Vilka gamla spel spelare ni, om och om igen?

Permalänk
Medlem

Age of Empires 2
Warcraft III : The Frozen throne
Grim Fandango (långa mellanrum imellan dock)
Red Alert 2

Permalänk

AoE1 (med tilläg och senare spel i serien)
HL1 (med tilläg och senare spel i serien)
DooM (med tilläg och senare spel i serien)
LBA 1
LBA 2
Baldur's Gate 1
Red Alert (med tilläg och senare spel i serien)
Quake (med tilläg och senare spel i serien)
Need For Speed (med tilläg och senare spel i serien)
Lemmings
Etc...

Finns fortf. MÅNGA spel (Moderna och gamla som jag går tillbaka till och spelar igen)

Ett spel som ALDRIG komemr att dö är ta mig fan ASCENDANCY...
Ni som vet vad det är, spelade det och totalt hänfördes, visst var det ta mig fan underbart?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Re: Vilka gamla spel spelare ni, om och om igen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Som topic lyder, vad har ni för spel som ni typ en gång om året slänger in på burken och lirar igenom?

Morrowind, med en hel bunt moddar. Spelar det ungefär en gång om året, fast jag avinstallerar det aldrig. Har en massa moddar för bättra grafik, flera quests etc.

Visa signatur

Zepto Znote 6625WD : Intel C2D T7300 2.0GHz, Geforce 8600M GT 512MB, 2 GB DDR2 667MHz/PC5300, Samsung 160 GB Hybrid, Windows XP SP2.

Permalänk

Commandos

Permalänk
Inaktiv

Metal gear solid 1
Har nog klarat det spelet lite över 40ggr. Helt klart världens bästa spel!

Solider of fortune 2
Sjukt roligt, klarat det runt 15 ggr.

Mafia

Permalänk
Medlem

Helt klart Final Fantasy serien.

Permalänk
Medlem

The last ninja 2 (c-64 spel som jag kör genom emulator)
Might and magic 6
Heroes of might and magic 3 och 4

Edit/ Kom på ett par spel till:
Diablo (1)
Dark messiah of might and magic /Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Nostalgi

Fallout 1-2
Baldurs Gate
DAoC =P
Final Fantasy serien
Chrono Trigger, Cross
Rings of Power - Sega
Might & Magic serien

Finns massvis med andra spel, men dessa är ju som speciella

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Avstängd

Super Mario (de flesta av spelen)
De flesta spelen av ID Software (skaffade mig precis ID Software-paketet från STEAM)

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Sonic till Sega, har både en 16 bitars och en 32 bitars konsol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Starcraft, warcraft och quake 3 finns alltid på min hårddisk. Dock för multiplayer.
Annars har Super metroid, Zelda Link to the Past och Final Fantasy VI en förmåga att dyka upp någon gång varje år. Dem två första förklarar sig själva iochmed att dem är så fria, även om dem är linjärt utformade men tar inte mycket tid att klara. Det sistnämnda för att jag aldrig klarat det, trots över 8 reruns :<

Hehe just S-Metroid, Z-LTTP och FF7 är dom liren jag pressar om och om igen med

Fan kan de inte göra ett till sidoscroll-Metroid ist för FPS-skiten

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk

Diablo 2 är väl det spel som brukar återkomma då och då när det i övrigt råder speltorka. Annars är det nog inte så många. Spelar en del andra klassiker som t.ex. Heroes 2 men det är mer regelbundet och inte direkt ett spel som det känns som jag återkommer till utan snarare ett som alltid finns där.

Permalänk
Medlem

Age of Empires 3 + expansioner, mest fantastiska random maps i något spel ever.

Age of Wonders: Shadow Magic, mest fantastiska episka gameplay

Civ 4, säger sig självt.

Starcraft: Brood War, säger också sig självt, även om tusen RTS har kopierat det rakt av här och där, så har Ingen lyckats fånga samma stämning som man får med den specifika art-stilen och musiken eller tre så perfekt varierande raser

GaMeR2K5, klarat Doom3 än? Spindelbossen är jätteläskig

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

ADOM (!!!)
Heores of Might and Magic 3 (De glädjer mig att de flesta förstår att de är det är trean som är den bästa)
Counter-Srike
Unreal Tournament 2004 (Bättre än trean..)
SimCity 4
Dune 2
Keen 1-6,Keen Dreams

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Har säkert lagt ner år i baldursgate trilgin...

Spelat morrowind i över ett år, bara morrowind!

Dark messiah of might and magic - en ny klassiker med suverän känsla!

Knights of the old republic 1+2 x-antal ggr

Kungen på tronen, Planescape Torment det kan inte bli bättre än så, gör nytt!!!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Multiplayer på Golden Eye 007 till Nintendo 64.
Sjukt kul

Permalänk
Medlem

Olika Zelda spel, De flesta Metroid spel.

Permalänk
Avstängd

Counter Strike

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Severance - Blade of darkness kör jag nu för tredje eller fjärde gången. Underbart spel.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
Hehe just S-Metroid, Z-LTTP och FF7 är dom liren jag pressar om och om igen med

Fan kan de inte göra ett till sidoscroll-Metroid ist för FPS-skiten

Hehe, fin smak där
Har du testat Zero Mission eller Fusion? Riktigt fina sidoscrollare till GBA'n. Hittade även ett fanmade S-Metroid, men har inte fått det att fungera än.

Permalänk
Medlem

Vietcong CO- OP kommer jag aldrig att sluta spela! Det åker fram minst en gång om året. Grym realism i det spelet. Synd bara att grafiken börjar kännas rätt föråldrad.

Jag tyckte inte att 2:an hade riktigt samma känsla men det är kanske bara inbillning.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Resident Evil serien, olika från gång till gång.
Command & Conquer, C&C Red Alert.
WarCraft 2,
Quake,
Elastomania.

Sen är det massa andra spel som man slänger upp bara för skojs skull men orkar inte lista dom då jag knappt spelar dom så mycket att det är värt att notera

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Hjälpsam

Den här tråden fick mig att dra i gång en omgång med Master of Orion 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

jag spelar ett game Ascendency från -95 minst en gång varje halvår
medans man sitter å väntar på att Logic Factory ska få tummen ur ***** och sätta fart med uppföljaren

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

diablo 2

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

snake
tetris

Civ spel och Civ kloner (typ FreeCiv)
när jag var mindre var Tribes och Tribes 2 de spelen som jag alltid återkom till, även när jag hadde HL2 och shit.

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Pax Imperia
Spaceward Ho!
och Panzer General 2
brukar åka fram titt som tätt. Speciellt PG2... Men nu saknar jag HOMM3. Lånade ut det till nån som jag sedan inte fick tillbaka det av. Nåväl.. Det är ju ganska billigt nuförtiden...

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

age of empires 2
baldurs gate 2

kan inte få nog av nåt utav dom

Permalänk
Medlem

Star Wars Knights of the Old Republic - Underbart, tröttnar aldrig
No One Lives Forever - Klarat det en 5-6ggr nu, helt sjukt kul
Battlefield 1942 - Spelas några gånger per år, lätt min favorit, synd bara att det inte finns så måga bra servrar längre :/

Permalänk
Medlem

Aoo. Hur kan man glömma att nämna Megaman?
Drar en run på tvåan regelbundet och sexan brukar få några korta instanser då och då. Musiken går konstant i winamp