Telia nekar fel
Hej,
Igår var jag i kontakt med Telia kring ett erbjudande de skickade till mig om att samla mina streamingtjänster hos dem för ett lägre månadspris än om man hade haft alla tjänster separat.
Jag, eftersom Netflix ingår i denna tjänst, ringer till Telia för att säkerställa att detta erbjudande även gäller för mig som har ett tillagt konto i mitt abonnemang (+50kr/mån).
Personen på Telia springer då iväg i 10 minuter för att undersöka detta, kommer tillbaka och säger "jo, det ingår ett konto till utöver ditt egna". Jag säger då att min fråga är besvarad och jag är OK med att genomföra ett köp på denna tjänst.
Senare under eftermiddagen när aktiveringslänkarna kommer så visar det sig att säljaren har gett mig felaktig information; detta ingår inte alls i tjänsten. Att ta detta erbjudandet från Telia tar till och med bort möjligheten att lägga till fler konton i sitt abonnemang helt och hållet.
Jag ringer då Telia igen och påpekar detta, som säger att det stämmer, varpå jag får frågan "hur vill du göra?". Vadå hur vill jag göra? Jag vill ha mitt erbjudande som jag fick av säljaren, för utöver detta med Netflix så gynnar ju fortfarande erbjudandet mig som kund. Jag ber då om en kompensation för detta istället och får till svar att denna avdelning har stängt för dagen, så jag får återkomma idag.
Kort och gott så ringer jag idag och blir mäkta förbannad när de helt plötsligt säger "nej, vi kommer inte erbjuda kompenation. Du kan få nyttja din ångerrätt".
De yrkar alltså på att jag skall få nyttja min lagstadgade rätt att ångra köpet istället för att ge mig en femtiolapp i kompensation för att de ljög för att få mig att beställa tjänsten.
Vad säger ni, Sweclockers. Har Telia rätt? Borde jag gå tillväga på ett annat sätt?