Spel där man ser sig själv

Permalänk
Medlem

Spel där man ser sig själv

Om ni varit på Jumpyard eller liknande nån gång så har dom en slags spel där man ser dig själv på en stor skärm och man kan hoppa runt och träffa bollar etc som flyger runt på skärmen. Man är själva kontrollern, och man ser sig själv på skärmen när man är inom ett visst område från kamera/sensorer.

Jag skulle vilja ha nåt sånt hem till kidsen. Nån som vet bra konsoll/spel som har den funktionen? Jag hittar inte tokmycket när jag letar. Nyckeln här är att man ska se sig själv på skärmen.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Det lättaste är nog att skaffa en Xbox 360 eller Xbox One med Kinect.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Eyetoy på PS2 spelade jag när jag var liten... kanske finns något modernare

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Om det behvös köpas en spelkonsoll så är det inga problem. Man kan inte ha för många.

Jag behöver mest tips på spel egentligen, fattas konsollen så är det det enkla att lösa.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecce:

Om det behvös köpas en spelkonsoll så är det inga problem. Man kan inte ha för många.

Jag behöver mest tips på spel egentligen, fattas konsollen så är det det enkla att lösa.

Här är en bra lista:
https://screenrant.com/microsoft-xbox-best-kinect-games/

Dance Central är däremot det som de flesta lär ha roligast med. Det och Kinect Adventures.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Barnen (och ibland jag) använder fortfarande en Xbox One med Kinect för att spela Just Dance, Fruit Ninja och Boom Ball. Och ibland även Fru. Synd bara att Kinect inte stöds på nyare Xboxar för Xbox One börjar kännas lite slö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Barnen (och ibland jag) använder fortfarande en Xbox One med Kinect för att spela Just Dance, Fruit Ninja och Boom Ball. Och ibland även Fru. Synd bara att Kinect inte stöds på nyare Xboxar för Xbox One börjar kännas lite slö.

Är den nyare Kinecten bakåtkompatibel med äldre Kinect-spel förresten eller fungerar det bara med dem skapade för Xbox One?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är den nyare Kinecten bakåtkompatibel med äldre Kinect-spel förresten eller fungerar det bara med dem skapade för Xbox One?

Nej, kinect för xbox one och 360 är två olika system, xbox one blev aldrig riktigt populärt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Nej, kinect för xbox one och 360 är två olika system, xbox one blev aldrig riktigt populärt heller.

Att det är två olika system förstod jag men jag hoppades att Microsoft hade varit smartare än så. Jag är däremot inte förvånad att de tog många dumma beslut under Xbox One-eran.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Just dance 2024 med playstation kameran

Permalänk
Medlem

Chansade lite på Xbox 360 med Kinect och alla just dance-titlar som nån sålde på blocket. Halv-fail, eftersom man knappt ser sig själv, men å andra sidan var det billigt. 🙂

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature