Masters of Horror/Fear Itself

Permalänk

Masters of Horror/Fear Itself

Någon mer än jag som följer dessa två serier? För er som inte vet är det skräckserier där inga av avsnitten hänger ihop(vad kallas det?) utan nya handlingar varje gång. Olika kända skräckfilmsregissörer(eller liknande)får göra varsitt avsnitt där dem får hyffsat fria händer, dessvärre har jag hört att i nya Fear Itself får dem mycket mindre frihet. Några av dem kända regissörerna som är med är: John Carpenter(Halloween, The Thing),Dario Argento, John Landis och Joe Dante(Twilight Zone: The Movie).

Dem bästa avsnitten är enligt mig Cigarrete Burns, The Fair-Haired Child, Jenifer och den nya The Sacrifice.

Permalänk
Medlem

Fear Itself? Aldrig hört talats om.. Blir till att leta upp och köpa!

Master of horrors ä rjuh bara klockrent, ltie som de gamla tales from the crypt fast mycket bättre

Permalänk

Eftersom MoH inte fick nytt förtroende av Showtime så valde dem att fortsätta på en ny kanal med nytt namn, så det är inofficiellt säsong 3 av MoH. Det är vad jag har hört iallafall.

Permalänk
Medlem

Det är inte inofficiellt säsong 3 av MoH. Det är snarare en fortsättning på samma koncept, men det är inte längre Cable som på Showtime. På cable-tv får man svära, visa blod och naket hur mycket man vill. På Network får man knappt visa något. Just därför hoppade många regissörer av också. Så Fear Itself är snarare en nervattnad fortsättning på Masters of Horror. TV-skräck, alltså.

Permalänk

Enligt mig gör det inte så mycket att dem bytte kanal. Skräck behöver inte ha något med blod att göra över huvudtaget. Och som man sett på MoH behöver inte en skräckfilm bli bra bara för att den innehåller mycket blod(Pelts någon?)

Permalänk
Medlem

Nej, det har inte med det att göra. Det handlar om att det blir inte Masters of Horror när de inte ens får uttrycka sig ordentligt. De blir ju censurerade, och det är därför i princip alla har hoppat av nu när showen har flyttat till network kanaler. Man behöver inte blod och svordomar. Men om man känner att det behövs för storyn, då? Tough luck, det får man inte. Att arbeta inom sådan TV är bland det svåraste och mest begränsade man kan göra eftersom det finns så grymt mycket man inte får göra eller som andra kommer säga till om.

Permalänk
Medlem

Fristående avsnitt kallas det när en serie inte har en sammanhängande handling.

Permalänk

Jag visste väl att det var nåt enkelt namn:P

Permalänk

"Masters Of Horror" är bra, "Fear Itself" har jag inte sett.

Permalänk

Har precis sett avsnitt 3. Även om det inte var skräck så var det ändå spännande och ett bra avsnitt. Fear Itself's första tre avsnitt håller alla mycket högre klass än många MoH avsnitt.

Permalänk
Medlem

hört om dessa och även sett ett par avsnitt, frågan är då vart får jag tag på alla säsonger samt alla filmer för om jag fattat det rätt så finns det några säsonger och nu senare även små filmer som är ungefär lika långa som säsongs avsnitten!
tipps på andra liknande program/filmer välkomnas varmt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Hmm när du säger små filmer är det enda jag kan tänka mig avsnitten ur MoH som släpps en och en. Finns på de flesta sidor där man kan köpa dvd-filmer. Ginza, Discshop och Webhallen. Du kan ju börja med att kolla på säsong 1,2 av MoH och säsong 1 av Fear Itself.

Permalänk
Medlem

MoH: Imprint
Film som fått mig att vrida mig såpass mycket vill jag inte vara med om igen, sågs runt 3 på natten någon gång. I en källare ensam! xD

Ska dock bli kul att titta in dessa Fear Itself avsnitten, känner att lite vättig skräck/horror behövs.

Permalänk
Medlem

Skräckfilmer borde förbjudas imo, förstår inte riktigt varför endel tycker om dom.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Skräckfilmer borde förbjudas imo, förstår inte riktigt varför endel tycker om dom.

Så du vill hellre, helt ärligt, förbjuda skräckfilmer och därigenom genomföra grov censur och kränkande av mänskliga rättigheter, än att helt enkelt bara inte titta på dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Skräckfilmer borde förbjudas imo, förstår inte riktigt varför endel tycker om dom.

Nu har jag visserligen inte läst alla inlägg, men jag vågar ändå påstå att detta var det mest urblåsta på väldigt länge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Skräckfilmer borde förbjudas imo, förstår inte riktigt varför endel tycker om dom.

Det är helt enkelt underhållande, spännande och osv.

Tycker du inte om det så titta inte.

Permalänk
Medlem

Har tittat på tre avsnitt av Masters of Horror, riktigt bra!

EDIT: Tittade på John Carpenters avsnitt och det var riktigt, riktigt bra, men efter avsnitt tre så börjar det gå utför, avsnitt 4 och 5 sög ju hängpung. :S

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Såg 1 avsnitt igår, och måste tyvärr säga att jag inte är särskillt imponerad. Stämningsmässigt var det väl ok, men hur originellt är det?

En vampyr från Rumänien? Extremt klyschigt. Det enda som saknades var ju att han skulle säga "I want to suck you bloooooood, ah, ah, ah"...

Dold text

Hade kanske för höga förväntningar. Hoppas att de kommande avsnitten håller högre klass.

Edit: La in det i en spoiler-tag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Såg 1 avsnitt igår, och måste tyvärr säga att jag inte är särskillt imponerad. Stämningsmässigt var det väl ok, men hur originellt är det?

En vampyr från Rumänien? Extremt klyschigt. Det enda som saknades var ju att han skulle säga "I want to suck you bloooooood, ah, ah, ah"...

Dold text

Hade kanske för höga förväntningar. Hoppas att de kommande avsnitten håller högre klass.

Edit: La in det i en spoiler-tag.

Titta på avsnitt 8.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Såg 1 avsnitt igår, och måste tyvärr säga att jag inte är särskillt imponerad. Stämningsmässigt var det väl ok, men hur originellt är det?

En vampyr från Rumänien? Extremt klyschigt. Det enda som saknades var ju att han skulle säga "I want to suck you bloooooood, ah, ah, ah"...

Dold text

Hade kanske för höga förväntningar. Hoppas att de kommande avsnitten håller högre klass.

Edit: La in det i en spoiler-tag.

avsnitt 2 håller ingen hög klass den heller, medans trean är ganska intressant trots att det inte är skräck. Men som sagt, se säsong 1 av MoH avsnitt 4,8,9,11,13. Dem ända sevärda enligt mig. I säsong 2 är det 2 och 6 som är relativt bra men dem flesta funkar ganska bra att kolla på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
avsnitt 2 håller ingen hög klass den heller, medans trean är ganska intressant trots att det inte är skräck. Men som sagt, se säsong 1 av MoH avsnitt 4,8,9,11,13. Dem ända sevärda enligt mig. I säsong 2 är det 2 och 6 som är relativt bra men dem flesta funkar ganska bra att kolla på.

Avsnitt 4 tyckte jag var riktigt djävla dålig, trean var däremot bra som fan.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Hedersmedlem

Trist att Fear Itself håller så låg kvalitet. Hade ju varit riktigt kul med en bra skräckserie.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Avsnitt 4 tyckte jag var riktigt djävla dålig, trean var däremot bra som fan.

Dance of the Dead??? Menar du helt seriöst att du tyckte Dance of the Dead var bra?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Dance of the Dead??? Menar du helt seriöst att du tyckte Dance of the Dead var bra?:P

Haha, inte "bra som fan" då men den var la underhållande. Jenifer var riktigt dålig, kunde inte ens titta klart på den. Men den bästa by far är ju John Carpenters Cigarette burns eller vad säger du?

Visa signatur

rragon

Permalänk

Joda ingen slår Cigarette Burns än. Men för mig var det tvärtom, kladade aldrig av att se klart dance of the dead. Ett avsnitt jag helt ändrat åsikt om är Pelts, såg den för andra gången nu och måste säga att jag inte förstår varför jag tyckte det var så dåligt.

Permalänk

Tycker att Incidents on and off a mountain road är riktigt bra med förutom Cigarette Burns

Permalänk
Medlem

Såg precis det senaste avsnittet, New Years Day. Det var ett bra manus, men dåligt regisserat och fotat. En besvikelse, speciellt med tanke på vad som kunde ha gjorts med manuset.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har nästan tappat lusten att se nya avsnitt, alla håller så låg kvalitet.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Skräckfilmer borde förbjudas imo, förstår inte riktigt varför endel tycker om dom.

och porr borde förbjudas med då då slipper vi alla våldtäcksmän

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.