Anmäl dig till panel om SweClockers mobilupplevelse!

Permalänk
Melding Plague

Anmäl dig till panel om SweClockers mobilupplevelse!

Är du ny besökare på SweClockers och har åsikter om den mobila upplevelsen? Anmäl dig till vår panel, tyck till och få presentkort!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra. Speciellt nu när ni har mörkt tema.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Sitter framför dator 13 timmar per dygn ungefär så kollar extremt sällan från telefonen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Gillar inte continuous scroll när ni har saker i footern. Har du ett nyhetstips? Grattis - scrolla förbi hela sidan först (som hela tiden blir längre).

I övrigt helt ok.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Mobil upplevelse? Jag rullar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker ikonerna i högst upp i högra hörnet ligger väldigt nära varandra trots att det finns utrymme för att sprida ut dom bättre, mina fingrar är tjocka så det blir lätt feltryck.

Permalänk
Hedersmedlem

En av de bästa jag vet faktiskt, återhållsam reklam och i stort sett funktionsparitet med desktop. Ändra inte för mycket.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Enligt mig på tok för liten text. Vad jag kan se så verkar brödtexten vara 0.875rem/14pt. Skulle vara mycket bättre läsbarhet med 1rem/16pt.

För folk som har synsvårigheter så finns det en del att göra också:
https://pagespeed.web.dev/analysis/https-www-sweclockers-com-...

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar bra för att läsa inlägg men som vanligt så känner jag mig helt bortkommen när jag ska skriva mer än två rader. Det gäller dock all form av mobil forum-konsumtion.

Snälla, tvinga oss tillbaka till datorerna igen så man kan föra en vettig diskussion igen

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Har inget att anmärka på, tycker den fungerar bra.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Funkar fint

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så försvinner ikonerna ut till höger när man använder en Android med Chrome och 2268x832px som Samsung Fold3 med flera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har iphone och använder safari, alltid private browsing. Överlag funkar det bra men
1. Det är en liten sak/bugg som återkommer där jag ofta behöver trycka två gånger på samma länk, t ex när man ska gå till nästa sida i en diskussionstråd. Det händer såpass ofta att det inte kan vara misstag.
2. Vet ej om det är iOS fel men gillar inte när sidan zoomas in när man trycker i ett textfält för att skriva. Hela textfältet syns inte då så man måste zooma ut igen.

Permalänk
Medlem

När det är ett bildserie i en artikel tycker jag det är svårt att swipea höger/vänster för att byta, allt för ofta börjar man rulla upp och ner istället för att byta bild. Känns som den behöver lite mer "spelrum" och ignorera om man drar 0.1 mm upp eller ner.

Sen så ofta när man väl får till det så måste man skrolla rätt mycket höger/vänster för att faktiskt byta bild. Ofta hoppar den tillbaka till till mitten utan att byta.

På en iPhone med Safari.

(fast kanske bara jag som är dålig på att skrolla...)

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag använder även mobilsidan titt som tätt för att läsa nyheter, kolla forum och dagens tips.
Ett litet önskemål som skiljer sig från att surfa från datorn är att undermenyerna på forumet ska vara aktiva.
Om jag vill gå in på 'Intel' under 'Processorer, moderkort och minnen' så blir det ett extra klick för att komma till underkategorin.

En småsak, men något som jag använder på datorn som jag märkte skiljde sig, annars toppen!

Jag använder Chrome på både dator och androidluren.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Citera flera inlägg på mobilen är lite meckigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Gillar inte continuous scroll när ni har saker i footern. Har du ett nyhetstips? Grattis - scrolla förbi hela sidan först (som hela tiden blir längre).

I övrigt helt ok.

Vänta här nu, är det bara vissa mobiler som har detta? Jag kan scrolla ner utan problem...

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt i Safari med iOS samt i Firefox med Android.

Blev ett stort lyft med Sweclockers egna bilduppladdning, då bland annat imgur inte är så mobilvänligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle förresten vilja ha knappar för att göra [code], [/quote] och andra vanliga taggar. Det är lite jobbigt att skriva för hand på mobilen, t ex när man vill bryta upp ett citat och svara på en del i taget.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vänta här nu, är det bara vissa mobiler som har detta? Jag kan scrolla ner utan problem...

IOS 17.4.1, firefox focus 125.0

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Mobil upplevelse? Jag rullar.

Haha, snygg Volvo.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Reklam i form av video (ghost of Fukushima, Spiderman, horrizen, osv.) över hela skärmen när man skrollar ner är irriterande. Det gör att man börjar tänka på Adblockers även på mobil.

Permalänk
99:e percentilen

Snälla snälla snälla, lås höjden på reklamen så att man slipper bli helt desorienterad när den laddas in och innehållet hoppar omkring som en vettskrämd katt.

Ett tydligt exempel på vad jag menar fås enkelt genom att klicka på en länk till ett specifikt inlägg och sedan scrolla uppåt.

Stavfel.
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Visst jag kan leta efter fel, men jag är nöjd. Iphone 13.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Jag använder nästan uteslutande mobilsidan, tror inte jag loggat in via dator på fler år faktiskt, och jag har ju skrivit några inlägg vid det här laget

Det fanns en del att anmärka på med ’nya’ sidan för ett par år sedan, men helt ärligt är den väldigt bra nu för tiden

1. Bildvisaren är kass som någon annan påpekade, går inte att zooma i diagram eller enkelt byta bild. Och sidan bakom skrollar runt och har sig så när man stänger den så har man tappat bort sig. Ge mig bara bilden (länka till bildfilen) när jag trycker på den knappen

2. En annan sak jag märkt ibland är att när man går bakåt så laddar sidan in från en viss scrollpunkt (för att visa länken man klickade på, kanske en viss forumtråd eller likande. Om detta sker en bit ner på t.ex. startsidan så blir det skevt när man skrollar uppåt, bilder poppar in medan man skrollar så hela sidan hoppar runt och man behöver finjustera många gånger innan man hittar rätt

3. Forumtrådar med många bilder. Ibland läser man ju trådar som ’senaste inköp’ fulla med många bilder, om man då läst till ett visst inlägg och trycker på ⭐️-knappen, så ska man ju hamna på första olästa. Problemet är likande som (2.) här, bilderna börjar poppa in och man får skrolla nedåt flera gånger för att se vart man var på väg och för att se det nya. Man borde kunna sköta det snyggare, kanske räkna ut höjden innan och sätta det på bilden innan bilden hämtas? I undantagsfall kan såklart en bildlänk ändras, men det kan jag leva med långt hellre än dagens kaos

4. Följda trådar:

Klicka för mer information
Visa mer

Varför är vissa vita, vissa grå, olika ikoner till vänster som verkar typ ha med antal inlägg att göra… sjukt mysko vy! Klickar bara på senaste olästa (bilden till vänster) om den är orange, och det verkar funka, men fattar verkligen inte alls vad resten är för något

Senaste fixarna så man ser sina egna inlägg bättre, ser vilka man tummat, färger och mörkt läge, alla fantastiska fixar. Har faktiskt inte mycket alls att anmärka på längre

Skrivet av Baxtex:

Citera flera inlägg på mobilen är lite meckigt.

Jag finner det enkelt, bara använd ’checkbox’ på de du vill citera, på det sista så kan du klicka ’citera (3)’-knappen. Om man kommit till slutet kan man klicka ’besvara valda’

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt med DuckDuckGo browser på Android (14). Kunde tåla lite större text men med läsglasögonen på så är det bra, t.o.m. mycket bra.

Permalänk
Medlem

Nyttjar sidan i stort sett enbart från mobil.
Det funkar rätt bra i allmänhet, med några tydliga brister som stör rejält.
Det gäller när man ska skriva meddelanden.

-Har många gånger tappat det jag skrivit, för att jag växlat flik för att kolla upp något. Så någon slags funktion för att spara utkast skulle helt klart behövas.
-Får även ibland att säkerhetsnyckeln utgått när inlägget väl ska skickas.

Sen misstänker jag att jag gillat meddelanden av misstag, när jag trycker och drar för att skrolla, då den knappen hamnar precis där i mitten.

I övrigt funkar det rätt bra och behövs inte direkt några större förändringar. Mörkt tema var positivt.
Reklamen också oftast helt ok och inte särskilt störande.
Sen har jag även insett att min router verkar blockera reklamen på bl a Swec mer än på andra ställen av någon orsak, trots att reklamen på Swec är rätt ok och en av de där man faktiskt gärna kan se reklam då det bidrar till driften av forumet.

Är tveksam att vara med i panelen då jag inte har mycket att säga om designen, eftersom den funkar så pass bra.
Det finns alltid ett driv mot förändringar, även om sådana inte alltid behövs.

Det jag lite kan störa mig på är att det inte går att se fler meddelanden samtidigt som man svarar, då svaret kan vara på grundfrågan snarare än på de senaste inläggen.

Permalänk
Medlem

Ändra inget - behåll det som det är. Kthxbye.

Permalänk

Tydligare färg på text så man ser mot den mörka bakgrunden.
Ibland har sidan tendens till att frysa sig. Som att den svarar dåligt mot eran server

Permalänk
Medlem

Besöker till 90% swec från mobil på ios.
Vettifasen om jag har något att anmärka på alls, kan inte komma på något.
Vet inte om jag vill att något skall ändras heller.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)