Kan man lita på Steam full ut när det kommer till att tanka ner okända spel?

Permalänk
Inaktiv

Kan man lita på Steam full ut när det kommer till att tanka ner okända spel?

Jag har hittat en del actionspel från olika länder samt spel från företag som jag inte känner till sen innan. I alla fall, kontrollerar steam spel så att de inte har virus och annat skit i sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon350625:

Jag har hittat en del actionspel från olika länder samt spel från företag som jag inte känner till sen innan. I alla fall, kontrollerar steam spel så att de inte har virus och annat skit i sig?

Man kan nog inte lita på någonting fullt ut, så med den binära frågeställningen i titeln så blir rimligen svaret nej.

Jag skulle ju förvänta mig att det görs någon antivirus-kontroll eller liknande av ren självbevarelsedrift från Valves sida, men det är inte samma sak som att det inte kan gå fel ändå.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det har gått väldigt mycket rykten om att utvecklare har glömt cryptominers i steamspel. Tror inte något varit sant, men möjligheten har ju ändå varit aktuell.

Permalänk
Medlem

Spontant tänker jag att innehållet på Steam är ganska säkert, men man skall inte vara 100%.
Flagga sånt du tycker verkar skumt på Steam så hjälper du communityn i alla fall.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)