Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Kort och gott vill man ha ett item som är ilvl 700+ (ännu högre är bättre för det ger mer stats, men 725 är viktigast)

Bara för att förtydliga när du säger stats;
Högre än 725 ger bara mer Weapon damage eller Armor (eller resistance men det är skitsamma och värdelöst ändå). Stats likt Critical strike chance, Overpower damage, Core skill, Strength o.s.v. har nått sin högsta "Tier" vid just 725 och kan alltså bara bli högre genom Upgrade. 725 eller 820 kvittar alltså när det kommer till dessa.

Bilderna nedan visar det som förklarats tidigare i tråden: När du kommer till 725 rollas dina stats om, så en lägsta roll (Dexterity i det här fallet) blev helt plötsligt närmre max bara för itemet gick förbi den magiska tröskeln på 725. Tänk även på att det kan bli sämre - som Overpower damage i det här fallet. Gick från nära max-roll till nära minimum-roll

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

En sak som slog mig idag är att lilithstatyerna är mer än bara en kul grej att samla, man får ju stats av dom också! Blew my mind!!😂

Edit: samlar man alla får man tydligen ihop 68 av varje stat, +100 murmuring obol och 4 paragon points

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

En sak som slog mig idag är att lilithstatyerna är mer än bara en kul grej att samla, man får ju stats av dom också! Blew my mind!!😂

4 av dem ger till och med paragon points. Bra sak att samla på sig nu innan season 1.

Permalänk

"I got a baaaaaaaad feeling....."

Sällan ett bra tecken med en stor dörr och healing utanför.

Permalänk

Finns det inget sätt i spelet att se "cinematics" från de gånger de skett under questandet?

Skulle kunna Youtube'a, men då är det risk att man kanske råkar se någon spoiler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

En sak som slog mig idag är att lilithstatyerna är mer än bara en kul grej att samla, man får ju stats av dom också! Blew my mind!!😂

Edit: samlar man alla får man tydligen ihop 68 av varje stat, +100 murmuring obol och 4 paragon points

ja dom är jättebra, du samlar en gång så får du lite permanent boost, låter inte mycket plocka några men har man plockat typ nästan alla i varje område så blir det ju lite skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Är kameran ändrad något sen betan? Den kändes alldeles för in-zoomad för min smak. Eller finns det någon mod som fixar det?

Köper jag spelet i klienten eller går det att få tag i billigare? (PC)

Jag köpte mitt ex av en som köpt ett 40xx-kort där speet/koden ingick som promotion så håll lite utkik på säljplatser så kanske du turar. Fick min kod för 400 pix.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Vad menas när symbolen på bilden är ljusblå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag köpte mitt ex av en som köpt ett 40xx-kort där speet/koden ingick som promotion så håll lite utkik på säljplatser så kanske du turar. Fick min kod för 400 pix.

Tack men jag har inget 40xx-kort, vad jag förstår behövs ett sådant för att aktivera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hur ser man om man fått skills från en dungeon?

Gjorde en dungeon. Skulle fria 7 prisoners. Gjorde det....... sen ut..... men på map'en så ser det lika ut än. "rewarded on first completion" eller liknande. Finns ingen grön bock eller liknande.

Hur ser man om man fått den nya skillen?

Gick du vidare eller teleport till staden?
Efter "free prisoners" brukar det vara lite mer att göra nämligen.

EDIT: varje dungeon avslutas oftast med boss eller "destroy construct", "kill 3 thieves" etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Gick du vidare eller teleport till staden?
Efter "free prisoners" brukar det vara lite mer att göra nämligen.

Bra fråga. Brukar alltid rensa hela dungeon'en. Men inte helt 100 på det. Rent logiskt borde texten försvinna när man håller musen över. Men jag ska göra en annan dungeon med reward och se om det stämmer. Tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Vad menas när symbolen på bilden är ljusblå?

<Uppladdad bildlänk>

Sidequest dungeon

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Så många quality of life changes jag hoppas på att se.
Man kan teleportera medans man sitter på hästen, men man kan inte gå in i en portal utan att dismounta.

När man teleporterar till en anscestral dungeon så hamnar man utanför. Självklart har man för avsikt att göra instansen om man teleporterar till den. Om man av någon anledning vill gå ut så skulle man såklart kunna göra det. Men att tvinga en att teleportera till utsidan av instansen, för att sedan gå in i ännu en loading screen för att gå in i själva instansen är helt idiotiskt.

Varför kan man inte bara högerklicka på sin team mate för att teleportera till honom? Istället måste man ta sig till en huvudstad för att göra det. Samma resultat, bara onödigt med fiffel.

Man borde kunna välja quick sell när man bara säljer vita/blåa/gula quality items. I slutet så är det ytterst sällan man behåller dessa items, utan man behöver så mycket guld som möjligt. Sluta tvinga oss klicka på varje item individuellt när man bara vill sälja för att fortsätta kötta dungeons. Time is money!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Tack men jag har inget 40xx-kort, vad jag förstår behövs ett sådant för att aktivera?

Damn it, du har såklart rätt. Sry.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Så många quality of life changes jag hoppas på att se.
Man kan teleportera medans man sitter på hästen, men man kan inte gå in i en portal utan att dismounta.

När man teleporterar till en anscestral dungeon så hamnar man utanför. Självklart har man för avsikt att göra instansen om man teleporterar till den. Om man av någon anledning vill gå ut så skulle man såklart kunna göra det. Men att tvinga en att teleportera till utsidan av instansen, för att sedan gå in i ännu en loading screen för att gå in i själva instansen är helt idiotiskt.

Varför kan man inte bara högerklicka på sin team mate för att teleportera till honom? Istället måste man ta sig till en huvudstad för att göra det. Samma resultat, bara onödigt med fiffel.

Man borde kunna välja quick sell när man bara säljer vita/blåa/gula quality items. I slutet så är det ytterst sällan man behåller dessa items, utan man behöver så mycket guld som möjligt. Sluta tvinga oss klicka på varje item individuellt när man bara vill sälja för att fortsätta kötta dungeons. Time is money!

"Time is money friend" - Goblins i World of Warcraft

Ju mer du spenderar din tid i spelet desto mer "populär" verkar den vara och fler som köper/spelar. Skulle allt ta en sekund så hade du inte behövt logga in för att göra det du ska och istället gör det på halva tiden och loggar sedan ut. Iallafall den logiken har de i WoW.

Permalänk

När man byter ut en ring och bara equip'ar.... byter den alltid bort den "sämsta"?

När man håller ner shift så borde man kunna jämföra båda två samtidigt....... samma gäller vapen..... anser jag.

Permalänk
Skrivet av lasseedsvik:

När man byter ut en ring och bara equip'ar.... byter den alltid bort den "sämsta"?

När man håller ner shift så borde man kunna jämföra båda två samtidigt....... samma gäller vapen..... anser jag.

Okej..... verkar som att man kan hålla ner alt för att se den andra. Problem solved.

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

"Time is money friend" - Goblins i World of Warcraft

Ju mer du spenderar din tid i spelet desto mer "populär" verkar den vara och fler som köper/spelar. Skulle allt ta en sekund så hade du inte behövt logga in för att göra det du ska och istället gör det på halva tiden och loggar sedan ut. Iallafall den logiken har de i WoW.

Diablo ska köras intensivt, man joinar upp och köttar tiers och farmar gear.
Det borde vara lite mer likt D3 på den mekaniska fronten.
Men mina klagomål är minimala, det finns hundra positiva saker för varje negativ.

Permalänk
Skrivet av griid:

Gick du vidare eller teleport till staden?
Efter "free prisoners" brukar det vara lite mer att göra nämligen.

EDIT: varje dungeon avslutas oftast med boss eller "destroy construct", "kill 3 thieves" etc.

Verkar som det varit min noobiness som spökat. Gjorde en dungeon och då dök det upp att man fått någon ny grej, typ codex eller nåt. Antar att man måste besöka hocuspocus-kärringen för att se vad man har för några.

Dock tycker jag att texten försvinner fan på en gång så är inte ögonen som ping pong-bollar så hinner man knappt läsa det som ploppar upp. Som texten för "tips" som man inte hinner läsa under laddnings-screenen.

Permalänk

Scalar Strongholds över 53 så de "alltid är +2 över en", eller vad man ska säga?

Har inte vågat gått in i en ännu "trots" att man är 51

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Scalar Strongholds över 53 så de "alltid är +2 över en", eller vad man ska säga?

Har inte vågat gått in i en ännu "trots" att man är 51

Japp bara ge dig in och få lite renown

Permalänk
Medlem

Största problemet för mig är att spelet saknar gameplay-loopen som får en att orka spela dungeon efter dungeon, vilket är/bör vara att jaga drops/items.

Eftersom spelets itemization är så tätt kopplat till ett föremåls itempower, börjar man fundera om utvecklarna fått en smärre hjärnblödning när man kan få items med 820 itempower så fort man kliver in i WT4 (level 60 för vissa)?

Vad ska locka mig som spelare vidare från level 60-100? Ja tyvärr är det ju paragon boards som tagit över "ansvaret" av progression från items.

Att få 3/4 "rätt" affix på ett gult item, rolla om den fjärde och bygga en legendary av föremålet kommer aldrig slå känslan av att se ett fett item droppa på marken efter att man grindat i nån timme.

Känslan i D2 när man plötsligt får man en Shako, HoZ, HR eller vad som efter man plöjt timmar Mephisto-runs... Det var ju spelvärldens bästa slotmachine, dopaminet rusade 🤤

D4 har bra mechanics, men utvecklingsteamet måste fundera ut lite smarta lösningar för att få endgame intressant och att man inte blir less efter en timmes spelande.

Tyvärr var ju detta vad man misstänkte redan innan spelet kom eftersom ett spel med itemization byggt på detta vis är lättare balansera, få den breda massan att gilla och så vidare.

Det kommer bli bättre med seasons, frågan är bara till vilken grad

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Läste precis att det fanns 1 confirmed drop för "the grandfather" En riktig enhörning med andra ord!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Läste precis att det fanns 1 confirmed drop för "the grandfather" En riktig enhörning med andra ord!

Visst är det lite fränt, men dagen du får den eller någon av dom andra "ultra rare"-uniques kommer inte göra någon som helst skillnad för din build eller tillåta dig att klara något du inte klarade tidigare. Det finns heller inget sätt att mäta din karaktär på riktigt, tyvärr..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Känns lite bakvänt ibland när man måste använda emotes för att slutföra en quest. Som dessutom inte finns där som default så man måste lägga till dem.

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Japp bara ge dig in och få lite renown

Ska försöka senare. Först måste jag göra lite enklare saker, så man får vara lycklig en stund till i alla fall

Permalänk

Öhm.... De där codex man unlockar när man gör dungeons..... blir de tillgängliga för andra av sina chars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Öhm.... De där codex man unlockar när man gör dungeons..... blir de tillgängliga för andra av sina chars?

Ja och du ser dem alla under "Collections" när du trycker Escape (eller Hotkey "Y") sen Codex of Power. Klickar du på en aspect i listan så markeras dess dungeon på kartan så du lätt kan se vart du får den.

Om du gör en ny karaktär och redan plockat alla Codex på en annan, så måste du bli Level 25 innan du kan använda dessa, eftersom det är antingen lvl 25 eller när du låser upp en ny codex, som Occultist låses upp

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Why would I want a bastard?

Permalänk
Konsolgrävare

Season of the Malignant kommer ut 20/7-2023

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |