Permalänk
Medlem

Glömt lösenord, behöver filerna

Hej!

Jag har två bärbara datorer, en mac och en PC som är cirka 13 år gamla, där jag glömt lösenordet. Det enda jag skulle önska är att få ut filerna från datorerna då det kan finnas många gamla minnen i form av bilder. Kan jag fixa det själv? Finns det någon som kan tänka göra sig det genom en peng i Sthlms området?

Tack på förhand!

Mvh David

Permalänk

PÅ din pc kan du med enkelhet använda dig av Ex hirens Bootcd för att låsa upp ditt datorkonto. Gällande Mac OS är jag lite osäker, Men är den inte kopplad till ditt apple Id och således borde du väl kunna använda samma lösenord/konto som befintiliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davoud:

Hej!

Jag har två bärbara datorer, en mac och en PC som är cirka 13 år gamla, där jag glömt lösenordet. Det enda jag skulle önska är att få ut filerna från datorerna då det kan finnas många gamla minnen i form av bilder. Kan jag fixa det själv? Finns det någon som kan tänka göra sig det genom en peng i Sthlms området?

Tack på förhand!

Mvh David

Vad för windows dator? Bör inte vara så svårt med Windows datorn, beror dock på hur bökigt det är att få ut hårddisken.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davoud:

Hej!

Jag har två bärbara datorer, en mac och en PC som är cirka 13 år gamla, där jag glömt lösenordet. Det enda jag skulle önska är att få ut filerna från datorerna då det kan finnas många gamla minnen i form av bilder. Kan jag fixa det själv? Finns det någon som kan tänka göra sig det genom en peng i Sthlms området?

Tack på förhand!

Mvh David

Om windowsdatorn kör wimdows 10 (innan 2019), windows 8 eller 7 så bör denna guiden hjälpa dig att göra en bakdörr in till datorn: https://langa.com/index.php/2019/03/11/how-to-hack-a-back-doo...
Fick göra detta på en kunds dator då de hade glömt lösenordet och funkade galant!
(Använd guiden enbart för lagliga syften, aka enbart på datorer som du har tillstånd att göra detta på)

Det bör kunna finnas liknande sätt att komma in på mac datorn också, har inte gjort det själv dock.

Visa signatur

Desktop: Intel Core i7-10700k | Nvidia RTX 2060 | 16GB Ram | 512GB + 1TB SSD
Laptop: Lenovo Thinkpad 480s | Intel Core i7-8650U | 16GB Ram | 512GB SSD
Nätverk: Mikrotik hAP ax2