Njordheim Rekryterar, Albion Online kommer till EU!

Permalänk

Njordheim Rekryterar, Albion Online kommer till EU!

Albion Online, kom 2017 med en NA server, och 2022 med en Asia server.
Nu, 2024 kommer det en ny EU server, allt kommer vara nytt, dvs inga transfers eller liknande. Alla börjar från början.

Beta testing startar idag för F2P spelare, och löper fram till den 23'e april.
Den 24e april öppnar servern för founders, och för F2P den 29'e april.
Man kan läsa mera om just den delen här:
https://albiononline.com/europe

Om Albion Online
Albion är ett full loot, sandbox MMORPG, med väldigt stor vid vid just PvP.
Men bara för att det är tungt PvP inriktat, så innebär inte det att det inte går att grinde PvE eller Gathering/Crafting.
Allt och alla vapen/armors i spelet är tillvärkade av spelare, sålda på olika marknader och används därefter i strid.
När någon dör kan man plocka upp saker från kroppen, om dom inte går sönder helt.

Spelet har mängder av olika aktiviteter man kan inrikta sig på, för många för att lista här, men det spelas med en POV likt ett MOBA spel, men i en full on MMORPG värld.

Detta är ett spel jag haft en community för sedan 2019, och vi har vart aktiva mer eller mindre sedan dess.
Vi har haft kortare pauser när vi spelar några andra "stora release's", men alltid gått tillbaka till Albion.

Om Njordheim
Njordheim är en svensktalande guild och community.
Communityn grundades 2014, och våran guild i Albion 2019, och nu 2024 flyttar vi till nya EU servern!

Vi tar emot alla spelare som är intresserade av att spela med andra svensktalande spelare!
Vi har spelare från hela Skandinavien, men även utanför.
Vi har spelare som spelat i många, många år, medans andra precis har påbörjat sin resa i spelet.
Det finns helt enkelt plats för alla, så länge man kan bete sig och uppföra sig väl emot både medspelare och fiender.

Vad vi erbjuder
- Dagliga aktiviteter(Roaming, Statics, World Bosses, Ava raids, Ganking mm.)
- Dagliga CTA's(Inte obligatoriska, outposts, castles, territorys, och hideouts)
- Small & Medium Scale PvP
- Hideout's i BZ & RoA
- Aktiv allians
- Välorganiserad discord server
- Erfarna ledare och stabil struktur i guilden

Joina eller ställ frågor till oss här:
https://discord.gg/vZzrPcuWhm
https://youtu.be/4Jmzed7nRJI?si=ckVaXBzofZOrpvXN

Permalänk
Medlem

Jag spelade detta spel ganska längesedan och måste erkänna att det var den bästa tiden någonsin. Väl genomtänkt spelstil om man gillar PvP på ”riktigt”.

Ska se om jag kan samla ”grabbarna” för nu helt plötsligt så blev det beslutsångest om man ska lira D4, WoW eller Albion..

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Jag spelade detta spel ganska längesedan och måste erkänna att det var den bästa tiden någonsin. Väl genomtänkt spelstil om man gillar PvP på ”riktigt”.

Ska se om jag kan samla ”grabbarna” för nu helt plötsligt så blev det beslutsångest om man ska lira D4, WoW eller Albion..

Samla gänget och anslut er!
Av dom alternativen du listade där är det ju inte ens något att fundera på!

Ni har 10-11 dagar på er under betan att skaka av er rosten, kamma hem belöningarna för att vart med och spelat beta'n.
Och den 24'e smäller det ordentligt när vi kliver in färskt i det bästa full loot spel som gjorts!

Vi ska ut i black zones och bygga hideouts, plocka territorium och även ner i roads för att plocka våran hem zon igen!
Vi slår på hårt och tränar alla våra nyare spelare så mycket vi kan och hinner, så det är ett ypperligt tillfälle att värma upp lite.

Permalänk
Medlem

Intressant med en klan att spel med.
Jag startade upp igen med den nya EU servern men tar det väldigt lugnt.
Det är något speciellt avslappnande med att samla, fiska och tillverka saker att sälja vidare.
Spelar just nu utan premium, känns helt okej även om det kommer att ta tid att få upp mina färdigheter.
Har ni plats för en gubbe som samlar saker :).

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.