Permalänk
Medlem

Någon som verkar fått tag på en Pulse Elite:
https://www.reddit.com/r/playstation/comments/19750rk/pulse_e...

Har själv bokat en och hoppas på recensioner innan lanseringen, men det ser ju lovande ut i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Är det lika mycket anime-gruntande i Rebirth av det du sett? Håller på och spelar igenom Part 1 på PC för stunden och något störande.

Inget jag tänkte på faktiskt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

FFVII Rebirth är current-gen exklusivt, varför i helvete behöver man fortfarande klämma sig fram långsamt i trånga utrymmen osv som bara finns där för att dölja laddtider????

Fruktansvärt irriterande... är det för att spelet ska funka på en 20år gammal 5400rpm hdd sen när det släpps på PC eller vad är grejen?

Tycker grafiken inte var så imponerande tyvärr. Tråkigt att man knappt ser skillnad på många Ps4 och Ps5 spel.

Musiken gav mycket nostalgi och striderna var rätt coola med cloud och seph tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

FFVII Rebirth är current-gen exklusivt, varför i helvete behöver man fortfarande klämma sig fram långsamt i trånga utrymmen osv som bara finns där för att dölja laddtider????

Fruktansvärt irriterande... är det för att spelet ska funka på en 20år gammal 5400rpm hdd sen när det släpps på PC eller vad är grejen?

Tycker grafiken inte var så imponerande tyvärr. Tråkigt att man knappt ser skillnad på många Ps4 och Ps5 spel.

Musiken gav mycket nostalgi och striderna var rätt coola med cloud och seph tillsammans.

Läste en artikel för ett tag sedan efter att en Naughty Dog director förklarade om just detta lite grann att det inte bara har med laddnignstider och göra utan att för att bland annat också göra så du inte kan gå tillbaka till tidigare område och för att lägga till stämning osv.

Kan läsa mer här: CBR artikel från Twitter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Läste en artikel för ett tag sedan efter att en Naughty Dog director förklarade om just detta lite grann att det inte bara har med laddnignstider och göra utan att för att bland annat också göra så du inte kan gå tillbaka till tidigare område och för att lägga till stämning osv.

Kan läsa mer här: CBR artikel från Twitter

Kan köpa det i Naugthy dogs spel, där är det snyggare gjort. Men i FFVII Remake var det så dåligt gjort att det bara måste ha varit pga laddtider (vilket också är rimligt eftersom det är till lastgen), och att då se samma sak i Rebirth var en besvikelse.

Permalänk
Skrivet av Specias:

Kanske är något galet med kabeln?

testat att byta kabel, fortfarande samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

FFVII Rebirth är current-gen exklusivt, varför i helvete behöver man fortfarande klämma sig fram långsamt i trånga utrymmen osv som bara finns där för att dölja laddtider????

Fruktansvärt irriterande... är det för att spelet ska funka på en 20år gammal 5400rpm hdd sen när det släpps på PC eller vad är grejen?

Tycker grafiken inte var så imponerande tyvärr. Tråkigt att man knappt ser skillnad på många Ps4 och Ps5 spel.

Musiken gav mycket nostalgi och striderna var rätt coola med cloud och seph tillsammans.

Vi får vänta tills en update som kommer den 21:a. Då kan man spela i den öppna världen.
Att klämma sig fram i trånga utrymmen är nog designat på det viset. Inget jag störde mig på alls.
Läste också att demon var en gammal build så förbättringar lär väl dyka upp.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Någon mer som har liknande problem med PS5? Ibland när jag startar mitt PS5 så startar PS5an men ingenting visas på skärmen? jag behöver typ byta appar fram och tillbaka flera gånger innan det kommer fram på skärmen. Liknande problem har hänt med 2 olika skärmar.

någon som har råkat ut för det eller vet vad det beror på?

Tästat att bygga om databasen, under felsäkert läge?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Tästat att bygga om databasen, under felsäkert läge?

haha what, bygga om databasen??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Kan köpa det i Naugthy dogs spel, där är det snyggare gjort. Men i FFVII Remake var det så dåligt gjort att det bara måste ha varit pga laddtider (vilket också är rimligt eftersom det är till lastgen), och att då se samma sak i Rebirth var en besvikelse.

Ganska säker på att det har med att göra spelet är gjort i Unreal Engine 4 och att de kan inte göra så mycket åt saken

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tyvärr dåligt med timestamps, men nu så verkar Unboxing av PS Pulse Elite vara tillåtet i alla fall.
De Unboxar tidigt i videon i alla fall, hoppa typ 1.5min in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

haha what, bygga om databasen??

https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/safe-mode-...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

haha what, bygga om databasen??

Ja
det kan lösa konstiga mjukvaru problem enligt Sony. Värt att testa i alla fall

Såg att du redan har fått svar från @Mono hur du ska gå till väga för att göra det.

Såg skälv nu med att det också fans "Reparera lagringen" (Repair Console Storage), det skulle du också kunna köra med ut över

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Ja
det kan lösa konstiga mjukvaru problem enligt Sony. Värt att testa i alla fall

Såg att du redan har fått svar från @Mono hur du ska gå till väga för att göra det.

Såg skälv nu med att det också fans "Reparera lagringen" (Repair Console Storage), det skulle du också kunna köra med ut över

Tack så mycket alla, ska testa det i helgen.. det konstiga är ju att det blir samma problem på 2 olika tv samt både PS4 och PS5.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Någon mer som har liknande problem med PS5? Ibland när jag startar mitt PS5 så startar PS5an men ingenting visas på skärmen? jag behöver typ byta appar fram och tillbaka flera gånger innan det kommer fram på skärmen. Liknande problem har hänt med 2 olika skärmar.

någon som har råkat ut för det eller vet vad det beror på?

Kan det inte vara så att PS5:an och TV:n inte kommer överens om video format. Har du testat att stänga av VRR och 120 Hz output i PS5:an? Om den står på auto kanske förhandligen mellan TV och PS5 tar ett tag. Kolla gärna inställningen på TV:n också och testa att disabla HDCP. HDCP kan orsaka "black screen" https://www.reddit.com/r/PS5/comments/juaw0e/black_screen_unless_i_disable_hdcp/

Permalänk
Medlem

Ni som köpt en dualsense Edge, vilket material har förseglingstejpen på förpackningen varit? Jag vet att den runda förseglingstejpen på PS5 förpackningar brukar vara blank, men på just Dualsense Edge, så var den matt.

Ville bara se om jag fått en ny vara enligt beskrivning eller om det är någon annan som packat om varan och förseglat varan med tredjepartsförsegling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Ni som köpt en dualsense Edge, vilket material har förseglingstejpen på förpackningen varit? Jag vet att den runda förseglingstejpen på PS5 förpackningar brukar vara blank, men på just Dualsense Edge, så var den matt.

Ville bara se om jag fått en ny vara enligt beskrivning eller om det är någon annan som packat om varan och förseglat varan med tredjepartsförsegling.

Kan alltid jämföra med någon unboxing-video typ denna.

https://youtu.be/_JSqhJj7ZNk?si=ReruYdwbHN8CRi7_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Kan alltid jämföra med någon unboxing-video typ denna.

https://youtu.be/_JSqhJj7ZNk?si=ReruYdwbHN8CRi7_

Såg det klippet, och där var förseglingen redan halvt bruten, och kollat lite på ebay, och där är det lite blandad, så vet inte riktigt vad jag ska gå på.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Någon mer som har liknande problem med PS5? Ibland när jag startar mitt PS5 så startar PS5an men ingenting visas på skärmen? jag behöver typ byta appar fram och tillbaka flera gånger innan det kommer fram på skärmen. Liknande problem har hänt med 2 olika skärmar.

någon som har råkat ut för det eller vet vad det beror på?

Hade ett liknande problem som drev mig till vansinne. Återställde systemet, byggde om databasen och massa annat skit men inget hjälpte. Hittade sedan en tråd någonstans på nätet där någon tipsade att gå till:

Inställningar -> System -> Hdmi

Och stänga av "Aktivera länk till HDMI-enhet".

Köpte även en ny HDMI 2.1 kabel på Inet. Vet inte vilket av dessa som hjälpte men nu har det inte hänt på 10 månader kanske

Permalänk
Skrivet av mgsrex:

Hade ett liknande problem som drev mig till vansinne. Återställde systemet, byggde om databasen och massa annat skit men inget hjälpte. Hittade sedan en tråd någonstans på nätet där någon tipsade att gå till:

Inställningar -> System -> Hdmi

Och stänga av "Aktivera länk till HDMI-enhet".

Köpte även en ny HDMI 2.1 kabel på Inet. Vet inte vilket av dessa som hjälpte men nu har det inte hänt på 10 månader kanske

Nice! Ska testa, Tack!

Permalänk
Medlem

ASSASSIN'S CREED MIRAGE - DELUXE EDITION (PS5)
399 kr
https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-spel/assa...

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se recensioner!
Boka i höstas.

Såg en review tidigare idag, men den verkar nerplockad nu😅
Var från en mindre kanal och han var glad över att ha fått hem den, han fattade nog inte att det var embargo.

Edit:

Jo, han hade visst brutit embargot. Tror att han gör det nu igen genom att säga vilket datum han kommer publicera😅

"Hey I had to private my PlayStation Pulse Elite Review! My PR representative didnt share any embargo information with me until today. Little misunderstanding! Video will be back up on the 15th this Thursday!

Sorry for the inconvenience."

Kofi hette visst kanalen.

Permalänk
Medlem

Sony says it expects PlayStation 5 hardware sales to “gradually decline” during its next fiscal year, which runs from April 2024 to March 2025, and confirmed it plans to release no “major existing franchise titles” during this 12-month period.
https://www.videogameschronicle.com/news/sony-expects-ps5-sal...

Sony announced strong PS5 sales of 16.4 for the first three quarters of the fiscal year. However, while games business revenue was up 15% year-on-year, operating profit was down significantly at 25.9%, which Sony said was partly due to a decrease in sales and an increase in losses from hardware due to promotions.
https://www.videogameschronicle.com/news/playstations-new-cha...

In software, Sony highlighted Marvel Spider-Man 2, which it said has now sold 10 million units. The Marvel Spider-Man series has sold-through more than 50 million copies worldwide across PC and console, it said.

Sony’s Network services revenue – which encompasses PS Plus and advertising revenue – increased again to its highest level since last year’s service revamp at ¥137.1 billion (up from ¥122.2 billion last year).

PlayStation Network monthly active users (MAU) also reached a record high of 123 million, up 11 million year-on-year. Sony says its MAU are the estimated total number of unique accounts that played games or used services on the PlayStation Network during the last month of the quarter.

Software sales (PS4 and PS5) increased 3.2 million year-over-year, to 89.7 million units. Digital software accounted for 66% of quarterly game sales, compared to 62% last year.

Permalänk
Medlem

Wow, inte bara att enda spelet som lirades ifjol som vart exklusivt nu kommer till pc (horizon forbidden west), inga nya titlar på ett år mitt i en generation vart inte nice, kanske läge att sälja ps5an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Wow, inte bara att enda spelet som lirades ifjol som vart exklusivt nu kommer till pc (horizon forbidden west), inga nya titlar på ett år mitt i en generation vart inte nice, kanske läge att sälja ps5an.

Har aldrig förstått det tänket. Det släpps ju fortfarande många spel som är exklusiva till PS5. Som t.ex FF16, FF7Rebirth, Stellar Blade, Rise of the Ronin, Granblue Fantasy Relink osv osv.
Varför bryr sig gamers så mycket om det är 1:a party spel eller 3:e party spel? Så länge där kommer många bra spel så är det väl bara det som är intressant?