Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
när de dör av svält är det i 28 dagar senare, som inte ens hade några zombies och att imitera en zombie gör de i shaun of the dead:)

Hade för mig att det var dö av svält dem gjorde i day of the dead. Var det kanske en tropisk ö dem åkte till i den?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Touché! Enligt SAOL eller? Tror det är en smaksak i det här fallet, tillämpar du även denna regel på t.ex. skateboard, deadline eller slogan?

Det är faktiskt inte en smaksak, då Zombies är det engelska ordet, men enligt svensk grammatik så blir det helt enkelt "zombier", alternativt "Zombisar", beroende på om man lånar ordet från engelskan (zombisar) eller ursprungs ordet "Zombi" från Haiti. Zombies är dock grammatiskt fel och det engelska ordet.

Och nej, jag kan inte mycket om grammatik. Jag vet bara en massa om zombies... Skrev en B-uppsats i ämnet, där jag till en början använde ordet "zombies", och alla professorer som läste det tillrättavisade mig att det svenska ordet faktiskt är "zombier", och förklarade sedan varför. Jag köper det, och såhär i efterhand är det ju rent ut sagt logiskt att det skulle vara just zombier.

Ang. Zombie "regler" så anser även jag att det är Romero's regler som gäller när man pratar om just regler. Men det finns ju fler icke-Romero filmer än vad det finns Romero-filmer. Endast 5 i antal just nu, fast en sjätte på gång!

Om vi ska utgå från "stereotyp" zombien, så är zombier inte intresserade av varandra eftersom alla zombier är döda. Och zombier må vara dumma och idiotiska, men de har en otrolig instinkt och otroligt utvecklade sinnen. Hur de spårar sig till mänskligt kött är svårt att veta, men vi kan vara säkra på att de gör det med ett av sina fem sinnen. Antagligen lukt. Eller kanske t.o.m. något sjätte sinne, som vi ej har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Men då måste dom väl ha någon sorts intelligens. Kannibalism är väl mer en moral fråga.

I människans fall är det kanske en moralfråga. Men det finns antagligen en instinkt som säger en att man inte bör äta av sin egen ras, de flesta djur fungerar väl så och jag vet inte om man kan säga att dom har moral…

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
... och att imitera en zombie gör de i shaun of the dead:)

Och i The Dead Hate the Living, och det fungerade lika bra då. Men det är mest på "skämt" i båda filmerna. Att imitera en zombie hade ju aldrig gått egentligen, då man utstrålar t.ex. kroppsvärme, till skillnad från en zombie.

Permalänk
Medlem

5 Scientific Reasons a Zombie Apocalypse Could Actually Happen
http://www.cracked.com/article_15643_5-scientific-reasons-zom...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Vi som spelar Left 4 Dead vet ju att det finns 5 olika typer av Zombies utöver de vanliga hjärndöda tråkiga jävlarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wikipedia

The Boomer (Sprängaren) är en mycket överviktig zombie som kan kräkas galla mot Överlevarna, vilket gör dem blinda. När denna varelse dör så sprängs den bokstavligt talat i bitar, vilket gör de närmaste Överlevande i stort sett blinda i 10-15 sekunder vilket kan vara mer än nog ifall de kämpar mot en hord av infekterade.födas av en lagkamrat eller om varelsen går till reträtt.

The Smoker (Rökaren) är en zombie med en mycket lång pisk-liknande tunga som kan dra Överlevare bort från deras lagkamrater. När den utsätts för fara kan den spruta grön rök, något som förstör Överlevarens syn.

The Tank (Stridsvagnen) är en enorm muskulös zombie som kan kasta stora föremål, såsom bilar eller stora bitar betong. Denna varelse har ett mycket högt antal skadepoäng.

The Witch (Häxan) är den ende av den speciella monsterklassen som inte är tillgänglig för någon av spelarna. Hon är speciell på det sättet att hon förhåller sig neutral gentemot spelarna. Hon reagerar dock, från spelarnas synpunkt, negativt mot ljus, beröring och skottlossning i närheten. Hon kommer att kunna döda en spelkaraktär med en träff samt ha nästan lika mycket hälsa som en tank och kommer därför att vara den svåraste motståndaren för spelarna. Utseendemässigt så kommer hon att se ut som de andra infekterade (fast endast iförd underkläderna), dock så kommer spelarna att kunna höra henne gråta så att de vet att undvika henne.

Permalänk
Medlem

"Zombies" är även en vedertagen symbol för allt skit som kan tänkas hända.

http://zombiehunters.org/forum/index.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Hade för mig att det var dö av svält dem gjorde i day of the dead. Var det kanske en tropisk ö dem åkte till i den?

i day of the dead åker de till en ö i slutet med helikopter;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Klart att det finns zomb0s!

Allvarligt talat så har jag funderat på hur fucked jag vore om det skulle bryta ut en sådan plague om jag befann mig i antingen huset i stan alt. sommarhuset. För många samt för stora fönster!

Således, det handlar bara om NÄR de kommer! be sure to barricade yourselves! Se till att ha en tung bokhylla som gör att ni kan blockera erat rum så att ni åtminstone är säkra från (eventuellt) mindre mänskliga familjemedlemmar.

Dessutom, ha allting ett längre spjutaktigt vapen på ert rum! Basebollträ är jobbiga då ni måste sätta första svingen för annars är ni fooked!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag har redan planerat ut min Zombie plan.
har ni!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag vet bara en massa om zombies... Skrev en B-uppsats i ämnet

Ah, under vilken licens? Jag läser den gärna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Vi som spelar Left 4 Dead vet ju att det finns 5 olika typer av Zombies utöver de vanliga hjärndöda tråkiga jävlarna

Fienderna i Left 4 Dead är inte zombier, utan infekterade. Precis som i 28 days later och andra "moderna" zombiefilmer.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ah, under vilken licens? Jag läser den gärna.

Licens? Huh? Jag skrev den på Göteborgs Universitet om det är det du undrar. Spaghetti Zombier heter den nog, om jag inte minns fel. Den är inte så jättebra, men ett tappert försök till ens första uppsats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Jag har redan planerat ut min Zombie plan.
har ni!

Ja, flera ggr om.
Har ett par stycken planer att välja på även om den primära misslyckas.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Zombier äter enbart färsk hjärna för att den lindrar smärtan att vara död. Hjärna är deras morfin. Dom är pundare, som oss alla.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |