Linus Tech Tips pausar videoproduktionen i en vecka för förbättringsarbete

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Jävlar vad ni bölar, dom har ju bett om ursäkt, klart och tydligt i videon, man hörde till och med Linus gråt i halsen haha, snubben är nog lite rädd nu.
Men kom igen.. Cancel-kulturen idag alltså... SJUKT!

"Det gör inget att han stal min cykel och krossade fönstret på min bil. Han sa ju förlåt och var ledsen för det."

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Jävlar vad ni bölar, dom har ju bett om ursäkt, klart och tydligt i videon, man hörde till och med Linus gråt i halsen haha, snubben är nog lite rädd nu.
Men kom igen.. Cancel-kulturen idag alltså... SJUKT!

Det går alltså göra vad som helst så länge man lämnar en lapp det står "förlåt" på? Bra att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Jävlar vad ni bölar, dom har ju bett om ursäkt, klart och tydligt i videon, man hörde till och med Linus gråt i halsen haha, snubben är nog lite rädd nu.
Men kom igen.. Cancel-kulturen idag alltså... SJUKT!

Vad smidigt hördu. Nästa gång jag råkar ha sönder ett glas när jag diskar så behöver jag alltså bara säga förlåt till glaset och så blir det helt igen och allt är bra som om inget hade hänt? Smidigt. Alla som sitter i fängelse hade sluppit bara de bett om ursäkt. Man slipper betala P-böter bara man ber parkeringsvakten om ursäkt för sitt övertramp?.

Och vad då "Cancel-kultur"? Att folk idag har hårdare krav på att man ska äga sina misstag för att folk ska lyssna på en i framtiden är ju bara bra. Mindre skit i etern.

Som andra varit inne på så verkar LTT varit fullt medvetna om den dåliga kvaliteten. Det erkänner de ju till stor del även i sin "What do we do now?" video.

Så deras filosofi verkar ha varit "Vi är väl medvetna om att vår nuvarande kvalitetsnivå är bristfällig, men vi tjänar mer pengar på det här sättet och tänker därför spela på vårt starka varumärke och hoppas att folk bara utgår ifrån att vi gör vårt jobb för att vi är vi, och att ingen kommer på oss.". Too big to fail alltså. Därför känns inte ursäkten alls genuin. Det handlar här om vuxna människor som borde veta bättre. De pratar dessutom i videon om alla sina "safety nets" som ju låter bra på papper men i verkligheten så har de inte gjort ett jävla skit.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Unsubscribed alla LTT sine kanaler. Aldrig tagit dom på allvar men det här var riktigt illa skött.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Jag unsubscribed på samtliga kanaler iaf. Tycker kvaliteten på innehållet och "underhållningen" varit på dekis länge, nu gjorde det valet enkelt.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Som en sidonotering har de tappat över 2800 prenumeranter på Floatplane, någon nitisk person som gjort en graf som uppdateras:
https://grafana.elizabeth.codes/public-dashboards/10023c4c479...

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av warh0g:

Som en sidonotering har de tappat över 2800 prenumeranter på Floatplane, någon nitisk person som gjort en graf som uppdateras:

Makalöst missvisande graf där lägsta punkten på skalan är satt till lägsta antal prenumeranter de senaste två dagarna, istället för noll som den borde vara. Även om antalet förlorade prennisar vore 10 istället för 2800 (av 40000) skulle grafen med andra ord se lika drastisk ut (vilket man lätt kan verifiera genom att byta tidsintervall).

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Högafflarna är framme och all rationalitet åker ut genom fönstret. Hoppas att LTT iallafall får en chans att bättra sig.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag har inte kikat på allt rörande detta, men överlag verkar det som att det är lite som vanligt. Folk hoppar på the bandwagon och vill få gilla-klick i forum osv och överdriver in absurdum. Finns det legitim kritik, självklart. Men mycket av det man läser känns tvivelaktigt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Försent. Han hade ju en chans att svara något vettigt och tog den inte. Allt annat som kommer nu är ju bara PR.
Kommer inte subscriba igen.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

This is the end...

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Jävlar vad ni bölar, dom har ju bett om ursäkt, klart och tydligt i videon, man hörde till och med Linus gråt i halsen haha, snubben är nog lite rädd nu.
Men kom igen.. Cancel-kulturen idag alltså... SJUKT!

Ser ingen i den här tråden som bölar förutom du och någon enstaka till på "din sida". Och om du menar allvar med att "handlingar får konsekvenser" är "cancel-kultur" så är det som jag alltid misstänkt att cancel-culture enbart är en dog-whistle av folk som vill kunna verka konsekvensfritt.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem

LTT har varit på dekis länge nu, men bägaren rann över för mig när de doxade lillkillen som köpte en Silver Play button på NCIXs konkursauktion och släppte loss hela drevet från LTT forums och drev lillkillen och hans mamma till självmord.

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15t1mzn/manda...

Spännande att Linus nu påstår att han inte visste något om den här situationen. Klippet är från december 2021.

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Det var inget sådant skämt. Luke sade inte sixtynine, utan "six nines" som i 99,9999% uptime på deras interna system. Inte alls konstigt att prata om antal nior i det sammanhanget, snarare branschstandard inom IT.

Visst, han sa inte sixtynine utan six nines som du säger. Med tanke på hur deras kultur verkar vara och hur han inleder sitt anförande, så visst tusan anspelar han på 69 medvetet, för lulz. Sen blir det ju ännu tydligare då han förstärker det med någon sorts sensuell röst och cringe pose.

Med tanke på deras målgrupp till stor del är personer som inte förstår den terminologi, så kan man ju räkna med att det kommer mottas som 69. Så då får man ju göra en avvägning huruvida det är mer prioriterat att fortsätta sin frat house culture som är orsaken till en shit fest, eller om det är värt att ta bort det helt (för denna video), för att framstå som mer uppriktig.

Permalänk
Avstängd

mandatory_meeting_the_after_madisons_departure

Ljudinspelat möte.

Citat:

Wow. James makes a sex joke at a harassment meeting... I've worked for companies of 20 people 100 people to 400 people... and we still had to take sexual harassment training. It's standard practice.

Permalänk
Medlem

Ironi när de klantar sig igen i ursäktsvideon.

Man kan nämligen se kostnaden för Billet Labs-prototypen i en frame innan censuren läggs på.

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att den där inspelningen är över ett och ett halvt år gammal och är ingen form av reaktion på senaste tidens turbulens.

Permalänk
Medlem

Madison's anklagelser har uppmärksammats.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

<Uppladdad bildlänk> Madison's anklagelser har uppmärksammats.

Rätt tragikomiskt, hur en video om dålig recensions-metodik kan mynna ut i något så här pass allvarligt.
Snacka om att GN-Steve tände en krutdurk i en gödselstack utan att veta om det.

Lika bra, bevisligen behöver LMG genomgå en katharsis och förhoppningsvis är det inte för sent.
Finns säker en hel del bra folk på det företaget som inte förtjänar att bli av med jobbet bara för att vissa individer beter sig som fullständiga idioter.

(Att toppkommentaren är "Do you know who is not sorry? Our sponsor!" känns tyvärr alldeles för on the nose.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kusi nousi päähän

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

...
(Att toppkommentaren är "Do you know who is not sorry? Our sponsor!" känns tyvärr alldeles för on the nose.)

Skrattade gott åt den kommentaren efter att ha läst texten!

Permalänk
Medlem

Snålheten har bedragit visheten, och det har den gjort i evigheter.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alatom:

LTT har varit på dekis länge nu, men bägaren rann över för mig när de doxade lillkillen som köpte en Silver Play button på NCIXs konkursauktion och släppte loss hela drevet från LTT forums och drev lillkillen och hans mamma till självmord.

Det var inte Linus eller LMG som drev på det utan internetpöbeln. Samma typ av personer som nu vill se Linus och LMG's blod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alatom:

LTT har varit på dekis länge nu, men bägaren rann över för mig när de doxade lillkillen som köpte en Silver Play button på NCIXs konkursauktion och släppte loss hela drevet från LTT forums och drev lillkillen och hans mamma till självmord.

Har du en källa på det där? Låter rent utsagt fruktansvärt!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Jävlar vad ni bölar, dom har ju bett om ursäkt, klart och tydligt i videon, man hörde till och med Linus gråt i halsen haha, snubben är nog lite rädd nu.
Men kom igen.. Cancel-kulturen idag alltså... SJUKT!

Instämmer.

Skrivet av Sarato:

"Det gör inget att han stal min cykel och krossade fönstret på min bil. Han sa ju förlåt och var ledsen för det."

Skrivet av Keneay:

Det går alltså göra vad som helst så länge man lämnar en lapp det står "förlåt" på? Bra att veta.

Skrivet av Ozzed:

Vad smidigt hördu. Nästa gång jag råkar ha sönder ett glas när jag diskar så behöver jag alltså bara säga förlåt till glaset och så blir det helt igen och allt är bra som om inget hade hänt? Smidigt. Alla som sitter i fängelse hade sluppit bara de bett om ursäkt. Man slipper betala P-böter bara man ber parkeringsvakten om ursäkt för sitt övertramp?.

Och vad då "Cancel-kultur"? Att folk idag har hårdare krav på att man ska äga sina misstag för att folk ska lyssna på en i framtiden är ju bara bra. Mindre skit i etern.

Som andra varit inne på så verkar LTT varit fullt medvetna om den dåliga kvaliteten. Det erkänner de ju till stor del även i sin "What do we do now?" video.

Så deras filosofi verkar ha varit "Vi är väl medvetna om att vår nuvarande kvalitetsnivå är bristfällig, men vi tjänar mer pengar på det här sättet och tänker därför spela på vårt starka varumärke och hoppas att folk bara utgår ifrån att vi gör vårt jobb för att vi är vi, och att ingen kommer på oss.". Too big to fail alltså. Därför känns inte ursäkten alls genuin. Det handlar här om vuxna människor som borde veta bättre. De pratar dessutom i videon om alla sina "safety nets" som ju låter bra på papper men i verkligheten så har de inte gjort ett jävla skit.

Ok. Kanske tagga ner ett par hekto? Ni beter er ju som om de tagit livet av någon. Snacka om att göra en höna av en fjäder. Ni inser inte själva hur krystade era reaktioner på hans kommentar är eller?

Nu är det ju så att de verkar insett att problem funnits ett tag men de hann inte komma till att förbättra det på egen hand i tid. Trist, förtjänar kritik. Men samtidigt sånt som han hända, men de tar tag i det nu vilket i slutändan är bra ju?

Jag misstänker att inget de gör är bra nog för många här dock, inklusive er, en hel del kommentarer skvallrar om det, dvs "cancel-kulturen" eller liknande med irrationella högafflar uppe i luften är ju igång för fullt på många håll. Jag håller med honom.

For det är ju exakt så här det brukar se ut? Man är ju inte intresserad av att se en förändring när det är reaktionen, man vill bara se LMG brinna. Alla som på minsta sätt inte är med utan ifrågasätter det hela ska gärna förlöjligas och attackeras snabbt även de. Sagt och gjort.

Skrivet av F.Ultra:

Ser ingen i den här tråden som bölar förutom du och någon enstaka till på "din sida". Och om du menar allvar med att "handlingar får konsekvenser" är "cancel-kultur" så är det som jag alltid misstänkt att cancel-culture enbart är en dog-whistle av folk som vill kunna verka konsekvensfritt.

Jo, det är många som verkar böla ordentligt för han reagerar helt lugnt och rationellt medan många, tex ovan tre, beter sig som om det, både hans kommentar och LMGs interna problem, var en personlig attack mot dem på något vis. Jag ser bara en extrem överreaktion på hans kommentar som uppenbarligen träffade precis rätt jävligt ömma tå. Jag kan inte dra någon annan slutsats för de drog ju alla till med halmgubbar som svar t.om.

Det blir ju cancel kultur för man är inte intresserad av ursäkten, hånar och häcklar den och även de som ens närmar sig ett försvarande av det man riktat gafflarna mot och vad denne än gör har man bestämt sig för att de är döda i de egna ögonen. Det är ju precis så det brukar se ut när ett drev drar igång ju...?

Det är inte på något sätt för sent om man sitter på utsidan och tar några djupa andetag och är lite objektiv...LMG tar detta på allvar och har valt att jobba med det. INGET de gjort hade gjort många individer här i tråden nöjda. Det verkar tydligt för mig också nu efter att ha läst igenom tråden.

Om inte det är cancel-kultur, så den i varje fall brukar manifestera sig (enligt mig) så vet jag inte vad som är det allvarligt talat. Givetvis ska man kritisera LMG, inget fel med det. Men det ballar ju ur...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tycker alla här som ursäktar och försöker bortförklara problematiken med att de bara ser på LTT som underhållning behöver ta sig en tankeställare. Bortse för tillfället från trakasserierna, tills det har undersökts kommer det vara fingerpekning (men att döma av senaste årens rykten och senaste dagarnas avslöjanden ser det fan inte bra ut).

Fakta är att LTT under minst ett år medvetet publicerat felaktig testdata, inte bara nån enstaka siffra utan helt vansinniga siffror, undvikit att rätta dessa siffror på ett korrekt sätt och således felinformerat hundratusentals potentiella köpare. Detta är ett resultat av de orimliga arbetsförhållandena på LTT som ledningen flera gånger informerats om av anställda men ignorerat för de är rädda att negativt påverka youtube-algoritmer.

Senaste veckans kontroverser har gett allmänheten djupare insyn i nonchalansen, arrogansen och girigheten Linus regelbundet uppvisar och som nu satt hela företaget i skiten medan de panikartat springer runt och försöker släcka bränder som legat och pyrt i åratal.

Hela Billet Labs-historien är verkligen ett mikrokosm över hur missskött hela LMG-koncernen är, att ta emot en prototyp skapad av två killar som försöker ta sig in på en av världens mest nischade och hårdaste marknader och sen behandla dem på det här viset kan inte beskrivas på något annat sätt än vidrigt.

LMG försöker nu pudla och rädda det som räddas kan men det är så otroligt genomskinligt att det här är en paniklösning för att folk börjat rösta med plånboken och LMG har börjat påverkas negativt finansiellt och sponsorpengar är i fara. Det fanns ingen vilja från ledningen ta tag i problemen med kvaliten på videor, produktsamarbeten med sponsorer vars produkter de testar regelbundet, dåliga arbetsförhållanden, fackfientliga ägare och konsumentfientliga tendenser sålänge det inte påverkade deras kassaflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Instämmer.

Ok. Kanske tagga ner ett par hekto? Ni beter er ju som om de tagit livet av någon. Snacka om att göra en höna av en fjäder. Ni inser inte själva hur krystade era reaktioner på hans kommentar är eller?

Nu är det ju så att de verkar insett att problem funnits ett tag men de hann inte komma till att förbättra det på egen hand i tid. Trist, förtjänar kritik. Men samtidigt sånt som han hända, men de tar tag i det nu vilket i slutändan är bra ju?

Jag misstänker att inget de gör är bra nog för många här dock, inklusive er, en hel del kommentarer skvallrar om det, dvs "cancel-kulturen" eller liknande med irrationella högafflar uppe i luften är ju igång för fullt på många håll. Jag håller med honom.

For det är ju exakt så här det brukar se ut? Man är ju inte intresserad av att se en förändring när det är reaktionen, man vill bara se LMG brinna. Alla som på minsta sätt inte är med utan ifrågasätter det hela ska gärna förlöjligas och attackeras snabbt även de. Sagt och gjort.

Jo, det är många som verkar böla ordentligt för han reagerar helt lugnt och rationellt medan många, tex ovan tre, beter sig som om det, både hans kommentar och LMGs interna problem, var en personlig attack mot dem på något vis. Jag ser bara en extrem överreaktion på hans kommentar som uppenbarligen träffade precis rätt jävligt ömma tå. Jag kan inte dra någon annan slutsats för de drog ju alla till med halmgubbar som svar t.om.

Det blir ju cancel kultur för man är inte intresserad av ursäkten, hånar och häcklar den och även de som ens närmar sig ett försvarande av det man riktat gafflarna mot och vad denne än gör har man bestämt sig för att de är döda i de egna ögonen. Det är ju precis så det brukar se ut när ett drev drar igång ju...?

Det är inte på något sätt för sent om man sitter på utsidan och tar några djupa andetag och är lite objektiv...LMG tar detta på allvar och har valt att jobba med det. INGET de gjort hade gjort många individer här i tråden nöjda. Det verkar tydligt för mig också nu efter att ha läst igenom tråden.

Om inte det är cancel-kultur, så den i varje fall brukar manifestera sig (enligt mig) så vet jag inte vad som är det allvarligt talat. Givetvis ska man kritisera LMG, inget fel med det. Men det ballar ju ur...

Sedan förstår jag verkligen inte varför ni ett helt gäng är på ett multimiljon-företags sida, hur går resonemanget där? Det är ju inte så att det saknas konkreta bevis mot LTT/LMG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Har du en källa på det där? Låter rent utsagt fruktansvärt!

https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15sjv78/for_a...

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Alatom:

LTT har varit på dekis länge nu, men bägaren rann över för mig när de doxade lillkillen som köpte en Silver Play button på NCIXs konkursauktion och släppte loss hela drevet från LTT forums och drev lillkillen och hans mamma till självmord.

Skrivet av Sarato:

Har du en källa på det där? Låter rent utsagt fruktansvärt!

https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/t1e1if/you_de...

MindChop. Såg den skymta till på Reddit igår, helt missat detta tidigare.

Edit: @Chmat76 var snabbare men olika trådar länkade så låter min ligga kvar. Orginaltråden.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...