Idiotsäker, enkel ftp-klient

Permalänk
Medlem

Idiotsäker, enkel ftp-klient

Jag söker en väldigt enkel, gratis ftp-klient som jag kan be folk som använder min ftp-server att installera och köra. Vilken bör jag välja? FileZilla känns aningen för plottrig för ovana användare.

Permalänk
Medlem

Fireftp som addon till Firefox kanske. Vet iofs inte om den är sådär idiotsäker som du vill ha den.

Permalänk
Medlem

Säger också FireFTP. Riktigt avancerad FTP-klient, men ändå väldigt lätt att hanskas med.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den vanliga utforskaren i windows funkar rätt bra som FTP-klient.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanielL
Den vanliga utforskaren i windows funkar rätt bra som FTP-klient.

Detta skulle jag nog inte rekommendera.

En riktig FTP-klient är att föredra.

Jag tror det kan löna sig i långa loppet om dina "användare" av servern lär sig grundläggande i FileZilla.

Det finns en riktigt bra Site manager i den så dom behöver bara lagra din server och sina login uppgifter där en gång. Sedan koppla upp sig mot din server med ett klick.

Kan det bli enklare.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

FTP Wanderer hade en enkel platshanterare och gränssnitt så den blir nog bra. Tackar!

Permalänk
Medlem

skulle åxå rekommendera FileZilla. Bara lägga in användaruppgifter och sen klicka på dem så är du ansluten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Detta skulle jag nog inte rekommendera.

En riktig FTP-klient är att föredra.

Varför inte?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greywolfer
Varför inte?

För att i riktiga FTP-klienter finns det fler lager med säkerhet o krypterat filöverföring, till skillnad från vanliga Utforskaren. Säkerhet går före allt, eller hur?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
För att i riktiga FTP-klienter finns det fler lager med säkerhet o krypterat filöverföring, till skillnad från vanliga Utforskaren. Säkerhet går före allt, eller hur?

Exaktemundo

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
För att i riktiga FTP-klienter finns det fler lager med säkerhet o krypterat filöverföring, till skillnad från vanliga Utforskaren. Säkerhet går före allt, eller hur?

Aha Men hur lätt är det egentligen att sniffa trafiken mellan en server och en dator om man inte sitter på samma nätverk?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
För att i riktiga FTP-klienter finns det fler lager med säkerhet o krypterat filöverföring, till skillnad från vanliga Utforskaren. Säkerhet går före allt, eller hur?

Det förutsätter väl att att servern använder sig av kryptering? Har man en server med "vanlig" okrypterad FTP så kan väl knappast en klient besluta sig för att skicka krypterat? Jag vet faktiskt inte ifall utforskaren stöder servrar med SSL eller dylik kryptering, jag antar att om man har servern inställd på att använda sig av kryptering så måste klienten också använda sig av det.

Permalänk
Inaktiv

Lånar tråden lite, finns det någon motsvarande FTP Server?

Permalänk

FileZilla server ^^

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Här har du en hög gratis FTP program..

http://www.snapfiles.com/Freeware/network/fwftp.html

själv använder jag Directory Opus som inte är gratis...Den är den bästa jag vet..Enkel...