Spel ni får huvudvärk av? (Bokstavligt talat)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Crysis kommer jag ihåg var påfrestande, troligtvis pga alla knäppa detaljer och effekter. Ögonen får liksom inte vila, utan man tittar kors och tvärs och fokuserar hit och dit hela tiden. Fick ta många pauser under det spelet.

Sen dess har jag dock fixat terminal-brillor, vilket har gjort spelandet otroligt mycket behagligare (Och snyggare ), då jag ibland hade problem med huvudvärk när jag lirade längre stunder i mörkret i alla möjliga spel. Rekomenderas

Hjälper det här även om man har perfekt syn? Mor min är ju faktiskt optiker, kanske borde diskutera detta

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk

world of warcraft när jag dör i en solo stratholm med 60 palan. då jävlar vaknade tomten med säckpipan i huvet. tur man inte spelar längre

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Hjälper det här även om man har perfekt syn? Mor min är ju faktiskt optiker, kanske borde diskutera detta

Nu är jag ingen optiker, men det är väl inte så jätte många som har "perfekt syn" ? men majoriteten lider inte direkt av det.

Jag ser t.ex perfekt binoculärt , men ser lite sämre på vänster öga.
Jag ordnade terminal glasögon att ha framför datorn/konsol, framför datorn märker jag inte så stor skillnad men av nån anledning framför konsol/tv när man sitter längre ifrån blev det väldigt mycket behagligare.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Första gången jag spelade Super Mario Galaxy. Efter ett tag gick det över dock, underbart spel!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
quake 2

Bah! Quake 2 hade nog den mest behagliga grafiken jag kan minnas i ett spel. Så där lagom smetiga texturer och mysig belysning Perfekt för ett multiplayer-spel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Hjälper det här även om man har perfekt syn? Mor min är ju faktiskt optiker, kanske borde diskutera detta

Ingen aning Men det är möjligt. Rent allmänt har jag också bra syn, även om mitt ena öga egentligen har lite sämre, men det andra är perfekt och dominerande. Jag använder iaf inte glasögon eller linser annars. Det är bara framför skärmen i ett nersläckt rum som ögonen blir irriterade (Som tillslut leder till huvudvärk). Provade iaf terminal-glasögon som bara hade mindre korrigeringar på glasen, och anti-reflex behandling så klart, och huvudvärken försvann då magiskt. Samtidigt som bilden på skärmen blev mycket skarpare och rikare, även om jag tyckte den var skarp redan innan Kan absolut vara värt att prova om du nu ändå har kontakter hos optikern Det kostar ju tyvärr en slant.

Edit: Ja, för mig blev det typ motsatsen till hur det blev för Matte54. Jag märkte ingen skillnad på avstånd till tex tv/projektor, men däremot på kort avstånd till datorskärmen Jävligt individuellt antar jag.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Nu är jag ingen optiker, men det är väl inte så jätte många som har "perfekt syn" ? men majoriteten lider inte direkt av det.

Jag ser t.ex perfekt binoculärt , men ser lite sämre på vänster öga.
Jag ordnade terminal glasögon att ha framför datorn/konsol, framför datorn märker jag inte så stor skillnad men av nån anledning framför konsol/tv när man sitter längre ifrån blev det väldigt mycket behagligare.

Hon påstår dock att jag har det men jag tänkte mer på att man ändå får ont i huvvet av att sitta 11 timmar o spela spel, men där kanske inte glasögon kan hjälpa xD?

Edit: Såg vad du skrev nu MrBravo, ska höra med morsan

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk

quake med alla sina nyanser av brun kan få vilken otränad fjortis som hälst att spy när man börjat få upp farten..

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Saints row 2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
sacred 1. det blev nått konstigt grafikblurr när man gick runt på de

Hahahha ja, pixlarna på marken flimmrade liksom.
Och det är väl klart man kan ha "perfekt" syn, det kallas ju 6/6 för oss eller 20/20 i usa. Sen äre klart att det alltid är NÅN skillnad på alla, vi är organiska trots allt. Men har man sån syn kallas det perfekt, för det är la så bra det kan bli utan att bli en mutant
Själv är jag närsynt som en apa, dock har jag perfekt hörsel

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Tråden handlade ju inte om vad man avskydde vad det gäller smak, utan vad man fick huvudvärk av, bokstavligt talat. Ursäktar att jag inflikar med detta (onödiga) inlägg som inte ger något i diskussionsvärde, men blir mörkrädd av att det finns så många som inte kan läsa.

Jag tolkade iofs topic mer fritt, som något som får dig att må dåligt utav än "jag får huvudvärk av". Fast tydligen så har jag hoppats för mycket på att folk skulle vara kapabla till att göra den kopplingen på egen hand utan att bli rädda på kuppen. Förlåt!

Att spela för länge får väl alla att må dåligt, om du får huvudvärk eller om du tas in på sjukhus känns mindre relevant.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Spel som Descent och Forsaken kan ju vrida ut och in på hjärnan ibland. Inte huvudvärk direkt, men blir man lätt åksjuk ska man undvika dem.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Spel som Descent och Forsaken kan ju vrida ut och in på hjärnan ibland. Inte huvudvärk direkt, men blir man lätt åksjuk ska man undvika dem.

Syftar du på gamla Forsaken som också fanns till nintendo 64? Där man flyger runt någon futuristisk farkost och pangar? Sjukt roligt spel men snurrig i huvudet blev man definitivt. ^^

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Syftar du på gamla Forsaken som också fanns till nintendo 64? Där man flyger runt någon futuristisk farkost och pangar? Sjukt roligt spel men snurrig i huvudet blev man definitivt. ^^

Hade inte N64, men det låter som rätt spel. Körde det mycket på PC mot polarna i LAN. Man blir sjukt desorienterad ibland Descent är ännu värre har jag för mig, men det var ju ett tag sen man lirade det.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Rainbow Six Vegas 1/2 får mina ögon att totalt torka ut, På tok för mycket motionblur/äckelsudd, får även huvudvärk av det under längre lir.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

HL2 säger jag bara. Speciellt när man är ensam och befinner sig ett mörkt ställe och det bara kommer zombies överallt. Då får man huvudvärk eller helt enkelt illa av spelet. Tog mig runt 2.5 år att klara av det spelet :D.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Jag tolkade iofs topic mer fritt, som något som får dig att må dåligt utav än "jag får huvudvärk av". Fast tydligen så har jag hoppats för mycket på att folk skulle vara kapabla till att göra den kopplingen på egen hand utan att bli rädda på kuppen. Förlåt!

Som jag förstod så var det inte meningen att just tolka det fritt denna gång. Trådskaparen ville veta vad som gav en fysisk huvudvärk.

Spel som är dåliga/usla (subjektiv bedömning) hörde inte hemma här. Jag är kapabel till att tolka din koppling. Just därför jag inflikade med att du inte höll dig till ämnet som önskades.

</besserwisser>

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Som jag förstod så var det inte meningen att just tolka det fritt denna gång. Trådskaparen ville veta vad som gav en fysisk huvudvärk.

Spel som är dåliga/usla (subjektiv bedömning) hörde inte hemma här. Jag är kapabel till att tolka din koppling. Just därför jag inflikade med att du inte höll dig till ämnet som önskades.

</besserwisser>

Eller så är det bara du som är skitskraj för att ses som en individ kapabel till att tänka utanför lådan i vårt Bodströmska samhälle!

Bara tanken på att hamna i någon myndighets register håller dig kallsvettigt vaken om nätterna, om du har tur alltså annars pinkar du i sängen.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Eller så är det bara du som är skitskraj för att ses som en individ kapabel till att tänka utanför lådan i vårt Bodströmska samhälle!

Bara tanken på att hamna i någon myndighets register håller dig kallsvettigt vaken om nätterna, om du har tur alltså annars pinkar du i sängen.

Ehm okej. Lägg ifrån dig knarket nu istället så håller vi oss till ämnet båda två. Är du trött på samhället och svensk censur och yadda yadda föreslår jag flashback.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Fick Portal för ett tag sen. Gav upp på det efter två dagar eftersom jag inte kunde sitta mer än en halvtimme innan jag fick extrem huvudvärk och illamående...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ehm okej. Lägg ifrån dig knarket nu istället så håller vi oss till ämnet båda två. Är du trött på samhället och svensk censur och yadda yadda föreslår jag flashback.

You drew first blood, bitch!

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
HL2 säger jag bara. Speciellt när man är ensam och befinner sig ett mörkt ställe och det bara kommer zombies överallt. Då får man huvudvärk eller helt enkelt illa av spelet. Tog mig runt 2.5 år att klara av det spelet :D.

Får också huvudvärk av HL2, men jag ska försöka spela igenom alla episoderna i sommar så jag får se hur det går

Permalänk
Medlem

alla mmorpg men det handlar nog om alla 11 åringar som spelar allan omkring dig ;-p Jag har slutat för miljön i spelen är direkt fördärvad och spelens hela jättebra teman är förvrängd på barnsligt vis med alla störande idioter.....
Jag sörjer för jag tyckte verkligen om wow och age of conan .... men orkar inte andas samma virtuella luft som massa idioter längre då det ger mig huvudvärk !

Permalänk
Medlem

Crysis, får inte huvudvärk men sitter på helspänn och känner mig stressad. Alltså jobbigt att spela det enligt mig, därför blir det bara för att visa grafiken för kompisarna osv. Samt att det är skoj med "Maximum speed" och "Maximum strength" och sådant.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

GIck ju rykten om att folk blev åksjuka av HL2 när det först kom.....

Själv har man intë råkat ut för något otrevligt:(

Permalänk
Medlem

Prey minns jag mycket väl. Det var en sektion i spelet där man kunde vända på gravitationen med ett vapen, så att man helt plötsligt kunde gå på väggarna eller taket. Efter en kvart eller så började jag kallsvettas och känna mig illamående följt susade det i öronen. La mig i sängen med en våt handduk över ansiktet i säkert en timme. Avinstallerade spelet direkt.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Harry Potter, nån av dom senaste, uhhh vad jag fick huvudvärk!
Var 7-8 då..

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

att folk suttit 15min vid ett spel o fått ont ihuvudet oså är väl vad tråden handlar om..det är riktig huvudvärk..sen att folk snackar om att dom har "huvudvärk" av annat folk som spelar ett spel är då inte riktig huvudvärk vad tråden handlar om, hoppas det tas på rätt sätt det jag skrev..skillnad på huvudvärk & huvudvärk..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
att folk suttit 15min vid ett spel o fått ont ihuvudet oså är väl vad tråden handlar om..det är riktig huvudvärk..sen att folk snackar om att dom har "huvudvärk" av annat folk som spelar ett spel är då inte riktig huvudvärk vad tråden handlar om, hoppas det tas på rätt sätt det jag skrev..skillnad på huvudvärk & huvudvärk..

Jag fick precis huvudvärk när jag läste ditt inlägg under tiden som jag spelar Sins of a Solar Empire. Fast jag skyller på dig.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkanfritzon
Harry Potter, nån av dom senaste, uhhh vad jag fick huvudvärk!
Var 7-8 då..

Var du 7 bast när senaste Harry Potter kom? Hur gammal är du nu då? 9?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB