Permalänk

Webbrowser har lagg och "hänger" sig.

Som rubriken lyder så har funkerar inte min webläsare som den ska (både Chrome och Edge har samma problem).
Efter en stund användning så får jag lagg och Chrome hänger sig, men det är inte permanent häng utan en stutter typ där hela PC:n hänger sig. Bitvis kan man sakta röra muspekare för att navigera.

När man väl lyckats ALT+F4 ner till skrivbordet igen så försvinner alla problem, men så fort man öppnar en browser igen så händer samma skit igen.
Jag har återställt Chrome till standardinställningar, tagit bort alla cookies, nedladningshistorik, data, tillägg mm men det tycks inte hjälpa.

Datorn är nybyggd sedan en månad tillbaka och det är enbart jag i familjen som använder den för gaming så någon skadlig programvara tycker jag inte borde finnas, mmen vad vet jag.
Alla drivrutiner, Chrome och Windowsupdate är uppdaterat.

Har Googlat lite på telefonen när detta händer men finner inga vettiga svar utöver det jag redan har försökt..
Har dock märkt att det händer mycket oftare när jag startar Youtube, så är det en drivrutin på grafikkortet som spökar??
Händer som sagt bara i browser, inte när jag spelar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3D
Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Rekordmedlem

Kan ha nått att göra med hårdvaruacceleration i webbläsaren, installerade du om den nybyggda datorn eller flyttade du med en gammal installation ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Kan ha nått att göra med hårdvaruacceleration i webbläsaren, installerade du om den nybyggda datorn eller flyttade du med en gammal installation ?

Allt är nytt, så inte gamla medhavda installationer.
Jag kör Opera som läsare just nu och det verkar fungera bättre och stabilare, (sedan 20 min), så vi får se om detta fungerar bättre.
Om problemen kvarstår efter att ha testat en 3:e browser så är det något annat som måste spöka..

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3D
Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KimKrigsdans:

Allt är nytt, så inte gamla medhavda installationer.
Jag kör Opera som läsare just nu och det verkar fungera bättre och stabilare, (sedan 20 min), så vi får se om detta fungerar bättre.
Om problemen kvarstår efter att ha testat en 3:e browser så är det något annat som måste spöka..

Accelerationshårdvaran är gemensam så felsök ditåt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.