Permalänk
Medlem

NVidia Shield TV Pro, Frågor

Hej:) jag har en Samsung QLED QE65Q80R 65 och är inte vidare kompis med tizen os

Netflix fungerar bra att öppna och navigera men Prime video är så fruktsvärt trögt samt hbo max bråkar ofta. och skulle vilja göra det lite smidigare att casta från Android telefoner till tvn.

Har provat chromecast 4k men tyckte den hanterade uppspelningen på filmer sämre lite shutter/lagg typ. så den fick min far som hade en dum Tv

Så efter ha läst på forumet så har jag bildat mig uppfattningen att NVidia Shield TV Pro gör det bäst.

Har en liten fråga bara har en Sonos sub & Sonos playbase (TV-ljudet måste anslutas via optisk digitalkabel )
Kommer det ställa till det för mig? eller blir det korrekt ljud ändå ? playbase--->tv---->nvidia shield pro

Tacksam för svar om allt funkar så blir det en beställning nu på rean

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket. Får ta och läsa igenom dom 79 sidorna efter jobbet ikväll

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Tack så mycket. Får ta och läsa igenom dom 79 sidorna efter jobbet ikväll

Lite onödigt då modellen du frågar om kom i slutet av 2019, så du kan skippa de 45 första sidorna minst.
Annars är det väl så att du kunde ställt frågan i den tråden istället för att skapa en ny.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Hej:) jag har en Samsung QLED QE65Q80R 65 och är inte vidare kompis med tizen os

Netflix fungerar bra att öppna och navigera men Prime video är så fruktsvärt trögt samt hbo max bråkar ofta. och skulle vilja göra det lite smidigare att casta från Android telefoner till tvn.

Har provat chromecast 4k men tyckte den hanterade uppspelningen på filmer sämre lite shutter/lagg typ. så den fick min far som hade en dum Tv

Så efter ha läst på forumet så har jag bildat mig uppfattningen att NVidia Shield TV Pro gör det bäst.

Har en liten fråga bara har en Sonos sub & Sonos playbase (TV-ljudet måste anslutas via optisk digitalkabel )
Kommer det ställa till det för mig? eller blir det korrekt ljud ändå ? playbase--->tv---->nvidia shield pro

Tacksam för svar om allt funkar så blir det en beställning nu på rean

Ja det går att köra scheld till tv och så optiskt ner till ljudet.

Ett tips om du inte redan kör det är att du ändrar från pcm till bitström/ljud genomströmning/dolby kärt barn har många namn 😅
För kör du pcm så kan du inte få mer än sterio över optisk då bandbredd inte fins. Det kan okså kanske låta bättre med bitström

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.