Permalänk

5sek svatskärm vid alt tab

Så när jag alt tabbar från spel fullscreen eller windowed borderless så får jag ~5sek svart skärm. Detta sker inte på windowed spel, där man sher taskbaren.

Jag kör 2560x1440 144hz display, samma settings i spelet. Har prövat att stänga av V-sync, låsa till 60fps i Nvidia settings och 59.951Hz i windows, samt kollat Nvidias FPS räknare i spelet att den kör i 60Hz.

Det som har ändrats sist när det fungerade att det alt tabba är ca 2månader med windows/nvidia uppdateringar. Alla inställningar ser normalt ut, vet dock inte om windows har ändrat något vilken den brukar göra.

Har köpt en ny kabel som jag ska testa med, men är troligen inte felet. Någon som har någon ide om vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Posta gärna vilken skärm du har och vilket spel som krånglar. Är det alla spel?

Tvivlar på att en ny kabel kommer lösa nåt. Men generellt när det är sån lång delay så är det för att nån skärminställning är annorlunda in-game vs i windows. Skulle inte låsa skärmen till 60hz, utan låta den köra fritt på 144hz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av martengooz:

Posta gärna vilken skärm du har och vilket spel som krånglar. Är det alla spel?

Tvivlar på att en ny kabel kommer lösa nåt. Men generellt när det är sån lång delay så är det för att nån skärminställning är annorlunda in-game vs i windows. Skulle inte låsa skärmen till 60hz, utan låta den köra fritt på 144hz.

Alla spel utom ESO. ESO kör 60Hz, lika med alla andra spel. Monitor 1 som har problem är Acer XF270HU 144Hz, Monitor 2 som inte inte blinkar, men inte har spelet på skärmen är en FUJITSU P12T-6 LED 60Hz. Spelar ingen roll om jag låser Hz eller låter det vara fritt.

Eftersom jag sänkte till 60Hz så kan det inte vara detta problem.

Permalänk

Problemet löst.

G-Sync var av, jag startade den och stängde av den igen. Problemet är nu borta, och jag kan alt tabba utan 5sek svart skärm.