Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trek To Yomi försvinner från Gamepass den 15:e

Permalänk
Medlem

tjena hur många här har en xbox x och spelar på en tv med 4k 120hz ? tänkte dem kostar ju en del 120hz jämfört med 60hz. min fråga är väl egentligen om man kan klara sig på en 4k 60hz skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

tjena hur många här har en xbox x och spelar på en tv med 4k 120hz ? tänkte dem kostar ju en del 120hz jämfört med 60hz. min fråga är väl egentligen om man kan klara sig på en 4k 60hz skärm.

Det är en preferens. Jag klarar mig fint på 60hz 4K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

tjena hur många här har en xbox x och spelar på en tv med 4k 120hz ? tänkte dem kostar ju en del 120hz jämfört med 60hz. min fråga är väl egentligen om man kan klara sig på en 4k 60hz skärm.

Tbh så kräver oftast 120fps för mycket avkall på upplösning och detaljnivå för att bara värt det på nuvarande konsolgeneration.

Jag lirar själv 4k/60 just nu. Jag kan dock tänka mig att vrr är vettigt att satsa på då det gör att spel som inte alltid når upp till 60fps känns lite mjukare.

Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2023/10/03/game-pass-october-2023...

EA Sports NHL 24: Early Access Trial – Available today
Get 3 months of access to Minecraft Realms Plus!

Leaving October 15
Eville (Cloud, Console, and PC)
Overwhelm (PC)
Shenzhen I/O (PC)
The Legend of Tianding (Cloud, Console, and PC)
Trek to Yomi (Cloud, Console, and PC)
Turnip Boy Commits Tax Evasion (Cloud, Console, and PC)

Permalänk
Medlem

https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/controllers/gold-shado...

Trådlös Xbox-handkontroll – Gold Shadow Special Edition
Släpps 2023-10-17
869 kr

Permalänk
Medlem

Remnant II - Standard Edition
399 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/remnant-ii---standard-...
även Deluxe och Ultimate nedsatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

tjena hur många här har en xbox x och spelar på en tv med 4k 120hz ? tänkte dem kostar ju en del 120hz jämfört med 60hz. min fråga är väl egentligen om man kan klara sig på en 4k 60hz skärm.

Jag valde 60hz TV. Visst man saknar att kunna köra 120fps men å andra sidan antal spel som stödjer det är väldigt få. Många spel numera klarar ju inte ens 60 i prestandaläge.

Har man en dator som är i kopplad i TVn som klarar av driva spel i 4k 120hz så är det en annan sak men konsolera klarar det bara i ytterst fåtal spel.

Finns några spel som kräver 120hz för att aktivera ett 40hz läge eftersom 120 är delbart med 40 men 60 är inte det. Det kan möjligen bli vanligare framöver som alternativ till 30 och 60. 120 lär bli mer och mer ovanligt med allt mer krävande spel som siktar på 30 fps.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

RPG-nördarna klagar... då är det antagligen bra och inget loot-spel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The stage is set for 2024 as Commandos: Origins comes to Game Pass for Xbox Series X|S and Windows PC with characters from the original lineup and the full backstory of how the beloved Commandos squad got its start. For more information, visit www.kalypsomedia.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

GT7 är ju inte ens i närheten...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Today’s update brings Performance Mode to Xbox Series X|S, stealth takedowns, a bevy of new controller settings, and a lot more changes to Redfall.
https://bethesda.net/en/article/2ruysKHwtR65wk1VSFa9XO/redfal...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Today we start the work to bring beloved Activision, Blizzard, and King franchises to Game Pass and other platforms. We’ll share more about when you can expect to play in the coming months. We know you’re excited – and we are too.

Permalänk
Medlem

kollade på Activision spel 17+... Call of Duty much??

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Today we start the work to bring beloved Activision, Blizzard, and King franchises to Game Pass and other platforms. We’ll share more about when you can expect to play in the coming months. We know you’re excited – and we are too.

Äntligen kan man spela Candy Crush gratis 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

kollade på Activision spel 17+... Call of Duty much??

Om du sorterar på åldersmärkning blir det så.
De har ju en del annat äldre i katalogen, men vet inte vad som blir tillgänglig pga licenser.

Permalänk
Medlem