Permalänk
Medlem

Mobilkamera råd

Tjo! Då min Samsung s20 ultra kameran snart gett upp tänkte jag kolla på någon annan mobil. Någon som har tips på en mobil med liknade eller bättre kamera?

Begagnad eller ny spelar ingen roll.
Prisklass under 10 k.
Märke jag känner mest bekväm med Sony, Motorola, Google och Samsung.

Hade kollat på
Samsung s22 ultra
Motorola edge 30 ultra, men läste kameran är överskattad kan det stämma?

Har megapixel antalet någon roll?

Permalänk
Medlem

Bättre: nyare flagship-telefon så som S23, Iphone 15, Pixel 8 (troligtvis). Mest prisvärt är nog en begagnad samsung-telefon då dom inte behåller värdet på samma sätt som Iphone i dagsläget. Megapixel i en telefon är av underordnad betydelse då algoritmerna för att "skapa bilden" är betydligt viktigare då sensorerna är så pass undermåliga som det är (jämfört med en dedikerad kamera).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Bättre: nyare flagship-telefon så som S23, Iphone 15, Pixel 8 (troligtvis). Mest prisvärt är nog en begagnad samsung-telefon då dom inte behåller värdet på samma sätt som Iphone i dagsläget. Megapixel i en telefon är av underordnad betydelse då algoritmerna för att "skapa bilden" är betydligt viktigare då sensorerna är så pass undermåliga som det är (jämfört med en dedikerad kamera).

Okej kanske det blir en Samsung s22 ultra, om man inte satsar på en s23 👍

Permalänk
Medlem

Kolla pixel annars, mjukvaran är svårslagen i deras telefoner, antalet pixlar spelar mindre roll xD

Permalänk
Medlem

Pixel-lurarna har bra kameror. En icke pro skulle nog duga. Om man nu kan stå ut med android.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk

Hur är pixel 8pro mot en iphone 13/14/15 i kameran. Är iphone fortfarande snabbare i shutter lag. Har en Android lur idag och kameran presterar bra men shutter lag har förstört många ögonblick . Vart några snabba upplevelser man viljat fota men tryck på knappen och sedan glömt vänta på att bilden tas och allt blir suddigt som en oljemålning. Hade aldrig det problemet med min iphone va bara öppna kameran och trycka och point on shot så va det klart utan fördröjningar. Samt klarade iphone rörande objekt bättre dom vart inte så suddiga som på min Android . Men har man tid och är förberedd så funkar min Android perfekt att ta kort men saknar ändå ( upp ur fickan öppna kameran tryck på knappen sen klart ) Går dock få bättre bilder i det manuella läget med snabbare slutartid men vill bara att det ska va så smidigt som möjligt. Ni som har pixel mobiler citera mig gärna vill veta hur eran upplevelse är i kameran får ni med din snabba ögonblicken utan att det blir en renderade oljemålning

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)