Permalänk

För vi har tagit studenten!

Fy faan vad vi är bra!

Här kommer den frågan ni troligtvis redan svarat på X antal gånger men i och med att det har varit i muntlig form är det nu dags för er att skriva av er lite...

Vad ska ni hitta på i sommar och framöver i erat "fria" liv?

Jag ska börja jobba nu på måndag ända fram tills augusti då jag och en föredetta(!) klass kompis ska åka på en bartender utbildning i Spannien som varar i 2 veckor, efter de så fortsätter jag jobba hemma i sverige nåra veckor till på samma ställe som innan. Nu har jag en liten period där jag inte vet vad jag ska hitta på men i januari så rycker jag in i lumpen som stdridsfordonsförare vid Livgardet i Stockholm. När det har blvit en man av mig och jag är färdig med lumpen så sticker jag troligtvis till Cannada och gör en eller två skid sessonger där. Mer än så vet jag inte kanske blir te o börja plugga till polis/brandman efter de (eventuellt blir de utlandstjänst istället för plugget)!

Där har ni mitt liv de kommande åren, hur ser erat ut?

Mvh en hes student!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Gratulerar! Själv tar jag ett mellanår och jobbar, sen blir det juridikstudier (om jag inte kommer på nåt bättre). Sen ut i arbetslivet... fast före det ska jag nog göra något roligt nåt år tror jag... typ jobba utomlands eller nåt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

7.7 blir det tjänstgöring vid Nylands Brigad i minst 180 dygn. Sen efter det åker man troligtvis utomlands och arbetar.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Rycker in som bevakningssoldat/bilförare i Karlskrona 28 juli. Efter det vet man aldrig vad som händer

Permalänk

Ska till Thailand i en månad med en polare sen förhoppningsvis komma in på Europaprogrammet i gbg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
Rycker in som bevakningssoldat/bilförare i Karlskrona 28 juli. Efter det vet man aldrig vad som händer

hahahaha, se fram emot 3 månader i ett gammalt fort ute på en ö i skärgården;)

om ni har tur kan ni få åka in till stan på onsdagar, annars så är det hemfärden på fredagar som gäller;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Ska jobba denna sommaren, sen efter det börjar man högskolan...

Känns som om man bara går i skolan hela tiden. :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Grattis!
Blir Thailand i 3v, sedan lite sommarjobb, sedan högskola i linköping för mig...
Känner mig inte direkt "fri", då det blir fortsatt plugg till hösten

Permalänk
Medlem

Jag är arbetslös, sökt en massa jobb men det är ju inte lätt att få något vettigt. Visst kanske man skulle kunna få något säljarjobb men jag har ingen lust att jobba på provision. Jag ska i alla fall vänta ett år med att fortsätta plugget, var så sjukt skoltrött på slutet så jag tror det blir bäst så, men det gäller ju att få jobb snart, annars blir det inte kul.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

Eftersom ni nu äntligen är färdiga med skolan, så säger jag bara:

Välkommen till arbetslösheten!

Permalänk
Medlem

I sommar ska jag inte göra ett skit. Känns som sista sommaren man har tid att va helt ledig.
Sen blir det att börja plugga igen, Lith Datateknik 5 år...

Permalänk
Hedersmedlem

Började jobba i Torsdags. Ska väl jobba i kanske 1-2 veckor till då jobbet(bygg) förmodligen kommer vara klart och då är det semester ett tag och sen kanske det blir mer bygg i höst. Så fortsätter jag försöka jobba i ett år tills nästa höst då jag tänkt studera datateknik i v-rås.

Permalänk
Medlem

börjar jobba imorrn (eller ja, har ju jobbat helger osv förut, men ändå), sen blir de väl säkerligen jobb där nått år. sen blir de att åka iväg och plugga tror jag.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
Rycker in som bevakningssoldat/bilförare i Karlskrona 28 juli. Efter det vet man aldrig vad som händer

Trevligt med nån mer som ska till Karlskrona. Fast jag ska ju iofs hålla mig till stridsbåtarna, båtchef närmare bestämt. Vi kanske ses...

Efter det blir det nog till att studera till Civ. Ing. på Chalmers. Data eller Elektroteknik är väl det jag har funderat på men man vet ju aldrig. Kanske dyker det upp nått bra jobb.

Men fram tills inryck så ska jag bara koppla av och ha ledigt. Skolan har varit otroligt jobbig rätt ofta faktiskt. Ska hinna med att åka på Peace&Love och vara på landet och köra båt.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Ska tågluffa en månad i Östeuropa tillsammans med två vänner med start nästa vecka. Till hösten ska jag flytta till Lund och förmodligen läsa Teknisk nanovetenskap (300hp).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrustoR
Ska tågluffa en månad i Östeuropa tillsammans med två vänner med start nästa vecka. Till hösten ska jag flytta till Lund och förmodligen läsa Teknisk nanovetenskap (300hp).

http://www.imdb.com/title/tt0450278/

Akta dig...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem

Orka fira studenten. Mer hypad tillställning får man leta efter.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Känns som att vissa borde få gå om ett år eller två med tanke på hur de stavar..

Själv flyttar man till australien för att läsa 6 månader för att sedan läsa 2 år dubbel master. Yay.

Grattis till studenten, nu har ni 2 val 1. Bli arbetslösa eller sitta på kassan på donken 2. Läsa vidare 3-5 år till.

Permalänk
Medlem

Inte ett skit. Arbetslös

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Som naagon sa, "jag ska vara ledig hela sommaren"-->Laett det baesta alternativet, goer saa!! Jag aangrar att jag inte var det innan studierna/lumpen, sommarlovet kommer aldrig igen (well, vid 65 aars aalder...) och det aer tungt.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
7.7 blir det tjänstgöring vid Nylands Brigad i minst 180 dygn. Sen efter det åker man troligtvis utomlands och arbetar.

Hajoo me dagan!

HAAHAHA OHI ON!

(Finskgrej, ni svenskar skulle inte förstå.)

Visa signatur

Vem vaktar vakterna?

Permalänk
Medlem

Haha, Hajoo på du bara, int ti tag de så hårt, alla gör det ändå på ett eller annat sätt

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Snart kommer ni inse hur fantastiskt det var att på gymnasiet få GRATIS pengar. Pengar som ingen ville ha tillbaka, och som ni fick göra vad ni ville med.

Det kommer ni aldrig få igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Haha, Hajoo på du bara, int ti tag de så hårt, alla gör det ändå på ett eller annat sätt

'

Nä... Ohi on 0

<- D-karl (nä, ja väger int 150 )

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Re: För vi har tagit studenten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Fy faan vad vi är bra!

Mja, så himla bra är ni inte. Ursäkta mig om jag är lite överkänslig mot skräniga studenter efter 1,5 veckas tutande och skrikande på stan.

Nåväl. Välkommen ut från den vanliga skolans skyddade värld.

1. Det är nu du börjar lära dig nånting om livet.
2. Det kommer nästan garanterat inte bli riktigt som du tänkt dig.

Permalänk
Medlem

Re: Re: För vi har tagit studenten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Mja, så himla bra är ni inte. Ursäkta mig om jag är lite överkänslig mot skräniga studenter efter 1,5 veckas tutande och skrikande på stan.

Nåväl. Välkommen ut från den vanliga skolans skyddade värld.

1. Det är nu du börjar lära dig nånting om livet.
2. Det kommer nästan garanterat inte bli riktigt som du tänkt dig.

"Life is like a box of chocolates..."

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
'

Nä... Ohi on 0

<- D-karl (nä, ja väger int 150 )

Man kan no va A-karl som 150 kilogrammare

Vad i helvete har du för fel som har D papper, C förstår jag, men D. Du måste ju mer eller mindre va handikappad på alla sätt för att få D papper.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Man kan no va A-karl som 150 kilogrammare

Vad i helvete har du för fel som har D papper, C förstår jag, men D. Du måste ju mer eller mindre va handikappad på alla sätt för att få D papper.

Diabetes typ 1 (ungdoms, int 150kg versionen)... behövd int ens fara på uppbåd

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Just så, int kan ja nu heller säg gratulerar, för jag är en pami som ser fram emot militärtjänstgöringen

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Just så, int kan ja nu heller säg gratulerar, för jag är en pami som ser fram emot militärtjänstgöringen

Janå, sku nog jag o... men ja vejt no beter sakre att göra i 180 dagar

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum