Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obfleur
Tusentals människor har sett filmen ju.
Varför skulle ingen ha sett den?

Jaha hade för mig att den inte haft premiär än, my bad.

Permalänk
Medlem

den verkar rätt slön ja, brucan är grym och Alba är snygg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SF säger 20:e Juli...

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk

Jävlar va många kända skådisar dem hade!

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Sett den och den var bra 4/5

Visa signatur

Through the darkness of futures past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... fire, walk with me

Permalänk
Medlem

GRRR! Har längtat efter den här filmen hur länge som helst så zappar man över lite till conan&brian (eller vad det nu heter ) där dom pratar om sin city. Självklart börjar jag kolla och så avslöjar dom både hur och att en person dör

INGA SPOILERS PÅ TV OM DOM INTE VARNAR 10 SEK INNAN!

Visa signatur

Make love, not religion.

Permalänk
Avstängd

wood är ju ändå coolast i hela filmen

Permalänk
Medlem

*SPOILERS*

Tyckte den var otroligt bra, den sanna "Film Noir" -känslan infann sig snabbt, och man kände verkligen att den här filmen hade allt det som alla andra serietidningsfilmer saknat. Känsla!
Dessutom blev man aldrig störd av det faktum att kända skådisar var med. Bruces' roll var ju trotsallt inte speciellt stor och dom andra passade verkligen perfekt i sina roller.
Den enda som jag inte direkt förstod mig på var Josh Hartnett.. Hans roll var liksom helt onödig egentligen, men ändå speciell. Han inledde filmen och avslutade den.
Att sedan Quentin Tarantino var guest director blev jag riktigt chockad över. Jag vet ju att Robert Roudrigez och han jobbat tillsammans innan, men jag hade inte en aning om att han hjälpte till med denna.

Allting var filmat ur snygga vinklar och även om filmen var "orealistisk" så var det så den skulle vara, och det blev förbannat bra!

La dock märke till en rätt tuff detalj! Iom att det är film noir så blir ju tiden som allt utspelar sig under rätt "fuzzy". Gamla bilar överallt och ett gammalt stuk, men samtidigt nya moderna prylar överallt..
Jag la märke till två tuffa saker.. Kevin hade svarta converse all star på sig och Dwight hade likadana fast röda.. Som ett converse-fan så gjorde det mig lite småpirrig ^^
Dwight hade tydligen converse i orginalserien, men att kevin hade det också... Blev liksom som en liten detalj man uppmärksammade och tyckte var lite tuff... Iallafall för mig ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
*SPOILERS*

Tyckte den var otroligt bra, den sanna "Film Noir" -känslan infann sig snabbt, och man kände verkligen att den här filmen hade allt det som alla andra serietidningsfilmer saknat. Känsla!
Dessutom blev man aldrig störd av det faktum att kända skådisar var med. Bruces' roll var ju trotsallt inte speciellt stor och dom andra passade verkligen perfekt i sina roller.
Den enda som jag inte direkt förstod mig på var Josh Hartnett.. Hans roll var liksom helt onödig egentligen, men ändå speciell. Han inledde filmen och avslutade den.
Att sedan Quentin Tarantino var guest director blev jag riktigt chockad över. Jag vet ju att Robert Roudrigez och han jobbat tillsammans innan, men jag hade inte en aning om att han hjälpte till med denna.

Allting var filmat ur snygga vinklar och även om filmen var "orealistisk" så var det så den skulle vara, och det blev förbannat bra!

La dock märke till en rätt tuff detalj! Iom att det är film noir så blir ju tiden som allt utspelar sig under rätt "fuzzy". Gamla bilar överallt och ett gammalt stuk, men samtidigt nya moderna prylar överallt..
Jag la märke till två tuffa saker.. Kevin hade svarta converse all star på sig och Dwight hade likadana fast röda.. Som ett converse-fan så gjorde det mig lite småpirrig ^^
Dwight hade tydligen converse i orginalserien, men att kevin hade det också... Blev liksom som en liten detalj man uppmärksammade och tyckte var lite tuff... Iallafall för mig ^^

Är ett solitt Converse fan med, skall bli kul att se

Ser inte filmen för att jag gillar Sin City så mycket, mera för att det är en helt rad bra skådisar som säkert gör en väldigt bra film. Men som sagt, så är inte Sin City mitt gig direkt.
Såg att Mike Madsen är med i denna, är han slav under Quentin eller? Han och några andra skådisar är alltid med i filmer där han är med, inget negativt de är bra skådisar, fast man undrar jue

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Är ett solitt Converse fan med, skall bli kul att se

Ser inte filmen för att jag gillar Sin City så mycket, mera för att det är en helt rad bra skådisar som säkert gör en väldigt bra film. Men som sagt, så är inte Sin City mitt gig direkt.
Såg att Mike Madsen är med i denna, är han slav under Quentin eller? Han och några andra skådisar är alltid med i filmer där han är med, inget negativt de är bra skådisar, fast man undrar jue

Jag kände som sagt inte till serien förens dagarna innan jag såg filmen, och jag har väl inte haft alltför stora hopp om filmer som "The Punisher" t.ex.
Men denna var verkligen "nothing like that".
Well, på sätt och vis är väl madsen lite slav under tarantino
Jag gillar dock hans roll och den tar inte upp för stor plats så att säga...
Favoritrollerna är nog:
1. Dwight - Clive Owen
2. Marv - Mickey Rourke
3. Kevin - Elijah Wood

Du kommer nog gilla den här filmen. Dom som inte gillar den klagar på att den antingen är kvinnoförnedrande eller att det är för mycket "ultra-våld".
ultravåldet ska på ett sett vara där, och det är inte så rått iom att filmen är svartvit.
kvinnoförnedring? well... Det är en film som speglar både starka kvinnor och starka män, idiotiska kvinnor och idiotiska män. Så det är isåfall lika mycket "mansförnedring" (speciellt när Hartigan rycker loss ballarna på ett "offer" ^^).

Den här filmen kräver nog dock sin miljö. Det är nog ingen idè att kolla den hemma på datorn, se den på bio eller hemmabio istället. Den är värd det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Quentin Tarantino är ju bara med i förtexterna för att locka publik, han regisserade en enda scen i Sin City för 7 spänn!

According to Variety, Quentin Tarantino got paid exactly $1 to film a scene in Sin City. Robert Rodriguez co-directed the rest of the Dimension Films drama with Frank Miller, who created the graphic novel series. Tarantino filmed a scene in the final segment featuring Clive Owen, Benicio Del Toro and Brittany Murphy.

While it seemed Tarantino was working cheap, he actually got the better of the deal between himself and Rodriguez. After all, Tarantino paid Rodriguez $1 to compose the score for "Kill Bill Vol. 2."

Tarantino went to Austin, Texas, to shoot the scene and because he wanted to sample the digital filmmaking techniques Rodriguez used on "Sin City."

While his cast got paid more than Tarantino, Rodriguez put together a strong ensemble for a reasonable budget. Michael Clarke Duncan was a late addition to a cast that included Bruce Willis, Josh Hartnett, Mickey Rourke, Nick Stahl, Jessica Alba, Elijah Wood, Carla Gugino, Jaime King and Marley Shelton.

Permalänk
Medlem

Från IMDb.com

Robert Rodriguez scored Kill Bill: Vol. 2 (2004) for $1. Quentin Tarantino said he would repay him by directing a segment of this movie for $1. Tarantino, a vocal proponent of film-over-digital, has said that he was curious to get hands-on experience with the HD cameras which Rodriguez lauds. When asked about his experience, Tarantino merely replied, "Mission Accomplished."

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Sin City var fan riktigt bra, underbar känsla att se Mickey Rourke äga loss på bion

Helt underbar våldsrulle

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Jag var och såg den med High1ander, och jag kan bara stämma in. Mickey Rourke spelade den grymmaste karaktären.

Underbar film noir blandat med serietidning och ultravåld. Grym ljussättning. Alla filmälskare kommer att tycka om denna film (bäst hittils detta året enligt mig).

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net