Permalänk
Medlem

Högljudd fläkt på Ep-8RDA3+

Hej, jag har Epox-8RDA3+ och den lilla fläkten som sitter på låter väldigt högt i början för några minuter. sen slutar det men ibland kan det börja lite då och då.. detta låter väldigt högt så kan någon säga vad som är fel. och vad kan man göra åt det? kan man kanske koppla ur den fläkten utan att det blir några skador?

M.V.H Joakim

Permalänk
Medlem

se om den inte sitter löst så att det är vibrationer som genererar ljudet.
annars börjar den kanske ge sig?

och ja det kan du göra utan att det blir skador men jag kan inte garantera att det inte påverkar stabiliteten. Jag fick inte med någon fläkt till mitt så vi kanske inte har likadana flänsar...

flänsarna som "skickas" brukar inte vara av bästa kvalite. och inte kylpastan för den delen heller... Om du orkar så byt båda.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

så ja.. jag har tagit bort fläkten och nu såg jag att ett av bladen saknades jag väl varit för hård mot den nån gång jaja tack så mycket holmberg. jag ska nog beställa ny fläkt nu då .

Permalänk
Medlem

Hmm.. Min 8RDA3+ kom med en passiv kylare till nordbryggan...
Hursomhelst, om det är för jobbig kan du köpa Zalman NB47J som passiv kylare. Den fungerar mycket bra har jag hört. Du kan finna den på www.gtek.se

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Tycker den låter mycket ändå, orkade inte höra oljudet och satte en lite konding på 4w som löste problemet, nb blir ju inte alls varm ändå...

Visa signatur

Dfi LP Ultra-d - A64 3200+ LBBWE 0529 APAW - 512 Twinmos Speed - Hitachi DS 160Gb - C3D x800 gto@16p@ 550/520 - Hiper 480W type-R