Hur vi framstår i andra länders ögon i melodifestivalen

Permalänk
Medlem

Hur vi framstår i andra länders ögon i melodifestivalen

Haha!

Björn Gustavsson representerar röstningsutdelningen för Sverige i melodifestivalen och Perrelli får inte det genomslag vi (media) önskade/hoppades/trodde på.

Någon måste säga till när klipp med vår nya Björne kommer upp, måste se igen, så helt soklart jättebra rätt

Så.. för att få till någon som helst diskussion om detta öht, för att jag inte ska få denna tråd låst på fem röda, hur tror ni / vet ni att vi framstår i andra länders ögon detta år genom melodifestivalen, och tror ni / vet ni hur pass det påverkar relationer med övriga länder? Har program som melodifestivalen en politisk betydelse på något sätt, som exempelvis OS, eller är det enbart underhållning?

Själv tyckte jag årets var riktigt roligt, mina favoriter var finnarna, åter igen. Inga andra vågar så mycket som finnarna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

hur tror ni / vet ni att vi framstår i andra länders ögon detta år genom melodifestivalen

Som lallande nervösa fånar som har svårt att hålla reda på regler. Björn G:s så kallade skämt var enbart pinsamt att se.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tror att det påverkar någonting ärligt talat. Majoriteten av alla människor som utsätts för jippot ser det nog enbart som en kul grej. Vad som slår mig är dock hur fruktansvärt dåligt engelskt uttal många av "poänguppläsarna" har. Sen tänker man inte mer på den saken.

Personlig favorit för min del var definitivt Ani Lorak. Grrrr

Permalänk
Avstängd

tänkte direkt när björn gjorde som han gjorde, "åhh herregud han skämmer ju ut sverige inför hela europa"

Permalänk
Medlem

Fy f*n va dåligt Björn uppträdde, inte ens det minsta roligt. Han skämde bara ut sig.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Precis... den här jävla Björn Gustafsson... släng dig i sjön och stanna där. DU ÄR INTE ROLIG!

Sen nämde nån också att poänguppläsarna har dålig engelska. Ingen som märkte att Sveriges poänguppläsare hade SÄMST engelska av dem alla?! Eller försökte Björn Gustafsson vara rolig med engelskan?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Personligen tyckte jag Björn Gustafsson, tillsammans med en del av Luuks kommentarer och Frankrikes bidrag, var det enda roliga på hela kvällen.

Permalänk
Medlem

Herregud, vem vill ens se en repris på årets skämt själv? Han är ju för f*n inte rolig för fem öre! Inte nog med det, han skämde ut hela Sveriges befolkning. Och det tycker folk om?

Som kommenterades tidigare i tråden så kan jag bara hålla med om att han hade sämst engelskt utal av de alla, om än inte en blandning mellan svenska och engelska.

Permalänk
Medlem

Björn Gustafsson såg jag inte alls, men Charlotte Perelli är ju ändå det tråkigaste ni kunde ha skickat! Hon är inte dålig eller skämmer ut Sverige på nåt sätt, men det är ju praktiskt taget samma Carola-kopia som skickas i lite olika förpackning varje år. Rösta på något nytt nån gång (fast det är väl mest folk på 50+ som röstar).

För övrigt var det här nog sämsta melodifestivalen på många år... allmänt dåliga och/eller löjliga bidrag och för mycket kompisröstande!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jisses. Eurovision Contest, serious business. Om en vecka kommer ni bry er exakt lika mycket som resten av Europa, dvs. inte alls.
Jag tyckte fö. Björns uttal var ganska typiskt "svensk-engelskt" fast med adderad löjlighet. Roligt? njaaa. Något att hetsa upp sig över? Definitivt inte.

Permalänk
Medlem

Bästa startfältet på flera år. Sämsta låten vann.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

ITT: Serious business and RRRRAAAAGEE.

Permalänk
Medlem

Nej, jag förstår inte riktigt varför man ska hetsa upp sig över att vi möjligtvis framstår som idioter eller att humorn är helt fel i mångas ögon.
Men jag kan samtidigt förstå om man inte tycker om att vår dåliga svenska humor exponeras för omvärlden. Eller att man har svårt för just den typen av humor

Fast japsen lär väl älska oss märkliga svenskar ändå, de som kollar på detta, vill säga

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Kan ju dra några kommentarer som postade på neogaf om björn.

1: WTF? Sweden

2: Is the Swedish model guy stoned?

3. What the hell. The Swedish guy is awful.

4. He sounds slow.

5. What is the Swedish judge on? He doesn't seem to know where he is or what he's doing there?

6. rofl at this sweeeeeeeeedish guy!

7. Bjorn MUST be invited back next year.

8. @ Swedish judge

9. Björn Gustavsson (the guy who gave the swedish points) fucking rules

10. The swedish guy is a comedian, that's why he was "stoned".

Tror 7 och 9 och 10är svenskar, men dom andra är nog inte det.

Permalänk
Medlem

Ja, haha. Jag skulle direkt misstänka en inblandning av diverse preparat om jag såg ex Grekland med liknande "judge".

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

http://youtube.com/watch?v=ZpCdvuQp7cI

Fyfan vad vi garvade.

Hatar Eurovision men detta gjorde det värt tittandet!

Permalänk
Medlem

Hade det varit Robert Gustavsson som gjort samma grej hade alla hyllat honom...det vet ni alla också så kom inte med några eftersmart kommentarer nu.

Tycker det är som vanligt alla grannarna röstar på grannarna men vi i norden sket it, aja Ukraina och Azerbajan var dom jag tyckte skulle vinna iaf å otur för oss så vart det "fjasko".

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Hade det varit Robert Gustavsson som gjort samma grej hade alla hyllat honom...

Det är möjligt, men han hade gjort det bra också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Det är möjligt, men han hade gjort det bra också.

Bra och bra, Björn kör på sin grej lite nördig som oftast får svårt att prata pga nervositet.

Jag är inget Björnfan men jag garva ordentligt igår när han drog 12pts "skämtet" aja bryr mig igentligen inte speciellt mkt.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara bra att nån äntligen driver lite med universums mest onödiga tävling? Hetsa upp sig över schlager, wtf..

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Hade det varit Robert Gustavsson som gjort samma grej hade alla hyllat honom...det vet ni alla också så kom inte med några eftersmart kommentarer nu.

Tycker det är som vanligt alla grannarna röstar på grannarna men vi i norden sket it, aja Ukraina och Azerbajan var dom jag tyckte skulle vinna iaf å otur för oss så vart det "fjasko".

Jag hade då struntat fullständigt i om det vara Robert Gustafsson som gjorde det, han skulle fortfarande skämma ut hela sverige inför hela europa.
Han var inte speciellt rolig när han drog 12pts-skämtet tycker jag,
"Sch.. Sch.. Schweden" Där fattade ju ingen att han fejkade det..
( )

För övrigt så vinner vi aldrig eftersom vi som sagt alltd har Carola eller Carola-kopior.

Permalänk
Medlem
Citat:

För övrigt så vinner vi aldrig eftersom vi som sagt alltd har Carola eller Carola-kopior.

Därför alla dessa tävlingar suger, bara jädra "schlager" låtar som ändå aldrig kommer längre än sista plats.

Björn Gustafsson var väl sisådär, men skämma ut oss? Det är snarare IFPI och Håkan Roswall som skämmer ut Sverige.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JeRiN
Därför alla dessa tävlingar suger, bara jädra "schlager" låtar som ändå aldrig kommer längre än sista plats.

Björn Gustafsson var väl sisådär, men skämma ut oss? Det är snarare IFPI och Håkan Roswall som skämmer ut Sverige.

Jo, han skämmer ut sverige.
"Gud vad korkade svenskar är"
Det är nog precis vad tusentals personer tänkte igår om svenskar.

Och ja, jag hade gjort det bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
Jo, han skämmer ut sverige.
"Gud vad korkade svenskar är"
Det är nog precis vad tusentals personer tänkte igår om svenskar.

Och ja, jag hade gjort det bättre.

Tusentals? Låter ju helt förfärligt
Det är de där jäkla islänningarna, de hatar oss.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
tänkte direkt när björn gjorde som han gjorde, "åhh herregud han skämmer ju ut sverige inför hela europa"

Ja, för det lyckas inte Perrelli med?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Hade det varit Robert Gustavsson som gjort samma grej hade alla hyllat honom...det vet ni alla också så kom inte med några eftersmart kommentarer nu.

Faktiskt inte. Robert Gustavsson är minst lika torr som Björn enligt mig.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Vad gäller Björn så håller jag med dem flesta andra här inne att det var urdåligt, man såg/hörde ju att han var skitnervös även fast han skulle spela "osäker".

Sen, varför fick Bosnien Hercegovina 10p av oss? Sämsta jag sett på mycket länge?

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pondus
man såg/hörde ju att han var skitnervös även fast han skulle spela "osäker".

Ehm... nä?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Faktiskt inte. Robert Gustavsson är minst lika torr som Björn enligt mig.

Den fråga kanske inte var riktad exakt mot dig utan resten av allmänheten, du kände ju inte ens igen ett skämt när det trycktes upp i ansiktet på dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Den fråga kanske inte var riktad exakt mot dig utan resten av allmänheten, du kände ju inte ens igen ett skämt när det trycktes upp i ansiktet på dig.

Får jag inte säga vad jag tycker eller? Jag vet mycket väl att det var riktad till allmänheten, men jag skrev ändå vad jag tycker om hans påstående, därför skrev jag enligt mig.
Och vilket skämt snackar du om nu? Björns ... "skämt"? Lite förvirrad nu...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN