Permalänk
Medlem

Myggan

Så, vad tyckte ni om Filip och Fredriks nya serie som gick nyss på 5an?
På Aftonbladet (säger inte så mycket dock då det bara är rötägg som hänger där) så blev den ju överkörd av moraltanterna..
Jag tyckte den var helt okej för att vara första piloten, lite kort.. men men
kul att dom använde gammalt material från deras förra produktioner.
Sedan att alla skäller på dom om hurvida dom är svin som parodiserar på svenska kändisar är bara löjligt.
Är man en offentlig person så får man allt stå ut med sådant! Det här var t.ex. inte på långa vägar så rått som southpark är.

Men för ett land (Sverige) som är påväg att bli en exakt replika av USA så är det klart det ska vara såhär...

+ ½ av 5

Vad tycker ni?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag blev lite besviken. Trodde det skulle vara mycket roligare...
imo
kul idé men kändes inte färdig, helt enkelt...

Permalänk
Medlem

nej, jag håller med om att den kändes lite sådär.. men så är det ju oftast med nya serier.. man få ge det lite tid helt enkelt ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite ojämn var den nog, men lockade ändå till skratt ett par gånger, även när man ibland såg varthän det skulle gå. som scenen på Hall, t.ex.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Njae, trodde den skulle vara bättre. Men kul att titta på

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Var väl kul att kolla på. Men trodde det skulle vara annorlunda.

Kändes lite krystat, dom ville verkligen chocka en kändes det som.

Permalänk

Tvär-störd

Permalänk
Medlem

tyckte det var helt okej

Permalänk
Medlem

Hade inte så höga förväntningar direkt. Gillar fredrik och filip annars men detta var knappt roligt. Kändes lite överdrivet, som om dom bara ville chocka folk.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Halvkul , kan nog bli bättre efter ett par avsnitt gissar jag på.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Om ni kikar på eftertexterna står där att läsa "Tack till Hannes Paulsson". Mohahahahaaa.

Permalänk
Medlem

Antar att det är du?

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Indeed.

Och då undrar vi förstås vad du har gjort för något för att få stå med där?

Jag tyckte det var helt okej och kommer absolut att fortsätta titta, ni får inte glömma att Boston tea party börjar idag

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Absolut min typ av störda humor, förstår inte varför folk vota ner serien på Aftonbladet, de måste vara medelålders män och kvinnor som tycker denna typ av humor är tabu...Det kommer dom att få leva med eftersom dagens ungdomar tar över

Permalänk
Medlem

Re: Myggan

säger jag.

Permalänk
Medlem

Hade höga förväntningar om Myggan men efter att ha sett första avsnittet störtade mina förväntningar lika snabbt som ett plan. Otroligt låg nivå som inte alls är kul enligt mig. Kanske jag som verkar för "gammal" (22år in en månad)?

Enligt mig otroligt dåligt. Ger samma betyg som Kilroy.

Permalänk
Medlem

Jo, känns som man är för gammal för att uppskatta så barnslig humor och för vidsynt för att bli provocerad.
Blir bara löjligt.

Permalänk
Medlem

som det tidigare nämndes i tråden så känns det bara som att detta bara var en serie som skulle chocka med en massa trams så att moraltanterna skulle sätta kaffet i halsen.
Men sen får man ju kolla lite på aspekten om hur rolig man egentligen kan göra en Svensk tecknad serie utan en massa "chockerande" inslag.

Men men, detta är inget jag tänkte kolla vidare på direkt..

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Re: Myggan

Helt enkelt värdelöst, trailern för programmet såg rolig ut men det var ju bara skit, som om dom bara ville chocka som andra säger, jag gillar dessutom saker som dom gjort innan men detta var fan piss.

Vad var ditt bidrag till programmet Hapone?

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

Tyckte inte det var speciellt bra. Fredrik och Filips formuleringar är ju alltid det roligaste. "Den elitserie av ensamhet som varit hans vuxna liv" eller vad det var, det var jävligt roligt. Men annars var det fan tveksamt. 2 av 5.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jo, känns som man är för gammal för att uppskatta så barnslig humor och för vidsynt för att bli provocerad.
Blir bara löjligt.

Jag kan uppskatta barnslig humor à la Blades of Glory. Vad vi har att göra med här är något så enkelt som undermålighet.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Jag kan uppskatta barnslig humor à la Blades of Glory. Vad vi har att göra med här är något så enkelt som undermålighet.

Absolut, Blades of Glory är skitbra.

Det jag menar är att humorn här ligger på samma nivå som att skratta åt altl som har med bajs och kiss att göra.

I Blades of Glory bygger man upp en hel del barnsliga skämt men det är ett skämt som är uppbyggt.
Här är skämtet i sig ingenting utan hela humorn ligger i det "chockerande".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Absolut, Blades of Glory är skitbra.

Det jag menar är att humorn här ligger på samma nivå som att skratta åt altl som har med bajs och kiss att göra.

I Blades of Glory bygger man upp en hel del barnsliga skämt men det är ett skämt som är uppbyggt.
Här är skämtet i sig ingenting utan hela humorn ligger i det "chockerande".

Du har nog rätt men jag tror att även humor som bara går ut på att "chockera" även om det är kiss och bajs-humor säkerligen kan bli bra. Min biff med Myggan är alltså inte deras stilistiska grepp utan att det helt enkelt är dåligt genomfört, eller i ett ord: tråkigt.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Fult tecknat, stela animationer, tråkiga och odetaljerade miljöer, ingen känsla. Dessutom riktigt riktigt dålig "humor".

Botten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Du har nog rätt men jag tror att även humor som bara går ut på att "chockera" även om det är kiss och bajs-humor säkerligen kan bli bra. Min biff med Myggan är alltså inte deras stilistiska grepp utan att det helt enkelt är dåligt genomfört, eller i ett ord: tråkigt.

Visst, rena bajs och kiss skämt kan vara roliga i sig om dom är bra gjorda, vilket dom som du säger inte är här.

Jag tror vi är ganska överens.

Permalänk
Medlem

Första avsnittet vart ätt drygt, men det andra drog upp det hela. Garvade ordentligt ett par gånger. Kan faktiskt bli en serie jag följer, såvida de håller sig till den nivå som andra avsnittet och inte bara gör sig dumma för sakens skull.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

jag gillade andra avsnittet bättre

hiv-man haha:D

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •