Tom Clancy's H.A.W.X.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Nja det var förra uppdraget.
Nu ska man använda sin vulcan för att skjuta ner dom hehe.

Fast jag använde aldrig min vulkan, spammade bara raketer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
jag gillar som sagt det, men det är lite saker jag hade velat ha med.. att få landa å lyfta skulle varit en självklarhet, övningsavsnitt på hur man kör ett flygplan med elfel, motorfel, buklandningar osv osv osv, precis som gamla hederliga F22, där fick dom med allt, även AWACS-uppdrag, tanka i luften osv osv.

Tänk på vad det är för spel också, man ska bara sladda runt i balla jets och smälla iväg missil efter missil på fienden. Som quake fast i luften

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Alldeles för arkadigt för min del.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Bra flygkänsla faktiskt och roligt spel:). Pendlade lite i grafikinställningarna och såg att spelet har faktiskt stöd för DX10.1 men jag kan inte ha det på "on" eftersom jag sitter inte med ett DX10.1 kort. Ni med ATI kort kanske ser lite skillnader och finare grafik så om ni är snälla kan ni lägga upp några bilder på hur det ser ut med den "on" och "off"? Konstigt nog trodde jag att inga spel kommer ens att stödja DX10.1 pga att det är onödigt men Assassins Creed gjorde det som togs senare bort i en patch och nu är detta spel som stödjer det. Vi får väl hoppas på att Nvidia inte lyckas att säga åt tillverkarna att plocka bort stödet.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Bra flygkänsla faktiskt och roligt spel:). Pendlade lite i grafikinställningarna och såg att spelet har faktiskt stöd för DX10.1 men jag kan inte ha det på "on" eftersom jag sitter inte med ett DX10.1 kort. Ni med ATI kort kanske ser lite skillnader och finare grafik så om ni är snälla kan ni lägga upp några bilder på hur det ser ut med den "on" och "off"? Konstigt nog trodde jag att inga spel kommer ens att stödja DX10.1 pga att det är onödigt men Assassins Creed gjorde det som togs senare bort i en patch och nu är detta spel som stödjer det. Vi får väl hoppas på att Nvidia inte lyckas att säga åt tillverkarna att plocka bort stödet.

är det stor grafisk skillnad på directx 10 och 10.1? körde på 10 ett tag, laggade så jag gick tillbaka till 9.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Fast jag använde aldrig min vulkan, spammade bara raketer

Tänk på vad det är för spel också, man ska bara sladda runt i balla jets och smälla iväg missil efter missil på fienden. Som quake fast i luften

ja de är sant.. är faktiskt ingen flygsimulator nu när du säger de så är de faktiskt ett quake i luften haha grymt kul är de iaf

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Bra flygkänsla faktiskt och roligt spel:). Pendlade lite i grafikinställningarna och såg att spelet har faktiskt stöd för DX10.1 men jag kan inte ha det på "on" eftersom jag sitter inte med ett DX10.1 kort. Ni med ATI kort kanske ser lite skillnader och finare grafik så om ni är snälla kan ni lägga upp några bilder på hur det ser ut med den "on" och "off"? Konstigt nog trodde jag att inga spel kommer ens att stödja DX10.1 pga att det är onödigt men Assassins Creed gjorde det som togs senare bort i en patch och nu är detta spel som stödjer det. Vi får väl hoppas på att Nvidia inte lyckas att säga åt tillverkarna att plocka bort stödet.

DX10.1 har inte bättre grafik än DX10 Är säker på detta, men ni med moderna ATI kort får gärna motbevisa.

Såg i webhallens nyhetsbrev att de säljer HAWX om 8 dagar, klickade vidare och hamnade på produkt sidan. Där står det såhär:

Citat:

• Till alla kunder som förhandsbokar HAWX skickar Webhallen vid release ut information via mail om hur du låser upp ditt FB-22 Strike Raptor. Detta gäller givetvis även för kunder som bokade innan erbjudandet blev tillgängligt.

Kan man inte låsa upp det genom att helt enkelt "varva det"? Eller måste man ha en kod från det köpta spelet?

Update: Är det bara jag som får Star Fox vibbar av det här spelet? Jag tänker på Star Fox så fort jag hör, och ser, de andra piloterna prata till kameran...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Hawx var ganska kul i co-op på Ps3'an iallafall. ^^

Frågan är bara vad som krävs för att låsa upp jas 39 Gripen heh, den finns med i manualen som spelbart plan.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Flyter helt perfekt på min HTPC maxat i 1080p och 4xFSAA

Jag kör med Xbox 360 kontrollen

Trodde jag körde i DX10 but nooo

Spelet hackar rätt rejält när jag maxar DX10 inställningarna

Högerklicka på spelet i games foldern och välj DX10

Permalänk

Beställde en Saitek X52 joystick för det här spelet igår.. men sen läste jag en massa om att alla joysticks har en enorm deadzone i det här spelet, och det blir svårt att göra precisa rörelser med flygplanet pga. det.
Dessutom fick jag en känsla av att om man köper en X52 till HAWX så är det nästan som att köpa en Logitech G25 för NFS (overkill alltså).
Så jag avbeställde joysticken och jag tänker inte köpa spelet eller styrspaken förrän ubisoft har fixat deadzonen.
Ingen joystick= ingen HAWX för min del, har ingen lust att spela ett flygspel med tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Provade demot igår, inte alls speciellt imponerad. Alldeles för mycket arkad och konsolkänsla.

T om flygplanen i BF2 har 10ggr bättre känsla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Blackbird_CaD_: Även jag blev sugen på att beställa en X52-joystick när jag spelade det här spelet med tangentbordet så jag tackar verkligen för informationen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag kör spelet absolut maxat, 1680x1050, 8x FSAA, DX10.1, allt på high eller ultra high där det går. Får 45FPS jämnt och fint.

Snyggt? Ptja...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
T om flygplanen i BF2 har 10ggr bättre känsla.

Håller med dig där. Lite kul är det att spela men det känns inte lika roligt och mjukt som det är på BF2 faktiskt sen vet inte om jag dum eller inte men jag hittar ingen knapp för byta vy, alltså spela i First person view eller visa cockpit eller se hela planet när jag flyger?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Håller med dig där. Lite kul är det att spela men det känns inte lika roligt och mjukt som det är på BF2 faktiskt sen vet inte om jag dum eller inte men jag hittar ingen knapp för byta vy, alltså spela i First person view eller visa cockpit eller se hela planet när jag flyger?

Man byter synvinkel med C på tangentbordet. Om du kör med en 360 kontroll så är det med HÖGER tumjoystick (inklick)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Provade demot igår, inte alls speciellt imponerad. Alldeles för mycket arkad och konsolkänsla.

T om flygplanen i BF2 har 10ggr bättre känsla.

Det känns inte det minsta som om man flyger, det är helt sjukt dåligt känsla =(

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Man byter synvinkel med C på tangentbordet. Om du kör med en 360 kontroll så är det med vänster tumjoystick (inklick)

vad jag vet så är det väl höger joystick man trycker in för att ändra vinkel, då vänster poffar ut en flare.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Det känns inte det minsta som om man flyger, det är helt sjukt dåligt känsla =(

jag förstår inte varför så många känner så.. jag själv tycker det är ett riktigt roligt spel, de har inte kommit nåt stridsflygssimulator på så länge så ja är alldeles lyrisk.. ge mej gärna ett exempel på ett bättre känsla-spel så ja får testa

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
det har inte kommit nåt stridsflygssimulator på så länge så ja är alldeles lyrisk.

HAWX är inte en stridsflygssimulator..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
HAWX är inte en stridsflygssimulator..

ok, va placerar man de under för kategori då?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Arkad

tycker inte det stämmer in.. beror dock på hur resten av spelet ser ut om de är såna korta uppdrag hela tiden. men de är sant att de inte är nån simulator nu när jag tänker efter, är sjukt mkt som fattas.

Visa signatur

Ridå

Permalänk

HAWX är super-arkad.. lite för arkad för min smak.
Det är t.o.m mer arkad än flygplanen i BF2.
Det finns ingen realism alls, flygplanen manövrerar som om det vore ett pappersflygplan som man håller i handen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
HAWX är super-arkad.. lite för arkad för min smak.
Det är t.o.m mer arkad än flygplanen i BF2.
Det finns ingen realism alls, flygplanen manövrerar som om det vore ett pappersflygplan som man håller i handen.

ok kul för dej att du känner så.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
ok kul för dej att du känner så.

Inte direkt.. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Inte direkt.. ^^

nä.. jag vill ha en riktig stridsflygsimulator där man sitter i timmar för att utföra uppdrag, starta, landa, tanka i luften, köra riktigt taktiskt, följa waypoints osv osv osv. men nejdå, inga gamla goda tider med detta spel iaf.. well, än så länge tycker ja de är kul så ja ska inte klaga

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Hehe Jag ser fram emot som fan att ha råd med det

Permalänk
Medlem

suck, nu har releasedatum ändrats till 2009-03-19 enligt webhallen..

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
suck, nu har releasedatum ändrats till 2009-03-19 enligt webhallen..

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
vad jag vet så är det väl höger joystick man trycker in för att ändra vinkel, då vänster poffar ut en flare.

Oj, bra att du påpekade det. Råkade skriva fel, ska ändra nu

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Har spelat i ett par timmar nu, det levererar ungefär som man förväntat sig. Jag hade hoppats att storyn skulle vara hårdare knuten till den i GRAW-spelen. Nu är det istället mera random-uppdrag a la "flyg dit, skjut dom, flyg hem".

Det kanske ändrar sig under spelets gång, hur som helst så är det bra underhållning.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm