Permalänk
Medlem

6700xt + Pengar

Hej,

Jag har ett ca 7 månader gammalt PowerColor Radeon 6700 XT. Kortet har varit överclockat en gång för att testa aldrig annars. Däremot undervoltat sen dag 1 för att hålla så låga temps som möjligt. Är jättenöjd med kortet och det har hittills klarat allt jag kastat på den utan problem i 1440p. Värderar det till Ca 3100kr (gått för 3100-3300 på tradera senaste månaden).

Men som ni vet, mycket vill ha mer. Undrar där av om det finns någon här på forumet som har ett bättre som vill gå ner en modell i utbyte mot lite pengar. Exempelvis någon som köpt ett kort som man upptäckt att man sällan/aldrig använder till sin fulla potential.

Alla förslag är intressanta.

Kortet finns i Lund och byte sker med fördel på plats men kan även skickas. Kortet levereras i sin originalkartong.

Väl mött.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Sitter på ett XFX MERC319 6800XT 16GB som jag skulle kunna tänka mig att byta mot. Vad tänkte du skjuta emellan isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av basmonstret:

Sitter på ett XFX MERC319 6800XT 16GB som jag skulle kunna tänka mig att byta mot. Vad tänkte du skjuta emellan isåfall?

Fint kort! Ser J*vligt tight ut, glömde nämna det men sitter på et nr200p itx chassi. Med det sagt ser det ju faktiskt ut att funka: https://www.youtube.com/watch?v=r-sDmqRfUlQ&ab_channel=%EB%A6...

Ser att 6800 XT går för ca 5000 begagnat, så kanske 2000kr? Är det relativt nytt/i väldigt bra skick och smidig affär hade jag kunnat tänka mig skjuta till nån hundring eller tre extra.

Permalänk

Haha jo det är ett riktigt biffigt kort ^^ fyller ut hela mitt Fractal R5, fick plocka ut en av hårddiskburarna för att få plats med det. Sedan tar det upp 2,5 kortplatser vilket också kan vara värt att ha i åtanke.

Kortet är i fint skick men har likt många andra kort i denna prestandaklassen en viss coilwhine, jag har löst det genom att undervolta det 3-5% vilket får surret att i stort sett försvinna, utan någon märkbar prestandaförlust i spel eller syntetiska tester. Men värt att påpeka

Permalänk
Medlem
Skrivet av basmonstret:

Haha jo det är ett riktigt biffigt kort ^^ fyller ut hela mitt Fractal R5, fick plocka ut en av hårddiskburarna för att få plats med det. Sedan tar det upp 2,5 kortplatser vilket också kan vara värt att ha i åtanke.

Kortet är i fint skick men har likt många andra kort i denna prestandaklassen en viss coilwhine, jag har löst det genom att undervolta det 3-5% vilket får surret att i stort sett försvinna, utan någon märkbar prestandaförlust i spel eller syntetiska tester. Men värt att påpeka

Slängde iväg ett dm fall du fortfarande är intresserad!

Permalänk
Medlem

Kortet är fortfarande tillgängligt fall någon finner det intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnejs21:

Hej,

Jag har ett ca 7 månader gammalt PowerColor Radeon 6700 XT. Kortet har varit överclockat en gång för att testa aldrig annars. Däremot undervoltat sen dag 1 för att hålla så låga temps som möjligt. Är jättenöjd med kortet och det har hittills klarat allt jag kastat på den utan problem i 1440p. Värderar det till Ca 3100kr (gått för 3100-3300 på tradera senaste månaden).

Men som ni vet, mycket vill ha mer. Undrar där av om det finns någon här på forumet som har ett bättre som vill gå ner en modell i utbyte mot lite pengar. Exempelvis någon som köpt ett kort som man upptäckt att man sällan/aldrig använder till sin fulla potential.

Alla förslag är intressanta.

Kortet finns i Lund och byte sker med fördel på plats men kan även skickas. Kortet levereras i sin originalkartong.

Väl mött.

Läs hela annonsen här

https://www.inet.se/produkt/5413151/powercolor-radeon-rx-7900...

Skulle vilja ha 9k i mellanskillnad.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Hej!

Hade gärna men tyvärr tillåter inte min ekonomi det, skulle kanske satt en gräns i annonsen inser jag nu. Ber om ursäkt för det. Hoppas någon annan har råd att ta över ditt fina kort

Permalänk
Medlem

Har ett ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC som jag moddat med 3D-printade brackets och Noctua fläktar istället för originalfläktarna.
Skickar med originalfläkten såklart men en utav tre fläktar är kasserade. Ge ett förslag på mellanskillnad om du är intresserad Bilder kan fås vid intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steefzar:

Har ett ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC som jag moddat med 3D-printade brackets och Noctua fläktar istället för originalfläktarna.
Skickar med originalfläkten såklart men en utav tre fläktar är kasserade. Ge ett förslag på mellanskillnad om du är intresserad Bilder kan fås vid intresse.

Säkert både skitsnyggt och skitbra men då jag inte är en entusiast ut i fingertopparna så tror jag det finns folk som värdesätter ditt kort högre. Jag kan såklart erbjuda att lägga 2000 och eventuellt någon hundring till emellan men har full förståelse för att det kanske inte är det du hoppades på

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnejs21:

Säkert både skitsnyggt och skitbra men då jag inte är en entusiast ut i fingertopparna så tror jag det finns folk som värdesätter ditt kort högre. Jag kan såklart erbjuda att lägga 2000 och eventuellt någon hundring till emellan men har full förståelse för att det kanske inte är det du hoppades på

Nej nu ska vi inte höja mitt kort till skyarna!
Varför jag moddade det var endast för prestanda och inget annat, det ser okej ut och fyller sin funktion men inget märkvärdigt
Var endast för att du kanske ville veta att det är modifierat osv haha (Jag själv skulle nog vilja veta detsamma vid eventuellt byte)

Nej jag förväntar inte mig några fantasisummor, Jag har bytt till att köra Linux och som du kanske vet så klingar det bättre med AMD kort i den världen Så 2000kr är helt okej för min del!

Skicka mig ett PM om du fortfarande är intresserad