Häng med på Gamescom Opening Night Live 2023!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Häng med på Gamescom Opening Night Live 2023!

Den årliga spelmässan Gamescom drar under morgondagen igång i Köln och våra kollegor på FZ är på plats i Tyskland för att klämma och känna på typ allt som visas i spelväg. Spelfesten inleds med en ordentligt öppningsceremoni och det är ingen mindre än spelprofilen Geoff Keighley som agerar värd under kvällens evenemang.

Opening Night Live 2023 kommer dra igång 20:00 och under showen ska det visas trailers för kommande speltitlar. Specifikt vad som ska visas vet bara anordnarna själva, men vi kommer få se mer från Alan Wake II, Assassin's Creed Mirage, Black Myth Wukong, COD: Modern Warfare 2, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty samt Mortal Kombat 1. Förhoppningsvis blir det en och annan ytterligare överraskning, men det har indikerats att man kanske inte ska vänta sig några gigantiska överraskningar.

Vad hoppas du visas under showen?

Permalänk
Medlem

Jag hade absolut tänkt att missa den, men nu gör du det lite svårare

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på lite mer Starfield kanske? Är nog inget annat spelsläpp jag är hemskt taggad på nu efter Baldurs Gate (förutom såna som är väldigt långt bort)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Vad jag hoppas ska visas är Half-Life 3.

Sedan hoppas alla utom Swec på COD MWF III.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Kommer kolla på intressanta spel efteråt för att förhoppningsvis se så lite av "world Premier"-Jeff som möjligt. Inget som nämns som jag inte sett innan så inget jag direkt väntar på.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Mest intresserad av Alan Wake men egentligen rätt ointresserad just nu.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Någon ville visst hellre ha GTA6 över starfield 😅

Permalänk
Medlem

Hoppas på lite info gällande riot games kommande mmo

Permalänk
Medlem

Var väl okej, inga stora nyheter direkt. Alan Wake 2 ser ut att bli bra!

Sjukt mycket rymdspel för övrigt...

Permalänk

Tyckte förut att Geoff Keighley var en otroligt falsk mediaperson men han har skänkt bort mycket från egen ficka för att hålla spelpresentationer vid liv sen större aktörer valt att lägga ned sina initiativ. Jag hade fel om honom men väntar nog in sammanfattningen från Pregame:Discharge.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Crimson Desert såg lagom flummigt ut

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aholman:

Någon ville visst hellre ha GTA6 över starfield 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Vågar man hoppas på lite mer Starfield kanske? Är nog inget annat spelsläpp jag är hemskt taggad på nu efter Baldurs Gate (förutom såna som är väldigt långt bort)

Baldurs gate 3, Tears of the Kingdom, Starfield - ett bra år för någon med mina nuvarande preferenser.
Och jag har inte gett upp än om Vampire the Masquerade: Bloodlines 2. 😀

Permalänk
Medlem

Det var ju definitivt inga nyheter som var intressanta, för mig iallafall. Av det som vi redan visste om så var det inte så mycket heller. I stort sett bara Alan Wake II, Fort Solis och Cyberpunk DLC'n var spel som jag är intresserad av. Förhoppningsvis så dyker det upp nåt intressant under själva Gamescom, det här var ju bara en inför show.