Windows 10 kvar på två tredjedelars marknadsandel

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Jösses... Varför håller de på och ändrar massa sådan skit istället för att fixa det som är halvfärdigt?? De har ju fortfarande inte fixat inställningsmenyn så att den ersätter kontrollpanelen. Inställningar är fortfarande utspridda i vilt skillda UIn, där vissa inställningar finns på båda ställena och vissa bara finns i det ena eller det andra. Det känns helt absurt att man kan få ett mer välpolerat UI i ett gratis operativsystem än i Windows.

Edit: typos

Här är förklaringen
https://youtu.be/smd8cTFchF4?si=UpF6w50VA085Z0NS

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Kan inte ens få WIN11 i min dator

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det går absolut, det är 7zip och notepad++ som i så fall valt att inte göra det. Jag har installerat NanaZip istället för 7zip
<Uppladdad bildlänk>
(ser ut som 7zip när man öppnar programmet, tror det är fork på 7zip om jag förstått det rätt) och får menyn direkt i den nya menyn. Vad är det för andra saker som var där som standard som du använder? Sedan jag installerade NanaZip behöver jag öppna den gamla menyn väldigt sällan

Najs, ska kolla NanaZip.
Stör mig på att 7Z inte uppdateras för W11.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

jag har provat win11 på ett q6600 core2quad med 6gb ram från stenåldern. Funkar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Windows 10 och 11 är bra.. Hur svårt ska det vara ?

Hälften av er har inte ens provat w11.
Bara läst på redit där ännu fler sura män gnäller.
Eller hört av någon okänd att bla bla bla.

De flesta entusiaster (som har ett konto på swec, eller vet vad det ens är) har nog kommit i kontakt med win 11 vid det här laget?

Själv har jag inte hittat en enda fördel, bara mer bloat o onödiga gui lager att ta sig genom. Win10 är inget föredöme heller imo.

Permalänk
Medlem

Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta gå upp nu. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta betala dina räkningar. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta gå och handla. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta tvätta i dag. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta skaffa ett jobb. Kalle säger Nää... jag orkar inte.

Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta höger klicka en extra gång i Windows. Kalle säger Nää... jag orkar inte.

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det går absolut, det är 7zip och notepad++ som i så fall valt att inte göra det. Jag har installerat NanaZip istället för 7zip
<Uppladdad bildlänk>
(ser ut som 7zip när man öppnar programmet, tror det är fork på 7zip om jag förstått det rätt) och får menyn direkt i den nya menyn. Vad är det för andra saker som var där som standard som du använder? Sedan jag installerade NanaZip behöver jag öppna den gamla menyn väldigt sällan

Spännande, får undersöka. Man (som program) borde ju ta plats där om man vill synas.

Permalänk
Medlem

Uppgraderingen till 11an är gratis, så ser inga anledningar att ligga kvar på 10an. Har 2 enheter som går att ha 11an på och båda har 11an sen länge tillbaka. Vet att det inte är några jätteskillnader som många skriver, men enligt mig så är gratis gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Uppgraderingen till 11an är gratis, så ser inga anledningar att ligga kvar på 10an. Har 2 enheter som går att ha 11an på och båda har 11an sen länge tillbaka. Vet att det inte är några jätteskillnader som många skriver, men enligt mig så är gratis gott

Då bör du täbka om. Betalar du inget är det du som är produkten brukar man sammanfatta det med. Ibland kan gratistjänster finansieras med reklam, ibland aäljer man din data. I Windows 11 är telemetrin rejält upphottad. Oavsett vad som är anledningen hos Microsoft offrar du något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Då bör du täbka om. Betalar du inget är det du som är produkten brukar man sammanfatta det med. Ibland kan gratistjänster finansieras med reklam, ibland aäljer man din data. I Windows 11 är telemetrin rejält upphottad. Oavsett vad som är anledningen hos Microsoft offrar du något.

Jag har inget problem med att vara produkten. Handlar om att ge och ta.
Slipper jag betala pengar så ger jag mer än gärna Microsoft min data, förutsatt jag får gratis uppdateringar, ett bra OS, Webläsare, mail och support i gengäld.

Men det är personligt. Jag förväntar mig inte att något ska vara totalt gratis på alla sätt utan motkrav, så vill jag heller inte ha det eftersom jag inte är en tiggare. Sen tror jag allt går genom algoritmer. Microsoft har ingen person som manuellt sitter och kollar på miljardtals enheters enskilda data. Skulle krävas miljontals anställda i det syftet. Man blir mer samlat en del av statistiken än enskilt exposed.

Men skulle jag få välja mellan att betala 1000kr extra för windows 11 eller ha samma version där dom får min data så kan dom ta min data, personligen bryr jag mig inte.

Permalänk
Datavetare

Finns nog inga stora fördelar med Windows 11, men ser ändå flera mindre och beroende på situation potentiell rätt viktiga fördelar.

En stor fördel med Windows 11 är förbättrat WSL2 stöd. Trots att Microsoft nog delvis jobbar mycket med WSL2 för att hindra utflöde av främst utvecklare från Windows, får man ändå medge att de gör ett lysande jobb med tekniken kring WSL2. Det fungerar superbra och av flera viktiga saker man får är möjlighet att köra Linux på bärbara som ibland har kasst Linux stöd (tyvärr inte helt ovanligt hos vissa konsument modeller).

En annan fördel är att, enligt Microsoft själva, fungerade minneskomprimeringen rätt kasst tidigare. Tekniken man använder designades om rätt ordentligt i Windows 11. Rätt använt är detta en trevlig teknik, och potentiellt viktig då allt fler bärbara kommer använda LPDDR (i praktiken fastmonterade RAM-kretsar) framåt.

Slutligen är både ARM64 stödet samt stödet för asymmetriska CPU-designer bättre (som Qualcomm tidigare använt, men kommer släppa med Snapdragon X lite, och Intel använder allt mer). Även om AMDs variant av P/E-kärnor använder samma mikroarkitektur lär även de fungera bättre med Windows 11.

Men Microsoft har gjort det onödigt krångligt att uppgradera. Fick strula rätt mycket för att installera Windows 11 på min Surface Pro 4 (den har TPM 2.0, enda problemet är "för gammal CPU"...). Av någon anledning fungerade inte register-hack och liknande, använder tillslut ISO-filen som modifierades via Rufus. Har även en 3900X baserad dator som jag inte orkat uppgradera till Windows 11 än, där stöds CPUn men saknar TPM 2.0...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Har dator i sign och uppgraderade till Windows 11, tappa FPS och gaming upplevdes sämre!
Ominstallerar datorn med Windows 11, samma sak.

Installerar Windows 10, alla FPS är tillbaks.

GG Win 11

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Uppgraderingen till 11an är gratis, så ser inga anledningar att ligga kvar på 10an. Har 2 enheter som går att ha 11an på och båda har 11an sen länge tillbaka. Vet att det inte är några jätteskillnader som många skriver, men enligt mig så är gratis gott

Ja sitter man på aftonbladet så kan man lika gärna köra Windows 11 imo

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Har w10 på vanliga och w11 på laptop.
w11 har än så länge inga fördelar alls, äter mera ram och är allmänt krångligare bara.

+ sämre i gaming för många. Kanske bättre för HELT nya och senaste datorerna?!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag har inget problem med att vara produkten. Handlar om att ge och ta.
Slipper jag betala pengar så ger jag mer än gärna Microsoft min data, förutsatt jag får gratis uppdateringar, ett bra OS, Webläsare, mail och support i gengäld.

Men det är personligt. Jag förväntar mig inte att något ska vara totalt gratis på alla sätt utan motkrav, så vill jag heller inte ha det eftersom jag inte är en tiggare. Sen tror jag allt går genom algoritmer. Microsoft har ingen person som manuellt sitter och kollar på miljardtals enheters enskilda data. Skulle krävas miljontals anställda i det syftet. Man blir mer samlat en del av statistiken än enskilt exposed.

Men skulle jag få välja mellan att betala 1000kr extra för windows 11 eller ha samma version där dom får min data så kan dom ta min data, personligen bryr jag mig inte.

Är det ett aktivt och medvetet val du gör är det inga konstigheter. Biten du skriver om att Microsoft inte har någon person som går igenom dina data håller jag inte med om i slutsats dock. Inom kort om inte redan idag lär Microsoft lägga AI-tid på analysen och kan då utan peronalkostnad lägga upp rediga akter på dig aom peraon. Sen om man är ok med det är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Såå.. Windows är kasst designat och det skapar problem för dem? Då hade mitt förslag vairt: Skit i att konstant ändra på UIt om ni inte ens kan göra det ordentligt. Det är liksom inte mer fancy animationer som gör att folk stannar på windows.

Att det gamla guit behöver finnas kvar för bakåtkompatibilitet låter skumt. Applikationer använder rimligen ett api och inte själva det grafiska. Går ju garanterat att lösa.

Permalänk
Skrivet av Perdonotknow:

Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta gå upp nu. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta betala dina räkningar. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta gå och handla. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta tvätta i dag. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta skaffa ett jobb. Kalle säger Nää... jag orkar inte.

Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta höger klicka en extra gång i Windows. Kalle säger Nää... jag orkar inte.

Sämst liknelse ever...

Men är man bakåtsträvare så är man?

Vi andra vill att saker ska utvecklas och bli bättre.
Varför klicka en gång extra när det nyss gick bra med ett? Eller när går gränsen för dig? 10 klick extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Så länge TPM är ett krav, eller ett krav som kan kringgås nu men riskerar att bli absolut senare, så är W11 inte aktuellt för nån dator jag använder. W10 må ha vissa brister, men den enda grejen W11 ger som jag skulle vilja ha i W10 är bättre hantering av flera skärmar samtidigt. I övrigt verkar W11 ha så många negativa sidor ur mitt perspektiv att det känns helt otänkbart även på mycket lång sikt. En del kör med W7 fortfarande, och jag kommer nog motsvara den gruppen fast med W10 om 5-7 år.

Vad är det med hanteringen av flera skärmar som w11 gör bättre? Det är något som faktiskt skulle kunns intressera mig. Det enda jag hört om det är att det finns färre alternativ för taskbaren, vilket är väldigt kass imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Vad är det med hanteringen av flera skärmar som w11 gör bättre? Det är något som faktiskt skulle kunns intressera mig. Det enda jag hört om det är att det finns färre alternativ för taskbaren, vilket är väldigt kass imo.

W10 hanterar ju påslagning och avslagning av skärmar väldigt dåligt. Det hackar till eller fryser, fönster skalas om på ett flimrande sätt, fönster kan byta skärm oväntat, m m. Jag vet inte, men tolkat det som, att W11 sköter detta väldigt snyggt och smärtfritt. Men det kanske är fel, jag har själv inte testat.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

W10 hanterar ju påslagning och avslagning av skärmar väldigt dåligt. Det hackar till eller fryser, fönster skalas om på ett flimrande sätt, fönster kan byta skärm oväntat, m m. Jag vet inte, men tolkat det som, att W11 sköter detta väldigt snyggt och smärtfritt. Men det kanske är fel, jag har själv inte testat.

Joo, det känner jag igen från w10. Vore fint om det hanteras bättre i w11. Speciellt med tanke på att jag har min dator kopplad till TVn, och ibland blinkar alla skärmarna till när TVn väl är klar med sin "oled refresh" eller vad det heter. Detta kan ske ett par minuter efter jag tryckte på att stönga av den, så är ofta igång med något annat då.

Permalänk
Medlem

Kommer ej uppgradera min dator för Windows 11 så länge mina nuvarande komponenter fungerar. Fungerar fin-fint till filmuppspelning och lätt gaming trots 10+ år gammal hårdvara.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Hmm, kommer knappt ihåg Windows 10, kör Windows 11 på 6 datorer inklusive en gammal laptop med Kaby Lake. Kan inte påstå att jag haft några speciella problem med WIndows 11.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Hmm, kommer knappt ihåg Windows 10, kör Windows 11 på 6 datorer inklusive en gammal laptop med Kaby Lake. Kan inte påstå att jag haft några speciella problem med WIndows 11.

hehe det är lite roligt att läsa, för jag kommer knappt ihåg windows 11. har 7-8 datorer här hemma, endast en har windows 11 som ogillas då windows explorer känns mycket segare/buggigare än i windows 10. Vi alla älskar windows 10 så mycket så ser ingen anledning att uppgradera, den var ju perfekt som den är! 11an lade bara till massa extra musklick.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta gå upp nu. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta betala dina räkningar. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta gå och handla. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta tvätta i dag. Kalle säger Nää... jag orkar inte.
Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta skaffa ett jobb. Kalle säger Nää... jag orkar inte.

Mamma säger till sitt barn. Kalle du måsta höger klicka en extra gång i Windows. Kalle säger Nää... jag orkar inte.

dålig liknelse. det är bara sjukt frustrerande att behöva klicka extra gånger för sånt som man så snabbt kom åt tidigare. windows 11 gick vi bakåt. och av att läsa kommentarer är windows 11 lite som nvidia/amd kriget.... dvs, vissa funktioner är bättre i 10an som gaming och fps, medans 11an sköter flera skärmar bättre.. man får hitta de funktioner som fungerar bäst för ens ändamål, och lira på det. i mitt fall vill jag ha höga fps, så blir windows 10 för mig och min 7 datorer.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows...

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Måste ha Secure boot-stöd, måste ha TPM nåste ha processor med SSE4 (trots att operativet inte ens nyttjar det).... Buggigt som en insider preview trots att det funnits på marknaden ganska länge nu. En strid stöm av nyheter om att vissa uppdateringar FÖRSÄMRAR prestanda... Med den meritlistan är det inte förvånande att folk låter bli. Jag hoppas själv att 12:an ska vara bättre. Så kanske jag i det läget byter från Windows 10.

Har kollat ganska många "side by side" videor också, och frånsett att jag måste stå ut med det på jobbdatorn för att de skjutit ut en tvingande uppdatering så finns för mig ingen anledning att byta. Det presterar inte bättre, det har inga nya funktioner jag vill ha och gränssnittet är inte lättare att använda.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av danedi:

Jag har två Intel Xeon E5-2699v4 2.2GHz 22-Core i min ena maskin. Stöds inte officiellt av windows 11 on jag inte köper till en TPM modul. Inte för att jag kör windows på den ändå.

Sånt är livet.

Jag är ganska säker på att de inte stöder Win 11. Tror de är två generationer för gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag är ganska säker på att de inte stöder Win 11. Tror de är två generationer för gamla.

Inte officiellt men det går enkelt att installera Windows 11 ändå om man vill. Jag kör Windows 11 på 3:e generationens Intel Core i7

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Inte officiellt men det går enkelt att installera Windows 11 ändå om man vill. Jag kör Windows 11 på 3:e generationens Intel Core i7

Men MS har ju faktiskt egna guider och texter angående detta.

https://support.microsoft.com/en-us/windows/ways-to-install-w...

https://support.microsoft.com/en-us/windows/installing-window...

Så nästan officiellt kan tyckas.

Så frågan är ju om dom kommer lägga in den möjligheten i installationen snart med massa varningar och flaggor. Friskriver sig från support.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Men MS har ju faktiskt egna guider och texter angående detta.

https://support.microsoft.com/en-us/windows/ways-to-install-w...

https://support.microsoft.com/en-us/windows/installing-window...

Så nästan officiellt kan tyckas.

Så frågan är ju om dom kommer lägga in den möjligheten i installationen snart med massa varningar och flaggor. Friskriver sig från support.

Jag vet om den, men enklare att be Rufus fixa det tycker jag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag vet om den, men enklare att be Rufus fixa det tycker jag

Jojo, för oss nördar ja

Generella problemet är ju inte hos oss utan hos pöbeln med liv utanför datorn
Å andra sidan tror jag att hade inte massa media skrivit om att alla datorer måste slängas mer eller mindre så hade ingen brytt sig om windows 11 och dylikt. Problem skapat av ett icke-problem. Visst bökigt att säkerhets-uppdateringar slutar komma. Men hur många normal-användare kommer sakna nya funktioner osv?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här