Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz

daVani:
vart kommer din statistik om att "dom FLESTA araber" gör si och så?
Frågan är vad du jämför med...
100 araber som är dumma i huvet och 100 svenskar som har välbetalda jobb och ordnade liv?
Sanningen är att det inte finns enbart dom 100 som du känner. Hänger du med?

Men jag håller med om att araberna i rosengård är för mycket. Men så är det inte överallt. Kan lova dig att iranierna i västerås är precis likadana

Pz Out!

Egna erfarenheter min vän. Jag bor i Malmö, har bott på tre blatte ställen (Kroksbäck, Holma och Rosengård) så jag vet hur de är. Bor du här nere lär du dig att inte gilla dem.

Jag jämför inte heller med nån, det räcker att man öppnar ögonen lite och kollar på verkligheten.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Egna erfarenheter min vän. Jag bor i Malmö, har bott på tre blatte ställen (Kroksbäck, Holma och Rosengård) så jag vet hur de är. Bor du här nere lär du dig att inte gilla dem.

Jag jämför inte heller med nån, det räcker att man öppnar ögonen lite och kollar på verkligheten.

Lägg ner nu...
Nu snackar du om idioterna som bor där nere.
Sluta slänga ur dig idiotiska kommentarer. Jag vet att dom är idioter där nere, men stör mig nåt otroligt på att du dömmer alla och drar en konstig(?) statistik över att "dom flesta är idioter, ett fåtal är bra och jag tycker synd om dom".

Läs det du skrev en gång till så förstår du vad jag menar, gör du inte det då tror jag inte att vi kan förstå varandra...
Äru med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Lägg ner nu...
Nu snackar du om idioterna som bor där nere.
Sluta slänga ur dig idiotiska kommentarer. Jag vet att dom är idioter där nere, men stör mig nåt otroligt på att du dömmer alla och drar en konstig(?) statistik över att "dom flesta är idioter, ett fåtal är bra och jag tycker synd om dom".

Läs det du skrev en gång till så förstår du vad jag menar, gör du inte det då tror jag inte att vi kan förstå varandra...
Äru med?

Nej jag är inte med. Jag vill tänka som du men jag kan inte, inte efter allt jag har varit med om och sett.

Var bor du om jag får fråga.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Nej jag är inte med. Jag vill tänka som du men jag kan inte, inte efter allt jag har varit med om och sett.

Var bor du om jag får fråga.

Ja då är det faktiskt inte mycket jag kan göra... Det är helt upp till dig.

Där jag bor är det mycket Somalier, eller mörka människor över huvudtaget.
Jag kan lova dig att måååånga är katastrof som förstör, rånar, slår, och skräpar ner överallt. Men jag har lärt mig att man inte drar en slutsats om en folklgrupp efter ett antal individer även om det är många det handlar om.

Förklaringen till varför dessa afrikaner gör som dom gör (teori) är att det har blivit en ond cirkel. Det började med några stycken bråkstakar och nu importeras det ännu mer och alla hamnar på samma ställe och nykomlingarna lär sig av dom gamla.

Har många många afrikanska vänner som är hur underbara som helst. Och även om jag inte hade haft afrikanska vänner så hade jag inte dragit alla över en kam

I mitt område är dom som dom är. Men på andra ställen är dom inte det.

Iranierna i västerås är rena katastrofen. jag vet inte om du känner till dom. Men dom är ungefär som araberna i rosengård.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Ja då är det faktiskt inte mycket jag kan göra... Det är helt upp till dig.

Där jag bor är det mycket Somalier, eller mörka människor över huvudtaget.
Jag kan lova dig att måååånga är katastrof som förstör, rånar, slår, och skräpar ner överallt. Men jag har lärt mig att man inte drar en slutsats om en folklgrupp efter ett antal individer även om det är många det handlar om.

Förklaringen till varför dessa afrikaner gör som dom gör (teori) är att det har blivit en ond cirkel. Det började med några stycken bråkstakar och nu importeras det ännu mer och alla hamnar på samma ställe och nykomlingarna lär sig av dom gamla.

Har många många afrikanska vänner som är hur underbara som helst. Och även om jag inte hade haft afrikanska vänner så hade jag inte dragit alla över en kam

I mitt område är dom som dom är. Men på andra ställen är dom inte det.

Iranierna i västerås är rena katastrofen. jag vet inte om du känner till dom. Men dom är ungefär som araberna i rosengård.

Det är bra att du kan tänka så positivt, jag kan inte göra så.

Jag är förresten svårt att tro att iranierna i Västerås är som araberna här i Rosengård, inget tar katastrofpriset från dem. Nej jag känner inte till dem, har aldrig hört om det heller, men ändå.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Det är bra att du kan tänka så positivt, jag kan inte göra så.

Jag är förresten svårt att tro att iranierna i Västerås är som araberna här i Rosengård, inget tar katastrofpriset från dem. Nej jag känner inte till dem, har aldrig hört om det heller, men ändå.

Där kommer dina förutfattade meningar om människor.
Du tror inte om de dina men tror allt om alla andra.

Så bara för att de är iranier så kan dom inte vara som araberna i rosengård? Har jag förstått dig rätt?
Om nej. Varför kan dom inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Där kommer dina förutfattade meningar om människor.
Du tror inte om de dina men tror allt om alla andra.

Så bara för att de är iranier så kan dom inte vara som araberna i rosengård? Har jag förstått dig rätt?
Om nej. Varför kan dom inte?

INGEN kan vara som dem i Rosengård... förstår du nu hur jag menar? Det handlar inte om att jag är från Iran. Du kunde lika gärna sagt... bosnier eller turkar, spelar ingen roll. Ingen är som dem i Rosengård.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
INGEN kan vara som dem i Rosengård... förstår du nu hur jag menar? Det handlar inte om att jag är från Iran. Du kunde lika gärna sagt... bosnier eller turkar, spelar ingen roll. Ingen är som dem i Rosengård.

ok...

Permalänk
Medlem

Iranier som är galna? Äru bäng eller?!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Ja då är det faktiskt inte mycket jag kan göra... Det är helt upp till dig.

Där jag bor är det mycket Somalier, eller mörka människor över huvudtaget.
Jag kan lova dig att måååånga är katastrof som förstör, rånar, slår, och skräpar ner överallt. Men jag har lärt mig att man inte drar en slutsats om en folklgrupp efter ett antal individer även om det är många det handlar om.

Förklaringen till varför dessa afrikaner gör som dom gör (teori) är att det har blivit en ond cirkel. Det började med några stycken bråkstakar och nu importeras det ännu mer och alla hamnar på samma ställe och nykomlingarna lär sig av dom gamla.

Har många många afrikanska vänner som är hur underbara som helst. Och även om jag inte hade haft afrikanska vänner så hade jag inte dragit alla över en kam

I mitt område är dom som dom är. Men på andra ställen är dom inte det.

Iranierna i västerås är rena katastrofen. jag vet inte om du känner till dom. Men dom är ungefär som araberna i rosengård.

snacka inte skit nu, om du inte har något fakta och har bara hört nåt från dina jävla polare så ska du hålla käft.

sånt snack som du och dina rasse polare sprider leder till hat mot andra människor, om en arab eller svensk har gjort sig skylldig till brott så är den personen kriminell och det har inget med sin bakgrund å göra.

lägg ner med det här hat mot invandrare för att invandrare kommer inte att försvinna härifrån och det kommer alldrig att bli inegration så länge det finns folk som du.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
snacka inte skit nu, om du inte har något fakta och har bara hört nåt från dina jävla polare så ska du hålla käft.

sånt snack som du och dina rasse polare sprider leder till hat mot andra människor, om en arab eller svensk har gjort sig skylldig till brott så är den personen kriminell och det har inget med sin bakgrund å göra.

lägg ner med det här hat mot invandrare för att invandrare kommer inte att försvinna härifrån och det kommer alldrig att bli inegration så länge det finns folk som du.

Du behöver inte ha den där skitattityden i ett DISKUSSIONS FORUM. Jag får ha vilka jävla åsikter jag vill så länge de inte kränker någon. Och vart i det jag skrev hittar du ens en gnutta racism?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Vilken otrolig förlust det vore att inte ha Pizza eller McDonalds.

Så du sitter här och säger att du bara äter svensk husmanskost, och därmed basta? (Och förövrigt, om svenska folket inte hade uppskattat pizza, hade du inte hittat en pizzeria var tioende meter. So, in yo face. )

Förövrigt, var det inte AFA-idioter som låg bakom allt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Du behöver inte ha den där skitattityden i ett DISKUSSIONS FORUM. Jag får ha vilka jävla åsikter jag vill så länge de inte kränker någon. Och vart i det jag skrev hittar du ens en gnutta racism?

jag känner mig jävligt kränkt med din bullshit, du snackar massa skit om invandrare och tycker inte att det är kränkning, om du har nåt emot invandrare i din förort så ska du tala om det genom att ge ett förslag till komunen och vara aktiv til latt hitta en lösning och inte fan komma till ett forum och snacka skit om andra. typiskt rasee attityd!

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
jag känner mig jävligt kränkt med din bullshit, du snackar massa skit om invandrare och tycker inte att det är kränkning, om du har nåt emot invandrare i din förort så ska du tala om det genom att ge ett förslag till komunen och vara aktiv til latt hitta en lösning och inte fan komma till ett forum och snacka skit om andra. typiskt rasee attityd!

HAHAHAHAHA!!!
Fan vad jag sket på mig av skratt när jag läste det där :D:D:D:D

Det är väldigt typiskt OSS araber... Går in i en diskussion väldigt lugnt och civiliserat men när någon inte tycker som OSS så blir vi jättearga och tycker den andre är dum i huvudet.

Oj vad jag är rasistisk som kritiserar min egna folkgrupp

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Förövrigt, var det inte AFA-idioter som låg bakom allt?

Musslorna behövde hjälp med stenkastningen, så dom ringde efter AFA. Och dom är alltid sugna på att kasta sten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
jag känner mig jävligt kränkt med din bullshit, du snackar massa skit om invandrare och tycker inte att det är kränkning, om du har nåt emot invandrare i din förort så ska du tala om det genom att ge ett förslag till komunen och vara aktiv til latt hitta en lösning och inte fan komma till ett forum och snacka skit om andra. typiskt rasee attityd!

Snyft, snyft.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Så du sitter här och säger att du bara äter svensk husmanskost, och därmed basta? (Och förövrigt, om svenska folket inte hade uppskattat pizza, hade du inte hittat en pizzeria var tioende meter. So, in yo face. )

Förövrigt, var det inte AFA-idioter som låg bakom allt?

Det e samma idioter som alltid slåss och förstör som är i Rosengård nu, många av dom AFA men vissa bara allmänt idiotiska. En kompis hade läst i tidningen där nån snut hade kommenterat detta med ~"det är samma folk vi ser slåss efter fotbollsmatcher och i lund när där var kravaller senast".

Såvitt jag förstått började det med ett tjafs om en källarmoske och så fort det blev allmänt känt om bråket tog alla idioterna och parkerade sin stenkastande skitta röv där ute för att börja bråka.

Man börjar ju tröttna på detta...

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
HAHAHAHAHA!!!
Fan vad jag sket på mig av skratt när jag läste det där :D:D:D:D

Det är väldigt typiskt OSS araber... Går in i en diskussion väldigt lugnt och civiliserat men när någon inte tycker som OSS så blir vi jättearga och tycker den andre är dum i huvudet.

Oj vad jag är rasistisk som kritiserar min egna folkgrupp

man kritiserar inte folk genom att prata illa om någon annan eller prata bakom nån annan, det är ingen kritik.

jag är väldigt förbannad på vad israielerna gör nu i mellanöstern men jag kommer inte hit och sågar de. vad jag kan göra är att kanske demonstrera och visa vad jag tycker ute framför alla och det är det jag komemr att göra på fredag. (bara ett exempel)

om du kallar din förregånde diskussion var lung och civiliserad så tror jag att du är ute och cycklar.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
man kritiserar inte folk genom att prata illa om någon annan eller prata bakom nån annan, det är ingen kritik.

jag är väldigt förbannad på vad israielerna gör nu i mellanöstern men jag kommer inte hit och sågar de. vad jag kan göra är att kanske demonstrera och visa vad jag tycker ute framför alla och det är det jag komemr att göra på fredag. (bara ett exempel)

om du kallar din förregånde diskussion var lung och civiliserad så tror jag att du är ute och cycklar.

Klart det är kritik. Vad skulle det annars vara?

Jag kritiserar Israel hur mycket jag vill, även fast ingen representant för Israel finns här. Det kallas åsiktsfrihet och yttrandefrihet, och jävlar va underbart det är.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Varför ska alltid såna här diskussioner spåra ur och bli känslosamma? Enda som hände var att Arice feltolkade p4zzs inlägg. Arice förespråkar faktist goda saker i sina inlägg.

90% av all världens diskussioner pågår för att folk diskuterar olika saker och inte lyssnar på vad motparten verkligen säger.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är riktigt jävla sorgligt är att stackars gamla människor, som kanske inte har något val än att bo i Rosengård av ekonomiska skäl, fick sitta utan mat/hjälp eftersom hemtjänsten inte vågade sig ut. DET gör mig förbannad om något...

Permalänk
Medlem

Crippa90: kritik handlar om rätt och fel.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Är det flest araber i Rosengård? Eller är det bara någon sorts stämplad benämning? Jag trodde det var flest albaner, bosnier och så vidare...det är ju albanerna som sköter det mesta av våldet i t.ex. Landskrona. Hade inte förvånat mig om de ställer till det i Rosengård heller.

Den bakomliggande orsaken är förstås svenskarnas expertförmåga att blunda för uppenbara problem och låta integrationen förbli värdelös.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Är det flest araber i Rosengård? Eller är det bara någon sorts stämplad benämning? Jag trodde det var flest albaner, bosnier och så vidare...det är ju albanerna som sköter det mesta av våldet i t.ex. Landskrona. Hade inte förvånat mig om de ställer till det i Rosengård heller.

Den bakomliggande orsaken är förstås svenskarnas expertförmåga att blunda för uppenbara problem och låta integrationen förbli värdelös.

Min mormors kusin bor i Landskrona 82år gammal blivit rånad och misshandlad tre gånger av invandrare nu vågar hon inte gå ut längre. Känner även svenskar där invandrare har försökt slå av dem från mopederna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Det e samma idioter som alltid slåss och förstör som är i Rosengård nu, många av dom AFA men vissa bara allmänt idiotiska. En kompis hade läst i tidningen där nån snut hade kommenterat detta med ~"det är samma folk vi ser slåss efter fotbollsmatcher och i lund när där var kravaller senast".

Såvitt jag förstått började det med ett tjafs om en källarmoske och så fort det blev allmänt känt om bråket tog alla idioterna och parkerade sin stenkastande skitta röv där ute för att börja bråka.

Man börjar ju tröttna på detta...

Ja, så om man ska utvisa alla invandrare som bråkar, ska man även utvisa alla AFA idioter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att sverige ska införa hårdare regler när det gäller brott och invandrare.

Efter att man som invandrare fått uppehållstillstånd så borde det finnas en provperiod på ett x antal år. Begår man ett grovt brott så åker man ut.

Jag som invandrare kom hit för att få ett bättre liv. Ett bättre liv får jag inte om jag springer runt på gatorna och rånar folk, förstör och begår brott.

I mitt hemland så får man en rejäl omgång stryk av polisen om man begår ett litet brott som skadegörelse eller snatteri.
Här får jag lite böter och 2-3 träffar på ett soc program eller nån annan skitåtgärd.

Visst, det är en stor politisk fråga och det är en rad faktorer som spelar in när det gäller invandring och varför en del gör som de gör.
det här vi ser i rosengård är resultatet av invandrarpolitiken som drivs i sverige. Man öppnar gränserna för folk och ger hjälp och där stannar det. Man följer inte upp med att sprida ut folket i samhället och få dom att arbeta och anpassa sina liv till det bättre.

I mitt hemland lever man för dagen. Dvs att man arbetar för en dagslön, arbetar man inte så har man ingen mat för dagen...

I sverige får man bostad och pengar och det är bra mycket mer än vad man kunnat få fram i hemlandet.
Vad jag menar är att det finns mycket kryphål i reglerna på försörjningsstöd och andra myndigheter som gör det enkelt att sitta hemma bland andra släktingar och landsmän och leva gott utan att behöva jobba.

"I mitt hemland hade jag släkten runt mig, jag arbetade som grönsaksförsäljare och fick en dagslön. Här sitter jag på arslet med mina vänner från hemlandet och får cash, allt jag behöver göra är att gå och (tjaffsa lite), gå på lite möten med arbetsförmedlingen sen har jag min hyra betald och ~4000:- + barnbidrag och bostadsbidrag."

Det där tänket har jag hört flera ggr. och det är jävligt sorgligt att tänka så.
Allt handlar inte om att staten ska splittra på invandrarna eller tvinga dom till skolan. Det är mer än så. i hemlandet fanns en kämparglöd för att vilja överleva då inget är gratis, den måste man få tillbaka. Då jävlar blir det fart.
Nu yrar jag lite men jag hoppas att jag fick fram budskapet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."