Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Jag går just nu på en av skolorna som kommer att få öppna en spetsutbildning med inriktning biomedicin. Just nu går jag andra året men i 3an ser jag fram emot att trixa till mig lite kurser som farmakologi och proteinkemi. Linjerna är inte alls framlagda som elit här utan snarare med inriktning. Visst kommer dessa hålla en högre takt inom vissa ämnen men det är ju mening med inriktningar.

Men angående elitklasser: Folk som har det svårt i skolan får lärare och hjälpmedel östa över sig medan folk som vill gå vidare uppmanas vänta. Det är bara så destruktivt.

Men visst hade det varit coolare att gå i en elitklass ! Då kunde man säga att man går i klass 1337B t ex ;D

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vad är det du säger?

Det sämsta man kan göra är att stänga in sig själv med egna åsikter enligt någon slags tro att just de åsikter man själv har är de enda rätta åsikterna.

Även om du kanske inte håller med om eller respekterar åsikterna som andra har betyder det inte att du tjänar någonting på att försöka komma undan dem.

Jag är inte alls ~libertarian, men trots att jag inte alls håller med om många av Psionicists ~libertarianska åsikter (eller [cyb]s mer anarkokapitalistiska (?) åsikter osv.) så uppskattar jag att få ta del av olika tankar och synsätt. Tråden började med en diskussion kring elitklasser, men tog snabbt en ny mening då Psionicist lade fram det lite mer radikala alternativet "varför behöver vi ens diskutera det här?". Det leder kanske inte till den lugnaste debatten, men det är ett utmärkt sätt att lära sig mer om olika åsikter.

håller med dig om att det är kul när folk lägger fram sina åsikter, men ibland känns det en smula jobbigt att så fort det är något i statlig regi som diskuteras så kommer "lägg ner x-verket" fram:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
håller med dig om att det är kul när folk lägger fram sina åsikter, men ibland känns det en smula jobbigt att så fort det är något i statlig regi som diskuteras så kommer "lägg ner x-verket" fram:)

Ja men vi kan ju inte bara bestämma att vissa åsikter inte får presenteras. Det enda sättet att ta ner en åsikt är att göra ett bättre argument mot och så länge ingen på detta forum har kunskapen att ställa sig upp mot psicionist får man helt enkelt låta honom fortsätta med sina välargumenterade inlägg.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Ja men vi kan ju inte bara bestämma att vissa åsikter inte får presenteras. Det enda sättet att ta ner en åsikt är att göra ett bättre argument mot och så länge ingen på detta forum har kunskapen att ställa sig upp mot psicionist får man helt enkelt låta honom fortsätta med sina välargumenterade inlägg.

sa att inte att han inte skulle få göra det, bara att han dyker upp i alla möjliga trådar och presenterar dom:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Ja men vi kan ju inte bara bestämma att vissa åsikter inte får presenteras. Det enda sättet att ta ner en åsikt är att göra ett bättre argument mot och så länge ingen på detta forum har kunskapen att ställa sig upp mot psicionist får man helt enkelt låta honom fortsätta med sina välargumenterade inlägg.

Är det inte det ämnesraden gör? Sätter en begränsning på diskussionen och vilka åsikter som är lämpliga i tråden? Nu tycker jag iofs. att diskussionen som Psicionist var tillräckligt närbesläktad för att passa i tråden, men det är ju min personliga åsikt. (kanske för att det var en diskussion jag blev engagerad i )

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jag säger som Fylking gör varje år, ÄNTLIGEN!

Visa signatur

HAPPY TIMES!