Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet att de har haft till gång till devkit i mer än fyra år (minst två år innan lansering). Men de är fortfarande långt ifrån att använda allting ur PS3. Det kommer inte hända på ungefär fyra år, minst.

Permalänk
Medlem

PS3an stod o tanka MGO uppdateringen från ca 8 till 11 imorse, satan va långsamt de gick.

Vafan är det för irriterande prisjakt skit swec har lagt till nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
PS3an stod o tanka MGO uppdateringen från ca 8 till 11 imorse, satan va långsamt de gick.

Vafan är det för irriterande prisjakt skit swec har lagt till nu?

prisjakt och mhb skit, allt för att tjäna mer pengar på reklamen

min ps3 gick hela natten, vet ej hur lång tid det tog.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Yup, riktigt jävla irreterande =(
Vi har tillräckligt med reklam, IMO!

Permalänk
Sötast

Prisjakten borde vara valfri med ett enkelt klick då det kan vara en riktigt nice funktion ibland, men inte alltid.

Jag har tankat uppdateringen nu i c:a 1 timme... nästan 30% nu. det får bli över natta

Permalänk
Medlem

Hade vart okej om dom hade den på sidan men nu förstör dom ju forumets form, alla inlägg bli ju utdragna..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jo, jag vet att de har haft till gång till devkit i mer än fyra år (minst två år innan lansering). Men de är fortfarande långt ifrån att använda allting ur PS3. Det kommer inte hända på ungefär fyra år, minst.

Om man skall följa statistiken ja (PS, PS2 etc.), men helt säker kan man ju inte vara.
Tvivlar emellertid inte på att PS3:an har mängder med icke funnen kraft att briljera med. Slår vad om att Sonys devkit kommer att hinna utvecklas och optimeras för Cell och PPC ytterligare den kommande tiden.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Prisjakten borde vara valfri med ett enkelt klick då det kan vara en riktigt nice funktion ibland, men inte alltid.

Jag har tankat uppdateringen nu i c:a 1 timme... nästan 30% nu. det får bli över natta

jag ser inte "prisjakten" längre

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Inaktiv

Tankade ni uppdateringen som Peer to Peer?
Jag snittade väl 300kb/s så det tog väl ca en timme för mig..
Jag lyckas däremot inte få ett Konami ID

Permalänk
Medlem

Tankade uppdateringen på 1h30m. Fixade konami ID direkt efter..

Är det någon här som har köpt Euro 2008?

Permalänk
Medlem

Jag upplevde allt som smidigt(gjorde allt från PS3 igår), utom att nått password skulle vara alphanumeric, förstod inte att man måste blanda siffror och bokstäver, hehe!

En video från en som hann in och bygga sin gubbe:
http://www.gamersyde.com/news_6351_en.html

Konami borde kanske förutsett att trycket skulle bli stort. Bara att räkna de egna sidträffarna eller nått?

Tror inte betan kommer vara problemfri sen när den väl kommer igång heller, beta betyder ju clusterfuck och alpha betyder dunderfuck. Varför de släpper nått sånt över hela klotet istället för en betald testgrupp är lite konstigt, risken är ju att folk inte fattar att en beta innehåller massa buggar och får sitt första intryck förstört...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Tror inte betan kommer vara problemfri sen när den väl kommer igång heller, beta betyder ju clusterfuck och alpha betyder dunderfuck. Varför de släpper nått sånt över hela klotet istället för en betald testgrupp är lite konstigt, risken är ju att folk inte fattar att en beta innehåller massa buggar och får sitt första intryck förstört...

Klart det inte kommer att vara problemfritt. Utvecklarna har garanterat beta-testat MGO internt och för en mindre skara folk också. Varför de släpper en beta globalt beror troligtvis på att de vill stressa sin nätverkskod och eller infrastruktur till gränsen.

För att dra en parallell: Blizzard utförde både stängda och öppna beta-tester av World of Warcraft. Det stressade både deras nätverkskod och deras servrar, vilket var precis vad de behövde inför lanseringen. Det laggade något groteskt och var allt annat än en skön upplevelse - men se vad det blev av det spelet till slut... Inte för att det MGO är ett MMO, men nätverkskod måste testas!

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk

Något anmärkningsvärt från konamis egen hemsida:

"Metal Gear® Online will be included with Metal Gear Solid® 4 Guns of the Patriots, which will be released on June 12, 2008."

Jag trodde att det skulle släppas som två separata spel? Konami passar också på att be om förlåtelse för att servrarna la av.

http://www.konami.jp/mgo/us/index.html

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Något anmärkningsvärt från konamis egen hemsida:

"Metal Gear® Online will be included with Metal Gear Solid® 4 Guns of the Patriots, which will be released on June 12, 2008."

Jag trodde att det skulle släppas som två separata spel? Konami passar också på att be om förlåtelse för att servrarna la av.

http://www.konami.jp/mgo/us/index.html

Är det inte tvärt om ? =/

MGS4 ska innehålla en slimmad version av onlineportionen, så jag uppfattat det iaf

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv

Hemsidan uppdaterad och det går nu lätt att fixa id

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Hemsidan uppdaterad och det går nu lätt att fixa id

De lär sig

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Hemsidan uppdaterad och det går nu lätt att fixa id

Yup! Fixade id.

Håller på att ladda ner patchen i 200KB/s(p2p)

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

För de som vill veta vad som händer med betan av Home: http://www.dailytech.com/Sony+Delays+PlayStation+Home+Open+Be...

Openbeta förskjuten till hösten.

Permalänk

skrattretande det där med home betan nu.
hösten 2008?hah,inte en chans,dom har skjutit på det så pass mycket nu så det är väldigt svårt att tro.
hösten 2009..KANSKE.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

jag vill spela metal gear online...

Permalänk
Medlem

Personligen är intresset för betaHome rätt lågt just nu...
Viktigare känns MGS4, GTA4, LBP, R2 och KZ2!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endpage
Tankade uppdateringen på 1h30m. Fixade konami ID direkt efter..

Är det någon här som har köpt Euro 2008?

Min kompis har det och jag kan säga att det är sjuukt roligt :).

Permalänk
Sötast

Då har man PSN, KONAMI ID, GAME ID. Inget mer?

Kanske måste rita en bild åt dom också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Då har man PSN, KONAMI ID, GAME ID. Inget mer?

Kanske måste rita en bild åt dom också?

Nej, men du borde få ett mail med instruktioner.

Jag fick skriva en 2000 ord lång uppstats om Nord-koreas militär, helt sjukt.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Nej, men du borde få ett mail med instruktioner.

Jag fick skriva en 2000 ord lång uppstats om Nord-koreas militär, helt sjukt.

själv fick jag resa till norra argentina och undersöka om gätterna i bergen var större än vanligt.

ontopic. Någon som har ens kunnat spelat? min säger bara unable to connect.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
själv fick jag resa till norra argentina och undersöka om gätterna i bergen var större än vanligt.

ontopic. Någon som har ens kunnat spelat? min säger bara unable to connect.

Servrarna kommer väl inte upp förrens på fredag, eller har jag drömt det?

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ingen som skrivit att betan är stängd?

Kommer öppnas på fredag igen, om allt går vägen. Sjukt kul humor ni har!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

http://www.discshop.se/shop/prod_chart.php?lang=&typ=20&subsi...

hugga, nu lär ju Cessnaversionen av GTA komma ikapp Muchaversionen snart..

jag har slutat att förboka saker, men nu vore det ju bra. eller hade vart bra snarare..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

PS3 versionen först? Trodde faktiskt att X360 skulle vara först på flest förbokningar.