Dockningsstation bärbar CAD-dator

Permalänk

Dockningsstation bärbar CAD-dator

Hej!

Tänkte skaffa ny CAD-maskin till jobbet och har kollat runt lite och blev intresserad av denna: ProArt StudioBook 16 OLED - Core i9 32GB 2000GB SSD RTX 4060 16"

Men Asus verkar inte lista någon bra dockningsstation till denna modell, så min undran är om någon kunnig själ kan peka mig i rätt ritning, jag har tänkt köra 2st 4k-skärmar till maskinen så det måste dockan ha stöd för, för övrigt så spelar det inte jättestor roll vad det finns för anslutningar.

Eller finns det bättre alternativ, maskiner, att CAD:a med?
(Behöver vara bärbart och finnas på Dustin)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tackar för tips, dock så tror jag inte att alternativ 2 där riktigt kommer att passa vad jag vill ha, den har endast 10Gbps mellan dator & sig, blir nog svårt att få till 2x4k skärmar i 60Hz med den bandbredden.

Fick bli en sån här: https://www.dustin.se/product/5011352965/multimedia-pro-dock
Hoppas det kommer fungera.

Den första du länkade till var jag riktigt nära att köpa tills jag hittade att det inte fungerar att väcka datorn med musen på Thunderbolt 3 (nästan en tusing extra för att kunna väcka datorn med musen, men jag känner att en sån sak kan bli ett riktigt störande moment så det får vara värt det)

Återigen - tackar för visat intresse!