den är snabb och kanske tips på konfiguration.

2.- Vad ska jag tänka på med Wordpress e-handel? Finns det en lösning för serverside rendering, som på t ex shopify? Har märkt att Wordpress är mycket segare surfupplevelse och att Shopify har låga Core wWeb vitals Scores eller dylika som Wordpress men surfupplevelsen är betydlligt snabbare pg a server side rendering (och säkert annat som jag missat)

3.- Jag har tidigare haft en dyr dedikerad server med LiteSpeedCache, men den var inte i närheten lika snabb som Shopify, trots att laddningsstiderna enligt Googles Core Web Vitals var mkt snabbare.

4.- Tips på wordpress teman och builders för wordpress som ni haft erfarenhet av?

Shoot! Tacksam för all tips

Visa signatur

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB