Inför Windows Ominstallation, hur sparas spelframsteg?

Permalänk

Inför Windows Ominstallation, hur sparas spelframsteg?

Hej! Jag har haft lite problem med BSOD m.m på min dator och har kommit fram till att jag behöver testa att ominstallera windows.

Jag planerar att gå via återställningen i inställningar och välja att behålla mina filer. Men återställningen innebär att den tar bort alla appar. Vilket inkluderar spel som t.ex Rdr2 och Sims 4. Men sparas spelframsteg i filerna? Eller försvinner de med appen?
Det jag helt enkelt undrar är att om jag återinstallerar mina spel efteråt kommer mina spelframsteg finnas kvar. Har försökt läsa mig till svar men står inte så tydligt eftersom det säkert är lite olika beroende på spel. Men de två ovanämnda spelen är i princip de enda jag oroar mig för, så dela gärna med er om ni vet hur de spelen sparas.
Jättetacksam för all kunskap.

Permalänk
Medlem

Är det via Steam så sparas framstegen i molnet. Kanske andra typ Origin också.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Steamspel som har cloudsaves syncas via steam, Men det är nog inte en dum idé att du går igenom appdata mappen och om du inte redan gjort det, dokument mappen där vissa lägger saves med.

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Är det via Steam så sparas framstegen i molnet. Kanske andra typ Origin också.

Ja, det är sant men gäller det även spel som Rdr2? Äger och spelar det på steam men tänker eftersom det går via rockstar games launcher också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripvanwinkle:

Ja, det är sant men gäller det även spel som Rdr2? Äger och spelar det på steam men tänker eftersom det går via rockstar games launcher också.

https://support.rockstargames.com/search?query=Cloud%20Saves