Permalänk
Medlem

Shein (online butik)

Hej Alla,

Undrar, är det säkert att köpa från denna sidan?

https://www.shein.se/

//Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Dottern har handlar där otaliga gånger. Fungerar fint. Ganska långsamma leveranser, men i övrigt inga problem.

Edit: Sedan ska sägas att kläder m.m. knappast håller högsta kvalitet, men de är generellt helt ok. Ungefär vad man kan förvänta sig sett till prislappen, alltså.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jodå har också handlat där, tog bara fem dagar från Kina till Sverige, kläderna är ultra-nylon😂🤣 fjärilstunt man får vad man betalar för det, köpte två snabbladdare till telefonen plus lite sladdar, bägge laddarna funkar ännu 9+månader gamla, sladdarna däremot var kassa oren metall legering som sabbar kontaktytor. Om biltema har betyget 10 i kvalitet har Shein 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Dottern har handlar där otaliga gånger. Fungerar fint. Ganska långsamma leveranser, men i övrigt inga problem.

Edit: Sedan ska sägas att kläder m.m. knappast håller högsta kvalitet, men de är generellt helt ok. Ungefär vad man kan förvänta sig sett till prislappen, alltså.

Man ska inte räkna med att de inte innehåller ämnen som är otillåtna i EU heller...

Permalänk
Medlem

Ungefär samma skrot och korn som Aliexpress mf.

Skillnaden är väl att Shein är EN affär istället för en marketplace.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Min 11 åring laddade ner Shein appen som skickade ut massmeddelanden via SMS till hennes kontakter och skrev automatiskt meddelanden till mig tre gånger mer exakt "Är det pappa?", varav jag svarade "Va?" "Vad menar du?".
Hon satt bredvid mig när detta hände i soffan och telefonen låg på hennes rum så det var inte hon som skrev.
Jag device wipade hennes lur direkt och hon lovade att aldrig mer installera denna app.
Har inte ens kollat vad det står i villkoren för appen men jag uppmanar alla att undvika den som pesten
Iphone 11 med senaste iOS använder hon

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Hej igen,

tack för snabba svar.
Jag ska inte köpa elektronik. Jag är ute efter sängkläder.
Har ni någon bra sida att rekommendera?

//Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Helt ärligt vi har riktigt bra och billiga fysiska affärer för just sånna saker Jysk och Rusta Ikea driver slavfabriker runt om i världen så vi kan få sånt för en skitsumma levererat direkt till dörren.😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej igen,

tack för snabba svar.
Jag ska inte köpa elektronik. Jag är ute efter sängkläder.
Har ni någon bra sida att rekommendera?

//Njanja

Hemtex finns också! Välj en prisklass:)

Permalänk
Medlem

Dom har bra billiga no name jeans. Returer fungerar utmärkt. Alltid fått återbetalt på 1-2 dagar. Köper alltid med Klarna.

Permalänk
Medlem

Om du vill se varför deras kläder är billig skit.
https://www.tv4play.se/program/463889f1a3058b08bfbb/shein-san...

Permalänk
Avstängd

Jag får ofta en massa bluffgrejer på Instagram där jag har "vunnit presentkort" på just Shein av någon anledning. Det behöver inte betyda att butiken är skum förstås, men jag kommer inte handla där i alla fall.

Permalänk
Medlem

Sambon har handlat där några gånger, inga problem alls.
Dock är väl kvaliteten kanske inte den bästa men det får man väl räkna med när det är snorbilligt.

Edit: Dom använder Klarna faktura så man kan vänta med att betala tills man hunnit kolla på grejorna.

Permalänk
Medlem

Affären är väl legit så att säga, men jag har läst och hört att Shein är de värsta av de värsta när det gäller fast fashion. Utsläpp, barnfabriker osv.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Glädjespridare
Skrivet av Dakkie:

Affären är väl legit så att säga, men jag har läst och hört att Shein är de värsta av de värsta när det gäller fast fashion. Utsläpp, barnfabriker osv.

Jodu... putsad fasad, sminkad gris, etc. etc.

De tillhör skaran av aktörer från Kina som har åtminstone indirekt mandat från kommunistiska diktaturen (CCP) att underminera och slå undan legitima saker som sund & respektfull konkurrens & handel, mänskliga rättigheter, miljö och övrigt legitimt inflytande.
Globalt och för egen vinning. ⚠️

Axplock :
https://www.gp.se/ekonomi/greenpeace-kl%C3%A4der-fr%C3%A5n-sh...

Större urval (anpassad sökning) :
https://www.google.com/search?q=shein+%2B+%28criticism%2Fkrit...

Korrigerade länk till sökning.
Permalänk
Medlem

Shein, Temu, Wish m.fl. är ju alla same shit different name. Det som skiljer dem är målgruppen de riktat in sig på och att de är välsorterade. Shein mer åt kläd-hållet. Men du kan hitta exakt samma skräp på Aliexpress också.

Förövrigt, undvik elektronik/plast produkter från sådana hemsidor. De är fyllda med kemikalier som inte du vill vara i kontakt med. Dessutom är de sällan CE märkta och kan vara brandfarliga.