Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
å det beror ju lite på vad det är för yrke, jag är snart utbildad Svetsare/maskinskötare, blir inga problemför mig att ha tatueringarna inne i en verkstad, jag kan dock förstå att man inte får jobb som tex stå inne på Ica eller polis eller något sådant.

"går dock en verkstadsutbildning, svets, svarv, cnc etc. - men inget jag kommer jobba med sen."

Vad som helst kan hända i livet. Du är ju bara 18. Jag har haft flera helt olika yrken sen jag slutade plugget.

EDIT: Jag har inget emot din idé att skaffa bilden på handen, men tänk igenom det hela först. 18-åringar är inte direkt kända för att tänka igenom saker.
Du kommer att se ut som en kåkfarare med en tattuering på handen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Herregud, personligen så skulle inte jag vilja anställa någon i mitt företag med en stor döskalle tatuerat på hela handens översida.

Jag förstår till 100% en arbetsgivare som säger nej. En döskalle get inget gott första intryck och det ser inte trevligt ut öht.

Oavsett om arbetsgivaren är en idiot eller inte så är det han som varje månad betalar din lön, och i och med det så känns det inte lönt att börja ställa krav eller andra specifika saker. Ställa krav gör du senare, när du är anställd.
Problemet är bara att bli anställd med den handen.

Kan bara instämma och det gäller även underarmar. Har sett en del som har ungarnas namn tatuerade på underarmarna a`la Beckham. Nu när man är vuxen skulle jag skämmas om farsan hade mitt namn på underarmarna.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Kan bara instämma och det gäller även underarmar. Har sett en del som har ungarnas namn tatuerade på underarmarna a`la Beckham. Nu när man är vuxen skulle jag skämmas om farsan hade mitt namn på underarmarna.

HaHa - det hade jag med ^^ - man kan alltid be dom att tatuera över den
det ska jag göra med min underarm sen, ska förmodligen tatuera över den med en Tribal Sleev.

btw Mittens Bilden du länkade, du har inte tänk på att det är en unge som ritat den på en person (mamman eller pappan kanske) å de sen tatuerat in den???

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Den här tråden är ungefär smart VS dumb på något sätt.

En liten grabb som får för sig att förstöra sin arm och i och med det bli dömd för den. Och nu börjar han snacka om tribals, kan det bli värre?

Nejdu, tänk efter och mogna enligt mig, du kommer bara ångra dig.

Permalänk
Medlem

Lyssna inte på töntarna Rolle, just do it.

Permalänk

Jag blir lite smått ledsen på swec när ingen förstår Estoves sarkasm

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Stå på dig! Försäkringskassan bryr sig ändå inte om du är tatuerad...

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Medlem

I Miami Ink så har de i alla fall en långsökt sentimental historia om var tatuering.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

No woris - den kommer bli verklighet.

saken är den, jag kan själv förstå arbetsgivarna att de inte vill anställa en kille med tatuerad hand. men lixom Body Art är ju så snyggt, å det är en sak jag vet jag kommer tycka alltid - å vill de inte anställa mig för den jag är - förlorar dom en jävligt effektiv och arbetsvillig kille.

man kan ju säga att Tatueringen ser typ läskig ut - men det är inte sådan min person är - (Tycker dock de där tatueringarna är så Gryyyymt snygga)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
No woris - den kommer bli verklighet.

saken är den, jag kan själv förstå arbetsgivarna att de inte vill anställa en kille med tatuerad hand. men lixom Body Art är ju så snyggt, å det är en sak jag vet jag kommer tycka alltid - å vill de inte anställa mig för den jag är - förlorar dom en jävligt effektiv och arbetsvillig kille.

man kan ju säga att Tatueringen ser typ läskig ut - men det är inte sådan min person är - (Tycker dock de där tatueringarna är så Gryyyymt snygga)

Japp, jag förstår att den där tatueringen som du hittade på en hemsida för mindre än ett dygn sedan har växt i ditt inre och att du är helt säker på att du kommer tycka om den om 1 år.

Du måste vara den mest naiva person jag stött på över internet.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
man kan ju säga att Tatueringen ser typ läskig ut - men det är inte sådan min person är - (Tycker dock de där tatueringarna är så Gryyyymt snygga)

Den tatueringen, läskig?:P

Permalänk

Ärligt talat så håller jag med majoriteten som anser detta vara en dålig idé, för att nämna några skäl:

1. Motivet beslutades på "fem röda", en så pass omfattande och synlig tatuering ska inte göras innan man funderat länge och väl på saken.
Motiv ska växa fram eller åtminstone ha en längre period av eftertanke bakom sig, tycker man att motiv x fortfarande är lika snyggt efter 6-12 månaders funderande så är man på rätt spår.

2. Du ger själv en alldeles utmärkt beskrivning att du inte följer punkt 1 genom att du förmodligen ska göra en coverup av din underarmstatuering.
Ett bra motiv kan man bygga på till exempelvis en full sleeve, en dåligt genomtänkt görs om...

3. Ditt tilltänkta motiv är knappast lämpligt för vare sig en coverup eller borttagning med tanke på hur den är uppbyggd och var den placeras.
Med mycket skuggning och allmänt mörka partier så är du ganska körd om du ångrar dig, vilket återknyter till både punkt 1 & 2.

Tänk om, gör rätt är mitt tips.
Jag kommer inte sätta mig till doms över ditt ev. val att tatuera handen, även om jag själv inte skulle göra det.
Du bestämmer själv och får ta konsekvenserna av beslutet, däremot är det bara dumt att inte tänka länge och väl på allt vad beslutet innebär.

Kolla bara på "trendtatueringen" som tribaler onekligen är, dessa står tveklöst för flest coverups och laserborttagningar i förhållande till antal som görs.
Likaså är dom också den typ av tatueringar som är minst genomtänkta, det finns en enkel slutsats att dra av detta...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

saken är den att jag har funderat på detta i ca 1år. att ta en tatuering på handen i form av den jag hittade, så jag vet att den är perfekt helt enkelt, deta är inte direkt först bästa.

det ända som kan/kommer bli ett problem är ju det med arbetsgivarna - men somsakt - de går miste om en väldigt arbetsvillig/Motiverad kille.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90

men somsakt - de går miste om en väldigt arbetsvillig/Motiverad kille.

Det där låter ju väldigt häftigt och imponerar säkerligen på hela swec, men kontentan är ju fortf att du inte får jobbet. Är det verkligen värt det?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Det där låter ju väldigt häftigt och imponerar säkerligen på hela swec, men kontentan är ju fortf att du inte får jobbet. Är det verkligen värt det?

jag ska nog ändå starta eget, ska ev gå en kurs nu efter sommaren (små företagare)
men om inte det, så har klart blir det svårt att få jobb, men det blir inte omöjligt, har redan kontakter in till ett verkstadsjobb, min far är egen företagare - kan jobba där, en ingift släktings mamma har ett stort företag.

så jobb finns det.
sen tror jag inte att arbetsgivarna för Svetsare är så petiga ang tatueringar, då det är sådan efterfrågan på dom. (å vi har ju handskar på oss )

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Jag tycker att vi lägger ner diskussionen, rolle90 verkar bestämd över att förstöra sin hand i vilket fall som helst.
Bara han inte börjar whina när det väl är gjort (eller om han hamnar på soss, eller om han bara får skitjobb).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
jag ska nog ändå starta eget, ska ev gå en kurs nu efter sommaren (små företagare)

Det hade varit en intressant kurs för korta människor som har svårt att vara ute bland oss lite längre men som ändå vill starta företag.
Hur liten måste man vara för att få gå kursen?

Förstör din framtid du. Blir resultatet att du måste ta ut mer bidrag från staten än annars pga din idiotiska tatuering så blir jag dock lite purken. Att du är en framtida bidragstagare är rätt uppenbart.

Permalänk

Ta inte detta fel (hur nu det skulle gå till). Men du har inte mycket koll på läget när det gäller verkligheten.

Du snackar om att du ska inte jobba med det ena eller det andra, så det löser sig ändå.
Jag kan med 100% säkerhet säga att du har ingen aning om vad du vill jobba med längre fram. Det säger jag med god erfarenhet. Kom tillbaka om en 10 - 15 år. Jag garanterar dig att du jobbar med något helt annat än vad du skrivit här. Men det betyder inte att du jobbar med vad du vill.
På längre sikt så trillar du in på något som du verkligen vill syssla med, men kan inte få jobb eftersom du kanske måste vara representativ för företaget.

Det är mycket som kan hända och vid 18 års ålder har du väldigt lite koll på hur läget ligger till. Du håller säkerligen inte med, men så är det bara.

För övrigt så snackar du om att starta eget som ett alternativ till jobb. Än en gång så tror jag inte att du förstår hur svårt det egentligen är. Sen för den delen så snackar du om att starta en mindre skala av Komplett.se verksamhet. Då kliver du in i en redan mättad marknad. Vad är din gimic? Varför ska dom välja dig?
Starta eget i dagens Sverige är inte lätt. Långt därifrån.

Mitt råd är att skippa just en hand tatuering. Tatuera överarmarna, ryggen, magen, bröstet, benen. Vad fan som helst egentligen. Det går iallafall att täcka över utan att det ser skumt ut.
Eller vänta iallafall ett par år innan du tatuerar handen.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Medlem

Förresten, är du singel?

Tror inte att några tjejer kommer ta dig speciellt seriöst heller med en sådan tatuering på handen.

Permalänk
Medlem

Killen verkar ju ganska bestämd på sin sak, låt han genomföra det.

Men.. "Vad var det jag sa?" kommer du nog höra några gånger i ditt liv

EDIT: Ja, herregud, självklart. Det är bara att starta ett företag efter att du gått en sommarkurs på några timmar.

Förhelvete, gör inte den där tatueringen!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Låt honom göra den.
Skadar väl inte er mer än kanske några ören mer i skatt som ska gå till honom och det är systemets fel inte hans.
De örena är det ändå värt att se hans handtatuering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Låt honom göra den.
Skadar väl inte er mer än kanske några ören mer i skatt som ska gå till honom och det är systemets fel inte hans.
De örena är det ändå värt att se hans handtatuering.

Låt mig visa med en illustration hur mycket en swecare kan tjäna på att förhindra en individ från att genomföra detta.
http://static.pici.se/pictures/RdBCwuWiN.jpg

Sedan så finns det säkert någon som inte bryr sig om pengarna utan helt enkelt vill folks bästa. Möjligen finns det några som inte tänkt på något av dem utan helt enkelt känner för att klaga lite.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

nu tycker jag att folk ska ta å lugna ner sig lite.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

oj då vilken diskusion det blev om detta, med tanke på era reaktioner så det låter nästan som om han har lagt ett förslag på att hugga av handen.
visst det kanske inte är det bästa stället att ha en tatuering på men jag tycker att folk har blivit mer toleranta i dagens sammhälle, om ett par år kanske det är helt accepterat med tatueringar överallt på kroppen.

men jag tycker inte det är så jätte snyggt med en döskalle efter som det kan ge lite konstiga vibbar, finns säkert folk som tror att alla som har döskallar på sig är satanister eller något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
HaHa - det hade jag med ^^ - man kan alltid be dom att tatuera över den
det ska jag göra med min underarm sen, ska förmodligen tatuera över den med en Tribal Sleev.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
saken är den att jag har funderat på detta i ca 1år. att ta en tatuering på handen i form av den jag hittade, så jag vet att den är perfekt helt enkelt, deta är inte direkt först bästa.

det ända som kan/kommer bli ett problem är ju det med arbetsgivarna - men somsakt - de går miste om en väldigt arbetsvillig/Motiverad kille.

Does not compute, syntax error (vi är ju trots allt på ett datorforum)...

Skämt åtsido så ser nog alla utom du saken ur en nykter synvinkel, när man snackar om en coverup på sin knappt torkade underarmstatuering är det oansvarigt att tänka sig ytterligare en.
När motivet dessutom är ett beslut taget i stor hast så börjar det bli löjligt.

För det är så det är, även om du under en tid haft en ungefärlig idé om plats och typ av motiv är det likförbannat ett hafsverk.
Jag bryr mig inte om du genomför eller skippar denna tatuering, det är trots allt ditt beslut.
Men försök inte påstå att det är ett väl genomtänkt beslut, detta kräver mer än nån timmes surfande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det ifall du tex skulle åka in på sjukan och dom behöver sätta in dropp via handen?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Hur fungerar det ifall du tex skulle åka in på sjukan och dom behöver sätta in dropp via handen?

Det kommer vara hans minsta problem

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Hur fungerar det ifall du tex skulle åka in på sjukan och dom behöver sätta in dropp via handen?

i värsta fall så går det nog att fylla i den igen.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Jag tror inte du fattar vad han menade!
Man sätter aldrig ett dropp eller punkterar huden vid en tatuering, eftersom det är riskfyllt! Gissa varför kvinnor med tatueringar på ryggslutet inte kan få bedövning när de ska föda barn....

EDIT: Stavfel

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag är med majoriteten. Tänk igenom detta en gång till.
Du verkar ha bestämt dig för att du inte bryr dig om vad dina arbetsgivare säger, okej, det kan jag väl köpa. Men har du ens tänkt på att så gott som ALLA du möter kommer låta detta vara det de första tittar på när de bygger sitt första intryck av dig? Det är inte bara jobb som kan bli problematiskt, även saker som att hitta bostad kan bli svårare. Vad händer om du träffar den perfekta tjejen om några år, men hon inte är helt bekväm med din tatuering? När du är ute på krogen och någon idiot blir sugen på slagsmål, tror du inte att en kille med en döskalle på handen är en av de första dessa människor börjar jävlas med?
Säg vad man vill, men människor är fördomsfulla.

Sen är det ett psykologskt faktum att du OMÖJLIGT kan veta vad du vill om 10 år. Hur gärna man än vill tro att man alltid kommer vara den samma i sinnet, så kommer man inte att vara det. Kroppen åldras, och det gör även hjärnan. Ditt sinne är något fysikst, och kommer att hänga med i den förändringen. Framför allt händer det mycket i din ålder. Jag kan garantera att du kommer att se på livet på ett helt annat sätt om bara fem år, även om du just nu inte vill tro det.