Permalänk

Elfirmor i/omkring Värnamo?

Tjena.

Undrar om någon kan ta och rada upp lite elfirmor som finns i värnamo eller strax utanför? Anledningen till att jag fråga är att om man isf ska försöka söka jobb hoss någon av dessa.

Tack på förhand

Mvh Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag har bott i Värnamo i 9 år (bor dock i växjö nu) och jag kunde bara komma på en enda elfirma, kändes lite dåligt :P.

Men gjorde en sökning på enrio och där hittade jag massor

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=elfirma...

Dock så är Elfynd och Elkedjan butiker som säljer lampor typ så där ska du nog inte ringa.

Lycka till !

Permalänk
Medlem

En arbetskamrat till mig bodde i värnamo och jobbade som elektriker innan han flyttade till Göteborg. Han sa att det fanns två elfirmor där :p. Detta var dock för 6 år sedan.

Han var även tvungen att ha kostym på sig på alla firmafester, där man tydligen söp till friskt!

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

"Under perioden maj 2008 - juni 2009 kommer Värnamo Energi AB att byta ut alla sina 10 000 elmätare." http://www.varnamoenergi.se/index.php?link=news.php&news_id=1...

Det kan ju kanske ge lite jobb om du inte hittar något roligare. Tror inte att man får tillgodogöra sig mer än ett visst antal timmar lärlingstid dock eftersom det kan räknas som lite enformigt arbete. Är säkert fler som byter sina mätare med för den delen eftersom det företaget bara hade 10k st.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
"Under perioden maj 2008 - juni 2009 kommer Värnamo Energi AB att byta ut alla sina 10 000 elmätare." http://www.varnamoenergi.se/index.php?link=news.php&news_id=1...

Det kan ju kanske ge lite jobb om du inte hittar något roligare. Tror inte att man får tillgodogöra sig mer än ett visst antal timmar lärlingstid dock eftersom det kan räknas som lite enformigt arbete. Är säkert fler som byter sina mätare med för den delen eftersom det företaget bara hade 10k st.

Man får 600 timmar pga den ensida uppgiften. Men detta är ett skitglassigt jobb om man är bäst=). Men det är svårt att vara bäst.

Permalänk

Har varit i kontakt med 4 firmor där runt. så man får se vart det bär av

elmätare har man bytt och det går relativt fort. runt en halvtimme allt som allt. bara koppla ur o koppla in. inga kablar eller så som måste skalas eller förläggas (det som tar tid) men man får väl se...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Halvtime!?! Det är lång tid=)!

Permalänk
Medlem

Prova Jönköping.
Tar bara en halvtimme dit och finns betydligt mer firmor

Lycka till med sökandet!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Halvtime!?! Det är lång tid=)!

menade allt arbete med räkning osv då tar ca 10min att skruva upp o ner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Prova Jönköping.
Tar bara en halvtimme dit och finns betydligt mer firmor

Lycka till med sökandet!

Närmare en timmes bilkörning strax över hastighetsbegränsningaran

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Närmare en timmes bilkörning strax över hastighetsbegränsningaran

Jag har åkt den vägen några ggr i veckan det senaste året.
Det tar max 40min om man inte har bråttom.

Mvh

Visa signatur

REFUSED