Problem med startknappen Win 10.

Permalänk

Problem med startknappen Win 10.

Jag kan inte vänsterklicka på startknappen jag får inte upp fliken med genvägar vad den nu heter? Däremot funkar det att höger klicka på den för att få fram menyn. Är det bara någon inställning som ändrat sig fick ett häng i datorn enda jag kunde göra var att trycka strömbrytaren.
Fungerar heller inte att trycka på Win knappen på tangentbordet.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Låter som att det är någon knapp på tangentbordet som är konstant nedtryckt. Trycker man ner Ctrl och vänsterklickar så blockeras väl klicket i princip, om jag inte minns fel.

Så mitt tips är att kolla det. Testa att trycka ner ctrl, alt osv. för ibland kan det hända att de fastnar. Hjälper inte det så skulle jag testa att koppla ur tangentbordet (förutsatt att du inte sitter på laptop).

Permalänk
Skrivet av talleN^:

Låter som att det är någon knapp på tangentbordet som är konstant nedtryckt. Trycker man ner Ctrl och vänsterklickar så blockeras väl klicket i princip, om jag inte minns fel.

Så mitt tips är att kolla det. Testa att trycka ner ctrl, alt osv. för ibland kan det hända att de fastnar. Hjälper inte det så skulle jag testa att koppla ur tangentbordet (förutsatt att du inte sitter på laptop).

Nej det var inget sådant, det måste ha hänt något när datorn hängde sig.
Hittade en massa olika tipps men inget fungerade.
Så det slutade om att jag gjorde en nyinstallation över det gamla systemet.
Så nu funkar det som det ska igen.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850