Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Får verkligen hoppas att nya VD'n är bättre, för Jim Ryan känns ju verkligen som att det har varit fel man på fel plats, enligt mitt tycke iallafall. Tror inte på nån större förändring, men vi kanske kan hoppas på lite mindre konstiga uttalanden o.s.v.

Jim Ryan har ju inte direkt misskött Playstation, säljer som tåget. Det man kan säga är väl att han inte är karismatisk.
Han försökte inte heller låtsas vara ens "kompis" som andra VDs gör.
Sen har han jobbat nästan 30 år inom Playstationdivisionen, främst inom reklam och global sales.

Men det ska bli spännande att se hur Hiroki Totoki (tillsätts tillfälligt) och kommande VD kommer sköta SIE.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu kan vi sätta betyg på spel på PS Store även i Sverige. Har dock lite problem med vissa titlar.
Diablo IV (digital), Gran Turismo 7 (skiva) och Final Fantasy VXI (skiva) funkar inte.
Beyond A Steel Sky (skiva) och No Man's Sky (skiva) funkar fint. Trialversionen av Cyberpunk 2077 funkar också konstigt nog.

Första tanken var att spel köpta på skiva inte var inkluderade i betygsättningen men vissa spel med skiva funkar andra inte.
Och vissa digitala spel funkar men andra inte. Väldigt märkligt.
Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Insomniac devs detail Marvel's Spider-Man 2 accessibility features, including options using the upcoming PlayStation Access controller.
https://blog.playstation.com/2023/09/28/marvels-spider-man-2-...

fantastiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jim Ryan har ju inte direkt misskött Playstation, säljer som tåget. Det man kan säga är väl att han inte är karismatisk.
Han försökte inte heller låtsas vara ens "kompis" som andra VDs gör.
Sen har han jobbat nästan 30 år inom Playstationdivisionen, främst inom reklam och global sales.

Men det ska bli spännande att se hur Hiroki Totoki (tillsätts tillfälligt) och kommande VD kommer sköta SIE.

Ja, jag kanske var otydlig. Har har ju inte dragit märket ner i rännstenen, Playstation säljer fortfarande väldigt bra. Men han har gjort en hel del konstiga uttalanden och helomvändningar m.m. i det han har sagt. Och som du sa så är han ju inte direkt karismatisk och ett speciellt bra ansikte utåt. Sen vet jag inte hur mycket han har haft att säga till om i dom olika förändringarna till det sämre som skett dom senaste åren, såsom höjningar av priser och större fokus på multiplayer/gaas spel m.m. Troligen är han bara en liten kugge i det hela. Världsläget spelar ju givetvis in lite på prishöjningarna, men jag tror det bara är en del av orsaken. Men jag kan ha helt fel.

Permalänk
Medlem

Är ps5 kontrollerna lika starka i signal som ps4 var ?
Jag har precis idag införskaffat mig ett Xbox series X men märkte direkt att min kontroll har problem med anslutning.
Jag har xboxet en våning rakt nedanför tv på ovanvåningen. Exakt samma placering som ps4n var på.
Men med ps4 var det aldrig problem med signalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Är ps5 kontrollerna lika starka i signal som ps4 var ?
Jag har precis idag införskaffat mig ett Xbox series X men märkte direkt att min kontroll har problem med anslutning.
Jag har xboxet en våning rakt nedanför tv på ovanvåningen. Exakt samma placering som ps4n var på.
Men med ps4 var det aldrig problem med signalen

Kan bara talat för mig själv, men jag har lirat på PS5 i ~2,5 år och aldrig haft problem med anslutningen av kontroller.

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubb3:

Kan bara talat för mig själv, men jag har lirat på PS5 i ~2,5 år och aldrig haft problem med anslutningen av kontroller.

hur långt har du mellan konsol och kontroll ? är du i samma sits som mig där konsolen står en våning ner ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

hur långt har du mellan konsol och kontroll ? är du i samma sits som mig där konsolen står en våning ner ?

Inte för att det har med saken att göra, men varför har du det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

hur långt har du mellan konsol och kontroll ? är du i samma sits som mig där konsolen står en våning ner ?

Jag tolkade det som en våning nedanför i tv-bänken, men du menar alltså i ditt boende?

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Inte för att det har med saken att göra, men varför har du det så?

För jag har inte någon plats för ett Xbox under TVn där uppe och det är den TVn jag vill spela på.
Vi har ett spelrum våningen nedanför men det är bara en 1080 skärm den där uppe är lg oled 4k 120 fps

Skrivet av Tubb3:

Jag tolkade det som en våning nedanför i tv-bänken, men du menar alltså i ditt boende?

Ja jag menar i boendet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

För jag har inte någon plats för ett Xbox under TVn där uppe och det är den TVn jag vill spela på.
Vi har ett spelrum våningen nedanför men det är bara en 1080 skärm den där uppe är lg oled 4k 120 fps

Ja jag menar i boendet

Det upplägget har jag dessvärre ingen erfarenhet av.

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

För jag har inte någon plats för ett Xbox under TVn där uppe och det är den TVn jag vill spela på.
Vi har ett spelrum våningen nedanför men det är bara en 1080 skärm den där uppe är lg oled 4k 120 fps

Ja jag menar i boendet

Ställ den bakom TV:n?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Entash:

Bekräftad PS Plus Oktober 2023 Essential:

- The Callitsto Protocol
- Farming Simulator 22
- Weird West

https://blog.playstation.com/2023/09/27/playstation-plus-mont...

Riktigt gött med Callisto! Oavsett vad det har för svagheter är det ändå riktigt nice med lite skräck till PS Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Riktigt gött med Callisto! Oavsett vad det har för svagheter är det ändå riktigt nice med lite skräck till PS Plus.

Det är suveränt och utan brister

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Lite snålt att man inte bundlar med Spiderman 2-skalet till konsollen kan jag tycka.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Lite snålt att man inte bundlar med Spiderman 2-skalet till konsollen kan jag tycka.

Det här är "vanliga" konsol-paketet.
Spider-Man 2 Limited Edition går fortfarande att köpa för ca 8590 kr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Riktigt gött med Callisto! Oavsett vad det har för svagheter är det ändå riktigt nice med lite skräck till PS Plus.

Bästa skräckversionen av Punch Out man kan spela.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så är inte Callisto protocal med bland ps plus spelen bara de andra två?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Vad jag kan se så är inte Callisto protocal med bland ps plus spelen bara de andra två?

För mig funkade det att manuellt söka upp Callisto Protocol och sedan ändra utgåva. Se bild från PS appen

Permalänk
Medlem

Om man inte vill leta efter månadens spel hela tiden kan man spara nedan länk som favorit/bokmärke.

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/whats-new/#monthly-...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Sarato:

Bästa skräckversionen av Punch Out man kan spela.

Borde stå på förpackningen för böveln!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har diskuterats redan men Spider-Man 2 kostar 899kr på PS Store...

RIP alla med digital only konsoler. Verkar bli en dyr framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Vet inte om det har diskuterats redan men Spider-Man 2 kostar 899kr på PS Store...

RIP alla med digital only konsoler. Verkar bli en dyr framtid.

Det är verkligen orimligt att spel är dyrare digitalt än fysiskt. Finns liksom ingen logik i det.
Hoppas innerligen att PS6 får stöd för skivor. Microsoft kommer ju fasa ut det alternativet redan nästa år.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Ja men vad förväntar ni er, Sony har ju monopol på den digital marknaden. Lösningen är att konsumenter bojkottar digital only versionen... Men tyvärr görs det inte

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Ja men vad förväntar ni er, Sony har ju monopol på den digital marknaden. Lösningen är att konsumenter bojkottar digital only versionen... Men tyvärr görs det inte

Hittills har ju dom allra flesta köpt PS5 Disc Edition. Men försäljningen av alla spel i fysisk form är runt 25%, resten är digitalt. Nintendo ligger 50/50 senast jag läste om det.
Jag köper ju också digitalt då och då men endast på rea och oftast mindre titlar som inte ens finns på skiva (kanske LRG).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4