Streamingtjänst (film och serier) utan reklam och tjat sökes

Permalänk
Medlem

Streamingtjänst (film och serier) utan reklam och tjat sökes

Som rubriken lyder.
Finns det någon streamingtjänst där man kan se allt innehåll utan
att betala ytterliggare utöver månadskostnaden?

Som Netflix var från början . En summa och se allt som finns.
Inga hyr och köp påtryckningar ect...

Har idag Prime och Apple TV+
Båda suger när man ska söka på någon film eller serie.
Det kommer bara upp resultat som man inte kan se utan att betala extra.

/S

Permalänk
Medlem

Ett problem är väl att Tjänst1 har film/serie X och Tjänst2 har film/serie Y så du får nog kolla runt vilken tjänst som har bäst utbud för stunden och sedan byta när en annan tjänst har bättre utbud av det du vill se. Personligen tycker jag dock att hyrtjänsten på AppleTV+ är helt ok om man inte vill hålla på att knussla med flera olika streamingtjänster bara för att se någon film ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Ett problem är väl att Tjänst1 har film/serie X och Tjänst2 har film/serie Y så du får nog kolla runt vilken tjänst som har bäst utbud för stunden och sedan byta när en annan tjänst har bättre utbud av det du vill se. Personligen tycker jag dock att hyrtjänsten på AppleTV+ är helt ok om man inte vill hålla på att knussla med flera olika streamingtjänster bara för att se någon film ibland.

Det är inte utbudet i sig som är problemet.
Jag kan nog anpassa mig eftersom jag tittar förhållandevis lite.
Men just när jag vill se något så vill jag slippa klicka på en massa filmer bara
för att upptäcka att jag inte kan se dessa utan får betala ytterliggare utöver månadskostnaden.
Som sagt har jag Prime. Sökte ikväll på Harry Potter utan att veta om den finns eller på vilken tjänst.
Självklart finns dem på Prime men då får man hyra dem...

Sökreslutaten som kom upp var ALLA hyrfilmer.
Dem gav liksom inte ens kassa förslag på filmer jag faktiskt kan se.
Som exempel Netflix brukar göra när man söker på något dem inte har.
Då får man massa förslag som inte har med söket att göra men går ändå att se.

Är jag för gammal kanske? :/

Permalänk
Medlem

Om du söker i AppleTV-appen får du ju upp vilka tjänster som har den, även utöver iTunes och @TV+.

Just i fallet Harry Potter så finns dessa i HBO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Det är inte utbudet i sig som är problemet.
Jag kan nog anpassa mig eftersom jag tittar förhållandevis lite.
Men just när jag vill se något så vill jag slippa klicka på en massa filmer bara
för att upptäcka att jag inte kan se dessa utan får betala ytterliggare utöver månadskostnaden.
Som sagt har jag Prime. Sökte ikväll på Harry Potter utan att veta om den finns eller på vilken tjänst.
Självklart finns dem på Prime men då får man hyra dem...

Sökreslutaten som kom upp var ALLA hyrfilmer.
Dem gav liksom inte ens kassa förslag på filmer jag faktiskt kan se.
Som exempel Netflix brukar göra när man söker på något dem inte har.
Då får man massa förslag som inte har med söket att göra men går ändå att se.

Är jag för gammal kanske? :/

Harry P finns på hbo!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Är jag för gammal kanske? :/

För ung kanske? Eller så pass gammal att du glömt hur det var innan streamingtjänster slog igenom på bred front. 😂

Under en kort period så var det faktiskt ganska bra. Man slapp leka pirat och kunde hitta det mesta lagligt och lättillgängligt, men som alltid så drivs företag alltid av att maximera vinsten till varje pris och vi ser nu en tillbakagång till hur tv konsumerades innan streaming-boomen, fast via sjuttielva streamingtjänster istället för sjuttielva kabeltv-operatörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Som rubriken lyder.
Finns det någon streamingtjänst där man kan se allt innehåll utan
att betala ytterliggare utöver månadskostnaden?

Som Netflix var från början . En summa och se allt som finns.
Inga hyr och köp påtryckningar ect...

Har idag Prime och Apple TV+
Båda suger när man ska söka på någon film eller serie.
Det kommer bara upp resultat som man inte kan se utan att betala extra.

/S

Jag har de flesta tjänsterna och den enda jag känner har detta upplägg och börjat med sista tiden är amazon. Upplever inte samma problem på de andra tjänsterna. De finns kanske, men har inte ens tänkt på det på andra tjänster.
Jag har tjänsterna Amazon, Disney, HBO Max, Skyshowtime och Viaplay (ibland), Netflix sa jag upp nyligen men bara amazon jag stör mig på detta.
Tyvärr kommer vi se detta mer och mer och som vanligt får vi stå ut eller säga upp tjänsterna. Vi är i händerna på media-företagen precis som förr med tv.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Som rubriken lyder.
Finns det någon streamingtjänst där man kan se allt innehåll utan
att betala ytterliggare utöver månadskostnaden?

Som Netflix var från början . En summa och se allt som finns.
Inga hyr och köp påtryckningar ect...

Har idag Prime och Apple TV+
Båda suger när man ska söka på någon film eller serie.
Det kommer bara upp resultat som man inte kan se utan att betala extra.

/S

SVT Play kanske är något, dessutom gratis i Sverige!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Playpilot visar var saker finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Playpilot visar var saker finns

https://www.justwatch.com är också riktigt bra. Jag skriver upp nu t.ex vad jag vill se på netflix så kan jag ta det en månad i taget och se ifatt.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag har de flesta tjänsterna och den enda jag känner har detta upplägg och börjat med sista tiden är amazon. Upplever inte samma problem på de andra tjänsterna. De finns kanske, men har inte ens tänkt på det på andra tjänster.
Jag har tjänsterna Amazon, Disney, HBO Max, Skyshowtime och Viaplay (ibland), Netflix sa jag upp nyligen men bara amazon jag stör mig på detta.
Tyvärr kommer vi se detta mer och mer och som vanligt får vi stå ut eller säga upp tjänsterna. Vi är i händerna på media-företagen precis som förr med tv.

Hur är innehållet och kvaliten på Skyshowtime?
Vad jag kunde se på hemsidan så verkar det väldigt skralt.
Kan vara så att man inte ser allt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Hur är innehållet och kvaliten på Skyshowtime?
Vad jag kunde se på hemsidan så verkar det väldigt skralt.
Kan vara så att man inte ser allt där.

Här är väll allt som går på skyshowtime https://www.justwatch.com/se/leverant%C3%B6r/skyshowtime

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Hur är innehållet och kvaliten på Skyshowtime?
Vad jag kunde se på hemsidan så verkar det väldigt skralt.
Kan vara så att man inte ser allt där.

Tycker att det är som de andra tjänsterna. Just nu tittar vi mycket på Skyshowtime men beror på vilken serie man just nu tittar på. Har ju halva priset på Skyshowtime så det är okej för det priset.
Amazon är den jag kommer ta bort i nov när ett till år ska betalas, de andra får vara kvar ett tag till tror jag. Den som jag håller hårdast i är Disney, fast jag inte har barn hemma. Dokumentärer (nat geo) och Star wars som är där.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Ja det var ju mycket mer än som man kunde hitta på deras sida.
Kanske är ett alternativ för Prime...