League of legends & internet...

Permalänk
Medlem

League of legends & internet...

Varje gång jag har mitt lol igång så laggar resten av mitt internet och lol sönder om jag har igång en youtube video eller stream, etc. När jag inte har mitt lol igång så funkar mitt internet utmärkt 1000/1000 mb och annars 1mb om jag har tur... jag har ominstallerat det och kört repair flera gånger. Är det någon som sitter på en magisk lösning?

Permalänk
Medlem

Låter märkligt att ditt "internet", alltså bredbandsanslutningen, skulle påverkas av vad du gör på datorn.

Har du kollat hur belastad din processor, ditt grafikkort och hur mycket minne som används när du spelar och kollar video samtidigt? I aktivitetshanteraren t.ex.

Vad har du för komponenter i datorn?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Har för mig det där är ett känt problem och har varit i flera år.

Och vad jag vet finns ingen direkt lösning på det utan är ett problem ihop med vissa hårdvaror som måste patchas i spelet men speltillverkaren är inte speciellt intresserad av att fixa det iom att problemet existerat sen säkert 2015 eller nått.

Vill minnas att det bara drabbar datorn spelet är på så andra enheter är fortfarande fullt ös hos dock.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Spontant tänker jag på routrars olika förmågor att prioritera "spel" och dess pakethantering internt, är det något sådant som ballat ur? Kolla runt i routern om det finns någon form av trafikoptimering/prioritering och avaktivera dessa.

Permalänk

https://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/2yc2vz/i_do...

Som sagt väldigt gammalt problem som fortfarande inte blivit åtgärdat.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows