Gratis eller mycket billigt lokalt mutliplayer

Permalänk
Medlem

Gratis eller mycket billigt lokalt mutliplayer

Vill kunna spela lokalt med en grupp gratis eller billigt.

Kan man spela CS:Go gratis eller finns det bättre alternativ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

CS: GO är gratis, fast det kräver förstås flera datorer för att kunna spela "lokalt".
Sedan finns ju också spel som Valorant, Apex Legends med flera som också är gratis. De flesta såna här har ju dock saker man kan köpa.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

League of legends finns också gratis

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

CS: GO är gratis, fast det kräver förstås flera datorer för att kunna spela "lokalt".
Sedan finns ju också spel som Valorant, Apex Legends med flera som också är gratis. De flesta såna här har ju dock saker man kan köpa.

Skrivet av Swedishchef_90:

League of legends finns också gratis

Ok, tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

CS: GO är gratis, fast det kräver förstås flera datorer för att kunna spela "lokalt".
Sedan finns ju också spel som Valorant, Apex Legends med flera som också är gratis. De flesta såna här har ju dock saker man kan köpa.

Jo, tanken är att spela nätverksspel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

https://store.steampowered.com/category/multiplayer/?tab=2

Finns ett filter för "Local multiplayer" också om du vill.

Permalänk
Medlem

https://www.co-optimus.com/system/4/pc.html
Bara lägga till de filter du önskar köra med. Lokal MP är inte så vanligt nu för tiden, mesta spelen är online nu. Vill man ha enbart offline lan spel är det äldre spel som gäller.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Definiera lokalt, menar du helt utan internet eller bara att spel trafiken inte går via internet?

Permalänk

Är inte steams local filter för split screen multiplayer?

Tycker de e de enda i princip som dyker upp iaf när man kryssar i de filtret.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Definiera lokalt, menar du helt utan internet eller bara att spel trafiken inte går via internet?

Jag menar att man kan i en sal spela med varandra. Alltså bara de inbjudna. Går bra även online om man kan köra så.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Jag menar att man kan i en sal spela med varandra. Alltså bara de inbjudna. Går bra även online om man kan köra så.

Då funkar mycket spel. Vad är målgruppen?

Permalänk

Valheim gick iaf i helgen för 9 nånting euro på humble bundle rätt kul me ett par polare å går köra lokalt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Då funkar mycket spel. Vad är målgruppen?

Jag är lärare och tänkte spela lite med mina elever någon gång. Så tonåringar 16 -19 ungefär.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Jag är lärare och tänkte spela lite med mina elever någon gång. Så tonåringar 16 -19 ungefär.

Antar att alla inte är gamers?

Jag skulle testa https://store.epicgames.com/en-US/p/fall-guys kräver ingen direkt spel vana