Schiit Asgard 3 Hörlursförstärkare med inbyggd DAC, JDS Labs ATOM DAC

Permalänk
Medlem

Schiit Asgard 3 Hörlursförstärkare med inbyggd DAC, JDS Labs ATOM DAC

Tjenare Sweclockers, säljer en hörlursförstärkare med inbyggd DAC samt en annan ensamstående DAC då jag gått över till IEMs, så dessa blir överflödiga.

Första objektet är Schiit Asgard 3 med inbyggd DAC (AK4490), en väl fungerande hörlursförstärkare som drivit en Sennheiser HD 600 utan några alls bekymmer. Köptes här av en snubbe på Sweclockers för 2000kr, funkar väldigt bra och är utan skavanker. Har självköpt till DAC modulen som Schiit säljer själva (köptes för ca 1400kr) från deras sida som man kan installera i efterhand. Strömsladd följer med.

Tänkte mig runt 3000kr plus frakt.

Andra objektet är en JDS Labs ATOM DAC, en ensamstående DAC som funkar väldigt bra. Har använts i kombination med Schiit Asgard 3 innan jag installerade den separata DAC modulen. Denna köptes också i andra hand för 1000kr, kostar ca 1500kr ny. Strömsladd och datakabel hänger med.

Tänkte mig runt 800kr plus frakt.

MVH Pontus

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

JDS Labs Atom DAC
500kr + frakt

Permalänk
Master of Overkill

Kan jag få bild på Schiit Asgard 3 och DACen?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kan jag få bild på Schiit Asgard 3 och DACen?

Samma annons finns uppe på blocket om det är därför du är skeptisk. Själva DAC:en ligger i hörlursförstärkaren, installerat som ett addon i form av ett kretskort som man kopplar in i usb mot datorn. Om du då inte menade JDS Labs ATOM såklart. Några extra bilder finns här:

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanashii:

JDS Labs Atom DAC
500kr + frakt

Noterat!

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paontuus:

Samma annons finns uppe på blocket om det är därför du är skeptisk. Själva DAC:en ligger i hörlursförstärkaren, installerat som ett addon i form av ett kretskort som man kopplar in i usb mot datorn. Om du då inte menade JDS Labs ATOM såklart. Några extra bilder finns här: <Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Jag jag bara undra är det ett kort man sätter in i förstärkaren därför jag undra

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag jag bara undra är det ett kort man sätter in i förstärkaren därför jag undra

Hehe, det är det! Man är tvungen att skruva loss hela pjäsen och koppla in det speciella kretskortet sedan får man skruva ihop allt igen.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanashii:

JDS Labs Atom DAC
500kr + frakt

Tänker att jag stänger buden på atom dac:en imorgon kväll.

Mvh

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Vill inte smutsa ner tråden, men måste fråga då jag ser många DAC intresserade. Vad är DAC och varför behövs det till dagens hörlurar? Kan denna extra delen förbättra existerande hårdvara eller ät det något annat?

Förklara till en fem åring snälla ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Vill inte smutsa ner tråden, men måste fråga då jag ser många DAC intresserade. Vad är DAC och varför behövs det till dagens hörlurar? Kan denna extra delen förbättra existerande hårdvara eller ät det något annat?

Förklara till en fem åring snälla ☺️

Finns massa olika förklaringar på google, tyckte denna var relativt bra och borde svara på dina frågor 😁 https://www.whathifi.com/advice/dacs-what-is-a-dac-and-do-you...

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanashii:

JDS Labs Atom DAC
500kr + frakt

Har fått bud på atom:en över pm på 800kr.

Mvh

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Buden på Atom dac:en avslutas och är nu såld över pm.

Asgarden är fortfarande kvar.

Mvh

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring