Vilket format föredrar du för spel?

Permalänk
Medlem

Vilket format föredrar du för spel?

Som rubriken lyder bara att rösta på (Tog med dem vanligaste formaten som man kan välja på tex gamespot.com)

Permalänk
Medlem

Det beror självklart vad för spel det är. Är det FPS så vill man ha tangentbord + mus och är det sportspel vill man ha handkontroll.

I dagsläget skulle jag välja PS3 då UT3 kommer att komma ut till PS3 först och man kommer kunna ha tangentbord + mus.

Permalänk

Jag spelar alldeles för många spel som inte skulle funka på konsol tex IL2 , Lomac , Silenthunter , Transport Tycoon , Combat mission så en konsol är inget alternativ för mig.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Racing och sportspel ska man spela på konsoll! Xbox / Playstation spelar ingen större roll. Däremot FPS, strategi osv tillhör PC enligt mig!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

PC!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

FPS, RTS, mm: PC

Sport, typ FIFA 2005 osv. Konsoll

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk

PCDatorn kan ju allt som konsollerna kan + lite till så det är ett självklart val för mig

sportspel,arkad racers m.m spelas med ps2 dosa i soffan framför tvn

fps, strategi,bilsims m.m vid skrivbordet med tbord+mus / ratt

konsollerna är bara till för de exklusiva spelen till dem

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk

PC för RTS, FPS och peka klick äventyr.
Konsol för allt annat, såvida det inte är ett spel med väldigt stora modmöjligheter.

Permalänk
Medlem

Bättre omröstning vore ju "Konsoll | Dator | Bärbart/handenhet"
Att gå in på specifika maskiner gör det ju mer till vilken maskin man precis hur mycket man gillar vissa specifika speltitlar, inte i vilken form man helst spelar olika typer av spel.

För mig:
Racing, Rpg, fighting, äventyr m.m. - Konsoll (spelar ingen roll vilken. Ett kul spel är ett kul spel)
Fps, mmo, strategi - PC

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

PC, självklart.

Jag är alldeles för bortskämd med alla fördelar PC'n har jämfört med konsollerna för att någonsin vela överge den. Så länge man inte är student eller arbetslös så ser jag inga problem med en uppgradering vartannat år för att hålla grafiken på topp i spelen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Allt annat än mus o TGB är skit, helt värdelöst. Men ratt o Pedal är ganska soft till bilspel iofs, utom det inget!

Permalänk
Medlem

Xbox 360 / PC.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

PC helt klart. Köpte en Wii dock, enda konsollen sen snes som erbjudit något jag vill ha, trots sina brister

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Det beror självklart vad för spel det är. Är det FPS så vill man ha tangentbord + mus och är det sportspel vill man ha handkontroll.

I dagsläget skulle jag välja PS3 då UT3 kommer att komma ut till PS3 först och man kommer kunna ha tangentbord + mus.

Glöm inte att man har kunnat använda handkontroller till datorer sedan C64-tiden som alltid har varit minst lika bra och rätta mig om jag har fel men tangentbord och mus på konsol har däremot inte funnits förrän ps2 och xbox och det har oftast inte fungerat något vidare heller, men visst man får väl hoppas att det funkar bättre på ps3.
Jag tycker annars att det borde utvecklas bättre och mer nytänkande kontroller som Nintendo gjorde med wii även fast det inte fungerar klockrent så tänker dem i alle fall i rätt banor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Bättre omröstning vore ju "Konsoll | Dator | Bärbart/handenhet"
Att gå in på specifika maskiner gör det ju mer till vilken maskin man precis hur mycket man gillar vissa specifika speltitlar, inte i vilken form man helst spelar olika typer av spel.

För mig:
Racing, Rpg, fighting, äventyr m.m. - Konsoll (spelar ingen roll vilken. Ett kul spel är ett kul spel)
Fps, mmo, strategi - PC

Skulle ha kunnat göra en sådan omröstning eller kan man helt enkelt bara räkna ihop sammanlagda resultatet för xbox360, wii, ps3 och ps2 och räkna ihop det för psp och ds. Alla har ju dock inte råd eller lust att köpa tre-fyra format och själva grejen är ju att rösta på det man gillar främst vilket jag hoppas var underförstått, visst om man hade kunnat ha tre röster var vore ju det bra så man hade kunnat rösta på flera om man velat men nu är det inte så tyvärr.

Permalänk
Medlem

Wii är roligt kommer bli ännu roligare med RE:UC MOHAHAHAH!