FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Inaktiv

Hur jag får foobar2000 till min standard musikspelar genom iTouch....

Som rubriken lyder så undrar jag hur man ändrar så att foobar2000 blir min standardmusikspelare i Logitech iTouch. För just nu när jag trycker på play-knappen på tangentbordet så kommer WMP upp hela tiden. Hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Undrar om någon skulle kunna ge mig en fungerande länk till

- foo_uie_single_column_playlist

- foo_uie_trackinfo_mod

Letat ett bra tag nu utan lycka så jag antar det är lika bra att fråga dom som har sakerna.

Permalänk
Medlem

Ok, jag har uppdaterat länkarna till single columns och track info mod. Dessa utvecklas inte längre eftersom de nu är inkluderade i PanelsUI. Själv gillar jag dock inte PanelsUI eftersom jag tycker den är ganska buggig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lassekongo83 har du foo_notitlebar pluginet? Vill verkligen bort med titlebaren och kör Columns UI så jag kan inte köra panels UI (förstår inte språket :/ i det sistnämnda)

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
lassekongo83 har du foo_notitlebar pluginet? Vill verkligen bort med titlebaren och kör Columns UI så jag kan inte köra panels UI (förstår inte språket :/ i det sistnämnda)

Har tyvärr inte den. Läste att den bröt mot nån licens, så att finna den nu blir väl ganska omöjligt. :/

Har inte visat min layout på ett bra tag. Började jobba på denna för ett bra tag sen, och klar är den inte. Har inte orkat göra så mycket mer då jag trivs med den för tillfället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att lägga in en bakgrund vad för kod ska man använda då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fackun
För att lägga in en bakgrund vad för kod ska man använda då?

PUI:
$drawrect(0,0,%_width%,%_height%,brushcolor-SYSCOL-8 pencolor-null)
byt ut SYSCOL-8 mot den färg du vill använda som bakgrund (ex för en RGB-färg: 120-130-140)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
PUI:
$drawrect(0,0,%_width%,%_height%,brushcolor-SYSCOL-8 pencolor-null)
byt ut SYSCOL-8 mot den färg du vill använda som bakgrund (ex för en RGB-färg: 120-130-140)

Tänkte mer på bakgrunds bild, var inte tydlig nog.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fackun
Tänkte mer på bakgrunds bild, var inte tydlig nog.

$imageabs2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har installerat tooleJrawr som PanelsUI configuration (http://images.xx0r.be/image/940). Jag skulle vilja ändra genre kolumnen som syns på bilden till en "artist kolumn" så att jag kan bläddra bland mina artister där istället för genres. Någon som vet vart i .pui filen jag kan ändra detta och hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neutri
Jag har installerat tooleJrawr som PanelsUI configuration (http://images.xx0r.be/image/940). Jag skulle vilja ändra genre kolumnen som syns på bilden till en "artist kolumn" så att jag kan bläddra bland mina artister där istället för genres. Någon som vet vart i .pui filen jag kan ändra detta och hur?

Nånstans i filen (eller pui inställningarna) ska det nog finnas en sak som heter %genre%. Den kan du byta ut mot %artist% istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Nånstans i filen (eller pui inställningarna) ska det nog finnas en sak som heter %genre%. Den kan du byta ut mot %artist% istället.

Tack så mycket, fick det fixat nu

EDIT: Skulle behöva ändra font-storleken i "playlist switchern" också, alltså den sidopanelen som sitter ovanför "genres". Lyckas inte hitta detta i kodningen.

EDIT: Hittade det.

Permalänk
Medlem

Så jävla störande. När jag ska adda min musiksamling till Media Library (Options - Media Library - trycker på Add) så hänger sig hela skiten. Någon som har någon lösning? Går ju inte att använda Play Count utan Media Library. :/

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Re: [FAQ] Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout.

Citat:

Album art hittar visar inte omslaget, vad är felet?
De senare versionerna av Ablum art letar enbart efter bilder med namnet folder.jpg eller folder.png.
För att fixa detta så kan man lägga in två extra sources. Högerklicka på Album art och välj preferences. Välj fliken Sources och tryck på Add. Skriv in:

$replace(%path%,%filename_ext%,)*.jpg

Flytta den längst upp på listan.

-$replace(%path%,%filename_ext%,)*.png

Flytta näst längst upp på listan.

Kommer med en n00bfråga, det står att man ska högerklicka på album art och välja source, vart hittar jag album art? Jag har tankat ner det och kan se den i preferences < components men där kan jag inte högerklicka på den...

Permalänk
Medlem

MEN!!! Sådär kan inte en musikspelare se ut eller! Värsta blotat liksom .
har bara seekbar och "playlist" som visar artist och låt på mitt foobar. Allt annat är ypperst onödigt

http://pici.se/pictures/IVooZoqLf.jpg såhär typ.. fast med seekbar istället för volym

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

nån som vet hur man får winamps sök funktion i foobar? (när man trycker på J så kommer en ruta upp där man kan söka..)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
nån som vet hur man får winamps sök funktion i foobar? (när man trycker på J så kommer en ruta upp där man kan söka..)

Ladda ner QuickSearch Toolbar och binda sökfunktionen till en knapp alternativt lägg till den som en panel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Ny setup för mig. Har samma URL som förra bilden, men tänkte posta den igen. Dissade single columns playlist då den bara bråkade med mig.

http://exet-upload.mine.nu/upl/xeefus/foobar2000setup.png

Columns UI och TrackInfoMod är de enda två grejorna jag har som inte är original.

EDIT: Och knapparna + färgerna så klart.

nån som kan förklara för mig steg för steg hur jag får mitt foobar att se ut sådär? vore schysst!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Inaktiv

HUr sätter man färg på en trackdisplay?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
nån som kan förklara för mig steg för steg hur jag får mitt foobar att se ut sådär? vore schysst!

ingen som kan hjälpa mig? behöver seriös hjälp fattar ingenting

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
ingen som kan hjälpa mig? behöver seriös hjälp fattar ingenting

Den ser bekant ut, möjligen är det någon som delat med sig den i denna tråden på Neowin. Innehåller dock ett par hundratals sidor. :/

@Killbom:

$drawrect(0,0,0,0,brushcolor-0-0-0 pencolor-0-0-0)

Ger en svart bakgrundsfärg och en svart border. 0-0-0 kan bytas ut mot det korrekta RGB värdet du vill ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig av denna länk som jag hittade.
Bara att packa upp och köra.

Inte det vakraste när man startar det första gången men väldigt lätt att ställa in.

http://www.stayathome.nm.ru/files/foobar2000.rar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Den ser bekant ut, möjligen är det någon som delat med sig den i denna tråden på Neowin. Innehåller dock ett par hundratals sidor. :/

@Killbom:

$drawrect(0,0,0,0,brushcolor-0-0-0 pencolor-0-0-0)

Ger en svart bakgrundsfärg och en svart border. 0-0-0 kan bytas ut mot det korrekta RGB värdet du vill ha.

TrackInfo-Mod delen är stulen från moglenstar på neowin Resten har jag komponerat ihop själv... Tror jag, var väldigt länge sedan.

Du kan förresten inte ladda upp TrackInfoMod om du har kvar .dll'en eller .zip kanske? Sidan där man laddar ned den är nere just nu.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Du kan förresten inte ladda upp TrackInfoMod om du har kvar .dll'en eller .zip kanske? Sidan där man laddar ned den är nere just nu.

Den är gammal och ska inte behövas längre. PanelsUI kan göra allt den kunde plus mycket mer.

Om du nu menar länken på första sidan i tråden så funkar den för mig...

Kan ju passa på att visa min senaste config till PanelsUI.

Hämta: http://www.deviantart.com/deviation/59710182/
Ska egentligen köras tillsammans med Lakrits Visual Style som finns i mitt galleri. Annars så ska den nog fungera bra med Axoncolor och Mire v2 också då den använder samma färger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha.
Tänkte på http://users.bowie-cass.com/singa/foo_uie_trackinfo_mod.zip - Men din URL fungerade. Tack!
Panels UI är vad för någonting? Bättre än Columns UI som jag gillar så starkt?

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Panels UI är vad för någonting? Bättre än Columns UI som jag gillar så starkt?

Den är som ColumnsUI fasst lite svårare att hantera med tanke på att allt sköts med koden. (Dock mycket enklare att importera andras configs med PUI-filer.) Man lägger in paneler istället för columns som ger en möjligheten att placera saker vart man vill, och utan fula borders från VS:et. Man kan ha en bakgrundbild om man så vill i playlisten också. Nästan alla dagens configs har bytt till PanelsUI.

Kolla in de senaste 30 sidorna på Appearance thread för att se vad som görs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha. Näee det var jag inte så jätteförtjust i. Såg lite för mycket ut för min smak.

Mitt senaste foobar! Ganska likt det jag hade innan.

http://exet-upload.mine.nu/upl/xeefus/foobar2000szuo.rar

Tror det ska bara vara att ladda ned, skriva över gamla foobar2000-mappen och sedan importera Foobar Colums Layout (.FCL) filen genom preferences, ctrl+p d.v.s. Under Columns UI-fliken.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Aha. Näee det var jag inte så jätteförtjust i. Såg lite för mycket ut för min smak.

http://exet-upload.mine.nu/upl/xeefus/foobar.png

Mitt senaste foobar! Ganska likt det jag hade innan.

hur har du gjort? :D:D

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Så, uppdaterade min post ovan. Hoppas det fungerar och ni inte får min audiscrobbler-information som hände Lassekongo83.

Visa signatur

#sweclockers.com